Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tinaw
Orsaken att jag frågar är att jag vill veta vad jag pratar om när tvillingföräldrar frågar mig om sjalar.

Är det mycket dubbelbärning som behövs, eller snarare att man sjalar ena barnet och grejar med det andra...? Jag undere inte så mycket hur man gör, utan hur det funkar rent praktiskt i vardagen att sjala? Skiljer väl sig i olika åldrar också, precis som med enlingar :D
Användarens profilbild
Av mica
Fråga mig om typ två månader. :D

Ärligt talat har jag svårt att se mig bära två samtidigt särskilt länge. Man får nog vara både råstark och ha bra knän+fötter då.
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag trodde du skulle få tvillingar! :shock: :lol: 8)

Jag har visserligen inte tvillingar, men två små i alla fall. Jag gör i allafall så att jag har en i sjalen och grejjar med den andra. Har dubbelburit en gång när det inte gick att knuffa sig fram med vagn, annars är det en i vagn och en i sjal. Men som sagt så kanske det är annorlunda när man har två som är exakt lika gamla.
Användarens profilbild
Av jag71
Oj! Det känns som det ändras mest hela tiden, ungefär som det gör med enlingar. Från början bar jag dem båda på magen för att det var enklast och sen när dem blev större och lite tyngre (vilket inte är så mycket tyngre utan runt 5 kilo var så var det tungt att bära båda fram även om det fanns plats till det så att säga). Oftast har det väl varit så att en åkt sjal och den andra blivit fixad med på annat sätt. Eller som när A aldrig ville somna och O redan sov gott (har för mig att det var i augusti när det var som varmast) då satte jag den lilla skruttan i sjal och sen stod jag och tittade på tv tills hon sov. Kunde ta allt från tio minuter till två timmar och sitta ner var det inte tal om.
Nu när jag väl tänker efter så är det väl ungefär som att ha en fast man bär dubbelt så mycket. eller nåt åt det hållet. Hade det varit två vagnvägrare som skrutt så hade det varit att bära dubbelt hela tiden.Så om jag skulle försöka sammanfatta det med några få meningar blir det
* en del bubbelbärning blir det.
* man byter barn efter som det passar bäst med sovtider osv osv
* det mesta beror på hur barnet i sig är, ålder, frisk/sjuk, hungrig osv osv
Användarens profilbild
Av tinaw
zandrama skrev:Jag trodde du skulle få tvillingar! :shock: :lol: 8)
UL nästa vecka, men även om bebin lekte tittut sist var det nog bara en iaf :D
Av anna m
Jag har haft svårt för att dubbelbära och gör bara det ytterst sällan. Då en på magen och en på ryggen. Barn är ju olika och mina tjejer har haft olika närhetsbehov och sen har det växlat mycket. För att bära båda på magen krävs att man är ganska bredaxlad och jag är ganska smal på bredden. De har helt enkelt inte fått plats. Och så gillar mina tjejer inte att ligga tätt intill varann. Har aldrig gjort. Smartast är ju att ha en på ryggen så att man kan ha händerna fria till den andra.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?