Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har börjat bära sonen framåt korta stunder. Han är ju egentligen lite för liten för det men det funkar rätt bra och han gillar att titta utåt.
Men, jag får så ont på axlarna bara efter en kort stund. När jag gör nåt med armarna, pysslar, plockar etc..så åker sjalen ihop hela tiden och blir som en smal rand över axlarna. Jag får dra ut sjalen hela tiden, men nån minut senare sitter den på samma ihopdragna sätt igen.

Sen undrar jag också över hur han ska ha benen när han sitter utåt. Nu hänger han typ rakt ner med benen och sjalen "skär" in där han har blöjan. Det är i princip omöjligt att få en bred sittyta och få sjalen att vara bred under hans rumpa. Eller ska den bara vara bred och från knäveck till knäveck när han sitter mot mig?
Användarens profilbild
Av amöba
Titta på instruktionsbilderna under www.sjalbarn.se, dvs rubriken Knyta. Där finns en knytning som kallas Buddha. Mig veterligen är det den enda vettiga knytningen för att bära framåtvänt.

Annars är mitt tips att bära på ryggen istället. Om barnet vill se sig omkring får du knyta barnet högt upp så att det kan se över din axel. Jag brukar lägga min lilla så att hon skulle kunna hålla mig om halsen när jag knyter. Då glider hon ner så att hon sitter lagom högt när jag rätat på mig.
Av Pétronille
Håller med amöba om att bära på ryggen! Tror framåtvänt är svårt att få till bra, vare sig för bäraren eller för bebisen. Bebisar ser oxå mer än man kanske tror även när de sitter på magen vända inåt... särskilt när man går. Men står man stilla och pysslar så är ryggen topp!
Användarens profilbild
Av Tessina
amöba skrev:Titta på instruktionsbilderna under www.sjalbarn.se, dvs rubriken Knyta. Där finns en knytning som kallas Buddha. Mig veterligen är det den enda vettiga knytningen för att bära framåtvänt.

Annars är mitt tips att bära på ryggen istället. Om barnet vill se sig omkring får du knyta barnet högt upp så att det kan se över din axel. Jag brukar lägga min lilla så att hon skulle kunna hålla mig om halsen när jag knyter. Då glider hon ner så att hon sitter lagom högt när jag rätat på mig.
Tack!
Jag hittar inte instruktionen till buddha knytningen. Var finns den?
Användarens profilbild
Av Tessina
Pétronille skrev:Håller med amöba om att bära på ryggen! Tror framåtvänt är svårt att få till bra, vare sig för bäraren eller för bebisen. Bebisar ser oxå mer än man kanske tror även när de sitter på magen vända inåt... särskilt när man går. Men står man stilla och pysslar så är ryggen topp!
Oj, har bara tänkt att jag kommer aldrig våga bära på ryggen, det ser ju så svårt ut, men kanske dax att tänka om då..*ler*.
Användarens profilbild
Av Stark
Tessina skrev:
amöba skrev:Titta på instruktionsbilderna under www.sjalbarn.se, dvs rubriken Knyta. Där finns en knytning som kallas Buddha. Mig veterligen är det den enda vettiga knytningen för att bära framåtvänt.

Tack!
Jag hittar inte instruktionen till buddha knytningen. Var finns den?
På förstasidan, knyta och sedan under trikå/elastiska sjalar (längst ner till höger (och blev det fel nu så är det "denandra höger" :lol: )).
Användarens profilbild
Av jazoo
Jag har aldrig fått till det med att bära fram. Tycker som flera andra att du ska testa att bära på ryggen istället. Eller kanske på höften - då kan ju barnet se lite mer om vad som händer och sker.

Och det är klart att du ska våga dig på ryggknytning - det är ju bäst!
Användarens profilbild
Av Anso
Om det är en trikåsjal du har så bör du kunna knyta samma standardknytning där barnet sitter mage mot mage med dig men istället sätta barnet över din höft. Då kommer barnet att se mer framåt. Det fungerar med vävd sjal vet jag fast då har jag knutit xomslut/omslutet kryss, dvs med kryssdelarna ytterst.

Eller på ryggen förstås! :D
Användarens profilbild
Av amöba
jazoo skrev:---Och det är klart att du ska våga dig på ryggknytning - det är ju bäst!
*nickar instämmande* :D
Användarens profilbild
Av Lydia
Jag ser att du "hör hemma" i sörmland. Kom på en sjalträff så finns det alltid någon som kan hjälpa till! :tumsup:

(jag kommer själv behöva hjälp med trikåsjalknytningen till bebben, jag har mest burit Hanna när hon var över halvåret... Eller, innan dess hade jag en BabyBjörn efter att jag misslyckades med första sjalförsöken när hon var nyfödd :lol: )
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?