Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Skulle på tvåmånaderskontroll på Bvc idag och Helmer hade somnat i sjalen. Hade inte hjärta att väcka honom utan tog ett djupt andetag och gick med honom på magen. Vagnen fick dock följa med för säkerhets skull...

Och det gick jättebra! Är så himla glad! Ofta så protesterar Helmer nämligen en stund efter att jag satt honom i sjalen, men idag har han knappt gnällt något alls. Är det förresten någon som har tips på vad man kan göra när barnen bara gnäller i sjalen? Är det kanske bara så i början innan de har vant sig ordentligt?

Hur som helst så är jag farligt förtjust i "min" lånade sjal och längtar efter att den beställda sjalen ska komma senare i veckan! :D
Av surftrollet
När mitt barn gnäller i sjalen har något av följande varit problemet:

Det här behöver jag vänja mig vid lite.
Jag vill sova men gnäller tills jag somnar bara för att jag alltid gör det just nu.
Mamma, var har du gjort av nappen?
Vad du bökar med mig, är du klar snart?
Hörredu, gå nånstans där det är lite tystare!
Du rör dig inte tillräckligt, gå på vetja!
Du rör dig inte tillräckligt regelbundet, och det är faktiskt inte så lätt för mig att sova då.
Jag är bajsnödig! Släpp ner mig så min laddning får plats!
Jag är kissnödig! Släpp ner mig!

Tror att det kanske kan vara en vanesak. Precis i början tyckte jag att det gick bäst om jag gick ut och gick så han somnade.
Användarens profilbild
Av Shasista
esarina skrev:När mitt barn gnäller i sjalen har något av följande varit problemet:

Det här behöver jag vänja mig vid lite.
Jag vill sova men gnäller tills jag somnar bara för att jag alltid gör det just nu.
Mamma, var har du gjort av nappen?
Vad du bökar med mig, är du klar snart?
Hörredu, gå nånstans där det är lite tystare!
Du rör dig inte tillräckligt, gå på vetja!
Du rör dig inte tillräckligt regelbundet, och det är faktiskt inte så lätt för mig att sova då.
Jag är bajsnödig! Släpp ner mig så min laddning får plats!
Jag är kissnödig! Släpp ner mig!

Tror att det kanske kan vara en vanesak. Precis i början tyckte jag att det gick bäst om jag gick ut och gick så han somnade.

:lol: Du skriver ju jätteroligt, för visst är det så! :lol: :lol:
Av Pétronille
Håller oxå med esarina! Min bebbe gnäller ibland i sjalen när hon är trött och innan hon kommit till ro, antingen för att jag inte knutit klart än, eller för att jag stannar och hon höll på att somna när jag gick och det gungade så mycket, eller oxå bara för att hon inte somnat än. Eller så gnäller hon när hon börjar bli hungrig. Det är i princip allt! Men det kan ta ett tag innan man lär sig sjalsignalerna, så var det för mig åtminstone: det var inte riktigt samma signaler som när lillan befann sig någon annanstans än i sjalen. :D
Användarens profilbild
Av Edith
Så skönt att höra! Var rädd att det bara är mitt barn som gnäller i sjalen och att han helt enkelt inte ville bli nåt sjalbarn... :) Men då är det alltså inte så illa. X-omslut 2 verkar han ha accepterat nu, önskar bara att han ville gå med på att bli buren på något annat sätt också.

Har ni något förslag på knytning som är lagom avancerad för en nybörjare och som de minsta bebisarna brukar gilla?
Användarens profilbild
Av sacha42
Alva brukar gnälla då hon blir för varm med :D
Av surftrollet
Emindith skrev:Har ni något förslag på knytning som är lagom avancerad för en nybörjare och som de minsta bebisarna brukar gilla?
Jag knöt i princip bara dubbelt X när jag började med vävd sjal. Den knyter man klart innan man stoppar ner barnet, så det går ganska fort att komma i ordning från att man börjar böka med barnet. En annan fördel är att det ibland fungerar att lägga ner dem på sjalen när de somnat, eftersom man inte stör dem så mycket när man knyter upp.

Nu när han är mer van och framför allt tyngre föredrar jag omslutet X...
Användarens profilbild
Av Jiny
esarina skrev:
Emindith skrev:Har ni något förslag på knytning som är lagom avancerad för en nybörjare och som de minsta bebisarna brukar gilla?
Jag knöt i princip bara dubbelt X när jag började med vävd sjal. Den knyter man klart innan man stoppar ner barnet, så det går ganska fort att komma i ordning från att man börjar böka med barnet. En annan fördel är att det ibland fungerar att lägga ner dem på sjalen när de somnat, eftersom man inte stör dem så mycket när man knyter upp.

