Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ina
Jag behöver veta alles!

Jag vill göra en som ser ut lite som en kisse katt, efter som den då skulle bli väldigt poppis hos dottern. Vi har lite bekymmer med kisseriet men när fötterna blir lite varmare hastigt funkar det bra.

Så hur gör jag??
vad fyller jag den med?
skall jag göra en innerpåse för att kunna tvätta ytter tyget?

Och hur i hela friden skall jag få till en katt?

Tusen tack tjejer jag vet att ni är super kluriga med nål, tråd garn och stickor.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Man fyller den med helt vete. Ifall din vanliga affär inte är tillräckligt välsorterad att ha helt vete hittar man det på hälsokosten. Det funkar även med helt bovete.

Vad det gäller kattformen, behöver det vara mera sofistikerat än två cirklar ovanpå varandra, en tåt till svans och eventuellt broderade ögon och morrhår?
Användarens profilbild
Av Ina
Nja han behöver nog ha ben också annars vet i fåglarna om hon är med på´t men jag skall klura lite till.
Användarens profilbild
Av Madde
Du kan ju försöka göra en katt uppifrån... Fattar precis hur jag menar va? :roll: Menar alltså en avlång kropp med svans, två ben som sticker ut på varje sida och ett huvud...

Vanligt ris funkar oxå att fylla den med!
Användarens profilbild
Av He.ma
Min mamma har sytt vetevärmare som ser ut som kor :? och sen fick de två äldsta barnen små "gubbar" (dockor) som var vetevärmare men som inte var så tunga. Hon fyllde på med vete från svärfar som har eget vete :D ska försöka fixa fram en bild på kossan (dockorna ligger ned packade i källarn...)
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag hade nog gjort en rekatangelformad kudde, avrundad i hörnen, som kropp, ett huvud i form av två cirklar (fram- och baksida, med vadd i(öron, nos och morrhår,förståss)). Två ben fram, två bak och en svans. Så blir det en stiliserad, lite tillplattad katt. Under magen hade jag satt en dragkedja och sytt en innerpåse som jag fyllt med grötris, som är lätt att köpa i vilken affär som helst och är mer följsamt än vanligt långkorningt ris.

Eller så hade jag sytt ovanstående fodral passande till en varmvattenflaska, vilket jag föredrar framför vetevärmare.
Av letw83
tänk på att tyget måste vara 100% naturmaterial om det ska gå att micra. tex bomull eller linne.

fyll ej med vadd i ngn del. det går ej att micra. däremot ull borde gå att stoppa, men jag vet inte säkert...
Användarens profilbild
Av Amiechan
Jag är latmask jag och syr vetevärmare utan vete :wink: Ris funkar bra och finns alltid hemma :D
Risvärmare
Användarens profilbild
Av Fryle
letw83 skrev:tänk på att tyget måste vara 100% naturmaterial om det ska gå att micra. tex bomull eller linne.

fyll ej med vadd i ngn del. det går ej att micra. däremot ull borde gå att stoppa, men jag vet inte säkert...
Jag tänkte mig att man bara mikrar innerkudden.
Användarens profilbild
Av tinaw
Visst går det väl att micra vadd? Varmt blir det ju inte, men annars kan jag inte se varför inte. Börjar vetekudden brinna lär vadden varken göra till eller från så att säga. Micron påverkar i första hand vattenmolekyler, inte kolkedjor som i vadden.
Användarens profilbild
Av Ina
Tusen tack för alla tips, i morgon skall jag jaga tyg och se om jag kan få i hop nått. Om det lyckas så lovar jag att ni skall få se bilder.

Och till SQ ja tänk att jag fastnade så här illa i sjalträsket :-))
Av letw83
jag bara antog att man inte ska micra polyestervadd just för att den är av ett syntetmaterial och eftersom själva kudden ska vara i ett naturmaterial....

kan inget om kolkedjor och grejer :roll:
Av Linda B
Ser fram emot bilder! Och funderar på om det inte är dags att göra något med helvetet (påsarna med hela vetekorn alltså... ;)) som jag köpte för flera år sedan!!!!
Användarens profilbild
Av tinaw
letw83 skrev:jag bara antog att man inte ska micra polyestervadd just för att den är av ett syntetmaterial och eftersom själva kudden ska vara i ett naturmaterial....

kan inget om kolkedjor och grejer :roll:
Åh, jag hoppas jag inte plattade till dig, det var inte meningen i så fall! Förlåt! (jag är kemist, lite miljöskadad så att säga :roll:)
Användarens profilbild
Av Panakeia
hur går det?

E jag för sen om jag börjar spåna här nu hur jag skulle göra?

Gör en chansning iaf...
jag skulle sy ett huvud å vaddera lite granna med vanlig vadd och sedan en kropp med öppning i ryggen, som går inom lott, hajjar du hur jag menar?så man kan sticka i en påse där. på så vis har du en urtagbar påse som du kan micra och du har ett uterskikt som du kan tvätta.
så görm an ju som man vill med ben å svans osv, detaljer kan man väl hålla på med i oändlighet.

då kan du ju också ha ytterskiktet i vilket material du vill.

JAg tror att syntetmaterial slits väldigt mycket av värmen detär därför man ska ha 100% naturmaterial i påsen som ska in i micron, har jag fel? eller är det av brandrisk?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?