Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hur ska jag göra med Irisen?

Använd den som den är!
3
43%
Laga den. (Beskriv gärna hur!)
2
29%
Slakta den och sälj halva!
1
14%
Annat, nämligen...
1
14%
Användarens profilbild
Av Dafe
Nu har jag den fina nya men "skadade" Irisen (se länk längst ner).

Eftersom jag visste att det var "fel" på den så är jag absolut inte ute efter sympatier eller så och ångrar inte heller köpet, men funderar över hur jag ska göra nu. :hmm:

Den stora knutan var lite "lös" tråd av det ljusgröna, alltså inte inslagstråden utan "på längden" och denna tråd är också av. Så nu är alltså knuten/trasslet borta och där är bara tråden som är av (två korta ändar sticker upp). Är detta något som påverkar säkerheten? Är risken stor att det blir ett stort hål där? Skulle ni försöka laga på nåt sätt? Eller skulle ni slakta den och sy två ringisar och sälja den ena? :mitvit:

Det lilla "trasiga" sitter på mitten så ríngsjalarna skulle i så fall vara utan defekter. Sjalen är alltså sprillans ny och endast provknuten.

Länk till tråden om sjalen: http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... sc&start=0
Användarens profilbild
Av Kristina
Annat, nämligen: Gör två ringsjalar av den, sälj båda (med vinst såklart ;)) och köp en ny felfri iris!
Användarens profilbild
Av Isanna
Har du provat att tvätta den? Ibland brukar lösa trådar dras in igen i en tvätt.
Användarens profilbild
Av Dafe
Isanna skrev:Har du provat att tvätta den? Ibland brukar lösa trådar dras in igen i en tvätt.
Hur menar du då? Är en tråd av så är den väl? :hmm:
Användarens profilbild
Av Isanna
Dafe skrev:
Isanna skrev:Har du provat att tvätta den? Ibland brukar lösa trådar dras in igen i en tvätt.
Hur menar du då? Är en tråd av så är den väl? :hmm:
Ja det förstås, läste den andra tråden och tänkte på knuten när jag funderade på hur man skulle göra. Men självklart fixar inte en tvättmaskin en trasig tråd. :oops: :lol:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag hade nog lagat den. Annars kan du ju lägga ut en förfrågan om det finns intresse för halvorna, finns det så slaktar du den och köper en ny.
Användarens profilbild
Av Dafe
Knyttet & K skrev:Jag hade nog lagat den. Annars kan du ju lägga ut en förfrågan om det finns intresse för halvorna, finns det så slaktar du den och köper en ny.
Okej, och hur lagar jag den på bästa sätt? :mitvit:
Användarens profilbild
Av Anso
Byt till en ny sjal och be att få behålla och använda den Iris du har så länge tills den nya kommer. Så skulle jag ha gjort om det gick i alla fall. :wink:
Användarens profilbild
Av Dafe
Anso skrev:Byt till en ny sjal och be att få behålla och använda den Iris du har så länge tills den nya kommer. Så skulle jag ha gjort om det gick i alla fall. :wink:
Fast jag visste ju att den var defekt när jag köpte den, fick ju rabatt på den. Då kan/vill jag ju inte byta ut den. ;)
Användarens profilbild
Av sanna73
Jag skulle använt den som den är, inte tänkt mer på saken. Skulle jag sedan se att det började bli ett hål så hade jag slaktat den då och sytt (eller i mitt fall låtit någon annan sy :wink: ) två ringsjalar och sålt den ena :lol:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Dafe skrev:
Knyttet & K skrev:Jag hade nog lagat den. Annars kan du ju lägga ut en förfrågan om det finns intresse för halvorna, finns det så slaktar du den och köper en ny.
Okej, och hur lagar jag den på bästa sätt? :mitvit:
Jag hade antingen sicksackat lite med symaskin eller sytt för hand. Jag är inte så noga med att det inte får vara några skavanker. De syns ju ändå inte när man knyter.
Av anna m
sanna73 skrev:Jag skulle använt den som den är, inte tänkt mer på saken. Skulle jag sedan se att det började bli ett hål så hade jag slaktat den då och sytt (eller i mitt fall låtit någon annan sy :wink: ) två ringsjalar och sålt den ena :lol:
:iagree:
Användarens profilbild
Av Anva
anna m skrev:
sanna73 skrev:Jag skulle använt den som den är, inte tänkt mer på saken. Skulle jag sedan se att det började bli ett hål så hade jag slaktat den då och sytt (eller i mitt fall låtit någon annan sy :wink: ) två ringsjalar och sålt den ena :lol:
:iagree:
Håller oxå med även fast jag ville ha en ny. Skönt att sjalen kom fram. :lol:
Användarens profilbild
Av Måsen
Jag skulle laga den, försöka hitta en sytråd i exakt rätt nyans och förstärka kring det skadade stället. Jag tror att det går att göra det ganska osynligt, efter din beskrivning att döma.
Går det inte att fixa till snyggt så skulle jag använda den som den är helt enkelt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?