- mån jan 10, 2005 12:33
Köpte en Ergo åt maken i fars dagspresent och han har använt den en del och varit nöjd med den. Ska tilläggas att han oxå tycker om vår första sele, en Tomy av babybjörntyp.
Jag har använt Ergon på magen, några gånger och tycker det har varit helt OK. Inte lika avlastande som Storken givetvis, men ett bra alternativ.
Idag provade jag Ergon på ryggen för första gången...
ag hoppas verkligen att jag spänt fel eller nåt, för det var_inte_skönt. Fick ont i axlarna direkt, så jag fick snurra runt Kalle på magen i stället . Nu var ju tanken med Ergon att jag oxå (
) skulle kunna använda den för ryggbärning, när Kalle blir lite stor att ha på magen. Har inte fått till ryggknytningarna.
Tips? Kan man sätta fel, så att axlarna belastas för mycket? Har svaga axlar, så det kanske är mig problemet sitter i... Har inte ont normalt, o klarade att bära Kalle i Tomy-selen upp till han vägde fem kg.
Suck... Blev jätteledsen
för jag hade verkligen räknat med Ergon åt mig med...
Jag har använt Ergon på magen, några gånger och tycker det har varit helt OK. Inte lika avlastande som Storken givetvis, men ett bra alternativ.
Idag provade jag Ergon på ryggen för första gången...

ag hoppas verkligen att jag spänt fel eller nåt, för det var_inte_skönt. Fick ont i axlarna direkt, så jag fick snurra runt Kalle på magen i stället . Nu var ju tanken med Ergon att jag oxå (

Tips? Kan man sätta fel, så att axlarna belastas för mycket? Har svaga axlar, så det kanske är mig problemet sitter i... Har inte ont normalt, o klarade att bära Kalle i Tomy-selen upp till han vägde fem kg.
Suck... Blev jätteledsen

Toya med
Karl (040604) och Elsa (070607)

Karl (040604) och Elsa (070607)