Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Toyya
Köpte en Ergo åt maken i fars dagspresent och han har använt den en del och varit nöjd med den. Ska tilläggas att han oxå tycker om vår första sele, en Tomy av babybjörntyp.
Jag har använt Ergon på magen, några gånger och tycker det har varit helt OK. Inte lika avlastande som Storken givetvis, men ett bra alternativ.
Idag provade jag Ergon på ryggen för första gången... :(
ag hoppas verkligen att jag spänt fel eller nåt, för det var_inte_skönt. Fick ont i axlarna direkt, så jag fick snurra runt Kalle på magen i stället . Nu var ju tanken med Ergon att jag oxå ( :oops: ) skulle kunna använda den för ryggbärning, när Kalle blir lite stor att ha på magen. Har inte fått till ryggknytningarna.
Tips? Kan man sätta fel, så att axlarna belastas för mycket? Har svaga axlar, så det kanske är mig problemet sitter i... Har inte ont normalt, o klarade att bära Kalle i Tomy-selen upp till han vägde fem kg.
Suck... Blev jätteledsen :cry: för jag hade verkligen räknat med Ergon åt mig med...
Av Sara
Tyvärr lite samma erfarenhet :(
Maken tycker att Ergon är toppen, jag klarar det inte alls länge.
Har iofs bara burit M på magen, men jag får direkt ont i nacken och axlarna.
Vi kanske får inse att vi inte är några selmänniskor du och jag?

Kram
Användarens profilbild
Av Anna
Man måste bära ergon väldigt långt ner så höftavbäraren verkligen sitter om höfterna för att man skall bära med underkroppen. Sen måste remarna dras åt ordentligt också så barnet kommer riktigt nära och även spännet över bröstet måste vara ganska spännt och i rätt höjd. Krävs lite träning för att få maximal avlastning, var inte heller så nöjd vid första provningen.
Användarens profilbild
Av Helena
Katharina skrev:När började era barn vilja hänga på ryggen? Leo vill inte vare sig med sele eller sjal.
Jag satte Miles i sakaran i fem-månaders åldern, för det gick inte att diska med honom på magen längre. Om vi var ute och gick hade jag honom på magen i sjalen. Fast han gillade inte heller ryggen i början, jag brukade sätta i honom när han var rätt trött och då somnade han, och sen vande han sig. Lite intressant är ju att Miles blir livrädd om min man tar honom på ryggen i sutemin, det är han inte alls van vid, min man har bara burit Miles på magen i sutemin.
Användarens profilbild
Av Toyya
Anna skrev:Man måste bära ergon väldigt långt ner så höftavbäraren verkligen sitter om höfterna för att man skall bära med underkroppen.
Ska prova att ha den längre ner nästa gång. Om jag får runt den kring mina inte alltför smala höfter... :wink:
Användarens profilbild
Av Anna
Annars kanske det är bra att skaffa en bältesförlängare då, för det är helt klart att rekomendera att böra mycket i höften och ner. Jag blir mest trött i benen när jag bör i ergon på ryggen.
Av alp
jag hade också stora förväntningar på Ergon och blev överlag väldigt besviken. Nu ligger den här och jag plockar i och ur den ur sin påse för nya försök men ännu har inte besvikelsen gett sig.

Om jag bortser från att jag inte begriper hur man kan få det till att fungera på egen hand (det är kanske en teknikfråga) och att det inte känns som någon bra avlastning för mig så tycker jag inte heller att killen sitter bra, varken fram eller bak. Nu läste jag här att det behövs en viss längd på de små för att det ska bli bra så kanske han är för kort (han har lite korta ben). Han var 66 cm lång på sista mätningen när han var 5 mån så någon centimeter till borde han vara nu när han är 6 månader.

Problemet bak är att han "vajar" så hemskt när jag går och att han hela tiden böjer sig både bakåt och åt sidan så det känns som om han ska åka ur. Akrobatisk är han även när han sitter fram men då kan jag stötta med min egen hand. Hans gump känns inte som om den kommer riktigt ner i selen och den är väldigt låg över ryggen. Sätter jag honom fel eller är den så låg?
Slutar de vajar när de blir lite äldre eller?
Användarens profilbild
Av Suskiv
alp skrev:Om jag bortser från att jag inte begriper hur man kan få det till att fungera på egen hand (det är kanske en teknikfråga) och att det inte känns som någon bra avlastning för mig så tycker jag inte heller att killen sitter bra, varken fram eller bak. Nu läste jag här att det behövs en viss längd på de små för att det ska bli bra så kanske han är för kort (han har lite korta ben). Han var 66 cm lång på sista mätningen när han var 5 mån så någon centimeter till borde han vara nu när han är 6 månader.
Jag tycker helt klart att ergon funkar bäst till barn som är ca 1 år eller mer. Mindre barn sitter inte bra. Tova var ca 8 månader (70.5 cm, 9970 g ) när vi köpte ergon och även då satt hon relaivt illa. Nu däremot sitter hon kanonbra (80 cm, 12660 g).
Användarens profilbild
Av melles mamma
det är först de senaste månaderna som jag har börjat gilla ergon. Det är även först nu han vill sitta på rygen, men endast i selen. han vill fortfarande bara sitta fram i sjal, men det kanske beror på att det tar för lång tid att få upp honom (jag har ju inte övat så mycket då han inte gillar det) :?
Användarens profilbild
Av mojsan
..har nyss fått hem ergon, och vi gillar den alla tre!!! Bella är 11 månader, 9,5kg o drygt 70 cm. Men hon tycker den är jätterolig, och jag for runt med dammsugaren igår, jättelyckat. Jag tycker den är rätt bekväm. Sambon tycker den sitter hyggligt, inte perfekt, men han säger att han kommer använda den, så det blir bra! Så för oss kommer den bli bra.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?