Nu när han är mer van och framför allt tyngre föredrar jag omslutet X...
Och det bästa med dubbel-X är att den går jättelätt att justera när barnet sitter i sjalen. Jag använde nästan bara den (fick inte till omslutetX särskilt bra) och knöt jättelöst först, då är det lätt att få i bebben. Sen drar man bara till den tajt när barnet är på plats genom att föra handen bakom ryggen och dra i sjaländarna, en i taget. Annars är det ju inte så lätt att beräkna hur mycket plats bebisen tar. Och nu ska jag sluta babbla... :blahblah:
Användarens profilbild
Av Edith
Oj, oj... tog just en titt på bla omslutet X. Misstänker att det kommer att ta ett tag att lära sig (oss) att få till knytningarna med nya vävda sjalen (Hoppediz Oslo) som kanske kommer imorgon (hoppas, hoppas!!).

Har ju änna känt mig mallig som utan hjälp har klarat av ett par olika knytningar med trikåsjalen jag lånat, men nu blir det väl andra bullar förstås. 8) Det ska inte bara knytas och hållas reda på massvis med tyg, det ska hållas reda på en bebis i famnen också. Jösses. Men det ska väl gå det också. Tur att dubbelt X finns, den verkar ju inte helt omöjlig i alla fall.

Trägen vinner! :D
Användarens profilbild
Av Sporttjejen
Pétronille skrev:Håller oxå med esarina! Min bebbe gnäller ibland i sjalen när hon är trött och innan hon kommit till ro, antingen för att jag inte knutit klart än, eller för att jag stannar och hon höll på att somna när jag gick och det gungade så mycket, eller oxå bara för att hon inte somnat än. Eller så gnäller hon när hon börjar bli hungrig. Det är i princip allt! Men det kan ta ett tag innan man lär sig sjalsignalerna, så var det för mig åtminstone: det var inte riktigt samma signaler som när lillan befann sig någon annanstans än i sjalen. :D
Håller absolut med!
Dessvärre inbillar jag fortfarande, efter 2 sjalbarn, att folk tittar mer när barnet skriker i sjalen och ibland kommer med kommentarer att "nu är det för varmt för stackaren". Har bara fått en sån kommentar när A var liten och låg i vagn. Men mest tror jag det är inbillning. Helst vill jag ju att mina barn ska vara nöjda jämt i sjalen för att övertyga andra om hur bra det är!
Av Pétronille
Sporttjejen skrev:
Pétronille skrev:Håller oxå med esarina! Min bebbe gnäller ibland i sjalen när hon är trött och innan hon kommit till ro, antingen för att jag inte knutit klart än, eller för att jag stannar och hon höll på att somna när jag gick och det gungade så mycket, eller oxå bara för att hon inte somnat än. Eller så gnäller hon när hon börjar bli hungrig. Det är i princip allt! Men det kan ta ett tag innan man lär sig sjalsignalerna, så var det för mig åtminstone: det var inte riktigt samma signaler som när lillan befann sig någon annanstans än i sjalen. :D
Håller absolut med!
Dessvärre inbillar jag fortfarande, efter 2 sjalbarn, att folk tittar mer när barnet skriker i sjalen och ibland kommer med kommentarer att "nu är det för varmt för stackaren". Har bara fått en sån kommentar när A var liten och låg i vagn. Men mest tror jag det är inbillning. Helst vill jag ju att mina barn ska vara nöjda jämt i sjalen för att övertyga andra om hur bra det är!
Precis så där paranoid är jag också! Jag försöker tänka att barn faktiskt skriker när de sitter i vagn oxå när lillan är missnöjd på ryggen i offentligheten! :shock:
Användarens profilbild
Av Cinnamon
Emindith skrev:Tur att dubbelt X finns, den verkar ju inte helt omöjlig i alla fall.

Trägen vinner! :D
Jag tycker det är lättare att få till ett bra dubbelt kryss med vår vävda sjal än att få till trikåsjalen riktigt bra. Jag gillar att man kan knyta klar, sätta i bäbisen och sen efterjustera. Trikåsjalen kan jag inte efterjustera, den fastnar ju bara i sig själv. Det känns som det är lite svalare med dubblet x än omslutet i trikåsjalen och det är ju inte så dumt... 8)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?