Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Svea
Någon som kan hjälpa mej?
Jag har fått hem min fina patapum nu, och behöver verkligen hjälp med att sätta den på mej.
Hur gör jag på enklaste sätt, för att knäppa fästet på ryggen/mellan skuldrorna?
Och hur i hela friden ska jag få fast fästena för nätet (huvudnätet när barnet sover)
jag bär barnet på magen.

finns det någon beskrivning med bilder som jag kan titta på, eller har ni bra tips? :)
Användarens profilbild
Av melon
Det låter som om du kan flytta upp ryggbandet lite, för då når du säkert det uppifrån. :D
Användarens profilbild
Av maxi
Jag brukar knäppa rygggrejen innan jag sätter på mig den och sedan trä på den över huvudet...funkar bra! Ang. huvudstödet så tipset den spm sålde till mig om att knäppa på huvudstödet innan man tar i barnet och sedan rulla ner den. Då är det bara rulla på den om det behövs!
Användarens profilbild
Av Svea
tack för era svar :-) ska testa mej fram imorgon när det är dags att gå ut :)
Användarens profilbild
Av Stark
maxi skrev:Jag brukar knäppa rygggrejen innan jag sätter på mig den och sedan trä på den över huvudet...funkar bra! Ang. huvudstödet så tipset den spm sålde till mig om att knäppa på huvudstödet innan man tar i barnet och sedan rulla ner den. Då är det bara rulla på den om det behövs!
:iagree:

Jag gör som maxi, trär den över huvudet och sätter fast midjebandet. Sen sätter jag ner C, ungefär som när jag sätter henne i sjalen. Jag låter axelremmarna vara långa under denna tid och när hon väl är på plats drar jag åt så mycket som behövs.

När jag sätter henne på ryggen (vilket du snart kommer att göra :lol: ) sätter jag först på mig midjebältet. Sedan slänger jag upp henne på ryggen som man gör när man knyter sjalen på ryggen och låter henne glida ner på plats. Jag har en hand på hennes rumpa och tar på mig axelbanden. Jag ser till att hon sitter bra och spänner sist bröstspännet.

Hoppas du fattar... Jag tycker att gör man bara så här så är den supersmidig att få på sig!
Användarens profilbild
Av Svea
Jag testade imorse, och det fungerade perfa! :o :)
Dock skavde banden lite nedanför skuldrorna (ungefär) när jag drog åt, men det berodde nog på att mitt linne jag hade på mej inte är så bra längre, har tappat passformen lite :lol:

När började ni bära på ryggen? Tycker det ser smidigt ut, som en liten apunge :) Så kul när dem sitter o kikar över axeln (en kompis till mej bär sin 8-månaders son på ryggen i sin Ergo)
Användarens profilbild
Av 3-barns mor
Härligt! Jag hade precis samma problem alldeles nyss med ergon och magbärande. Skulle hit och fråga, men hittade svaret redan här! Typiskt att båda barnen somnat så nu har jag ingen att prova på. Undrar om jag kan tvinga in äldstingen från sandlådan bara för att mamma ska prova? :wink: :D

Jag får väl vänta med att prova då, men det lät ju klurigt och bra!
Användarens profilbild
Av Svea
3-barns-mor:
Har du hunnit pröva än då? :)
Vi har varit ute en långpromenad hela familjen, dottern har cyklat o lillis har suttit i selen hela tiden.
Fick ont i ryggen den här gången...vad kan det bero på?
Var helt slut när vi kom hem...!
Användarens profilbild
Av Stark
Svea skrev:3-barns-mor:
Fick ont i ryggen den här gången...vad kan det bero på?
Var helt slut när vi kom hem...!
Ovana kanske :lol: Korta stunder och ofta borde hjälpa. Eller så kör du på och struntar i ryggen :D

Kul att det fungerar nu!
Användarens profilbild
Av 3-barns mor
Jag har provat och det fungerar bra. Nu kommer vi i den! :)

Men det är lite klurigt att ta av sig den själv tycker jag. Svårt att nå och dra i banden "åt fel håll" alltså öppna upp den. Hur gör ni?
Användarens profilbild
Av Stark
Bär jag på magen öppnar jag upp remmarna och tar ur tösen uppåt.

Bär jag på ryggen öppnar jag axelremmarna lite, spänner upp bröstspännet, tar ur ena armen (vänster) ur axelbanden och låter henne falla åt höger där jag tar emot henne med höger arm/hand. Hon kommer sedan fram under höger arm och ur Patapumen med benen. Så tror jag iallafall jag gör... Och just nu går det bra. Vi får se hur det går när hon väger lite mer :wink:
Användarens profilbild
Av Svea
Har burit kortare stunder idag, men fortfarande ont i ryggen...! Jobbigt det här! Ska fortsätta bära korta stunder o ofta, för o se om det blir bättre, jag tror att det är att jag är ovan bara... :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?