Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av bellisbella
Det här inlägget blir lite fortsättning på det om hur många sjalar ni har.
Har nämligen suttit o funderat över det. måste även försvara för mig själv (o maken) att det kommer en ny sjal i brevlådan idag, som jag egentligen inte har råd med :oops: och att jag mummlar något om att sy en till MT.
Jag har en Brun Moby Wrap, vår första sjal, älskad från första dagen.
En hemmasydd Mei Tai, som lilla J verkligen verkar tycka om.
Också kommer det en Bali baby breeze idag då...

Så när använder ni vilka sjalar?

Moby wrapen - gossjal om jag vet jag ska bära länge?
MT - "snabbsjal", ha vid korta ärenden när jag vill ha i sjal o ointe vill knyta på mig moby wrapen hemma? för att söva o kunna lägga ner i sängen sen utan att han vaknar (vilket han gör när han kommer upp från moby wrapen...)
baby breezen - sommarsjal, när moby wrapen är för varm (9-åringen kallade just i morse mobyn för "den svettiga" när jag frågade lilla J vilken sjal vi skulle välja... :D )
Användarens profilbild
Av milimani
Hoppedizen använder jag när jag ska bära länge för den avlastar sååå bra. Dessutom är den snyggast!

Easyn har jag en del hemma, den är så mjuk och gosig. Men även ute för den avlastar också bra och är snygg och lite svalare än hoppen.

Gåsen används mycket inne, den är så sval. Det är dessutom den enda sjal pappan vill använda, både pga av att den är sval och pga av utseendet!

Ergon används en del inne vid tex damsugning då jag tycker att hon sitter allra stadigast i den även när hon sprattlar som mest. Ergon funkar bra ute också eftersom hon även får plats med vinteroverall i den. Och den är ju lätt och snabb att ta på.

MT används knappt. Vi är inga MT människor helt enkelt...
Användarens profilbild
Av jazoo
Vi bär inte så väldigt mycket längre, men numera ser det ut så här. För ett halvår sedan hade det sett helt annorlunda ut, så det beror ju rätt mycket på hur gammalt barnet är. Min dotter är 1,5 år.

En <b>ringsjal</b> ligger alltid i väskan eller vagnen som extra bärdon ifall det skulle behövas när vi är ute. Kortare stunder när Alice vill upp och ner och upp igen.

Vävd lång används för att söva om under stöknätter, bära på ryggen under matlagning, om vi någon gång skulle ta en kortare promenad utan vagn, när vi var på fjärilshuset sist. Mysbärande.

MT - nästan inte alls, men det beror mest på att remmarna är lite korta. Vill ha en ny, är det någon som vill sy åt mig?

Ergon när vi ska bära länge, på Ikea i helgen tex, eller lite längre promenader (händer inte så ofta, Alice gillar att sitta i vagnen, men i alla fall).

Trikåsjalen är lite för ostadig, så den är utlånad i vändan på nästa bebis.

Bärpåsen testade jag igen för ett par månader sedan, men den hade blivit för liten. Eller barnet för stort. Annars används den för kortare mysbärning.
Användarens profilbild
Av thanisa
Tror mitt humör påverkar mitt sjalval en del.

MT - den har blivit förpassad till källaren, den används inte då vi inte är MT människor.

indio koralle - mannens favorit, använder den till största delen då den är kortast så han slipper få så långa ändar.

Katjan - Var ett tag den inte användes så mycket, men nu med våren så älskar jag att ha den härliga färgklicken.

indio zimt/kobalt - om jag vill vara fin tar jag den. Skön och mjuk och en otrolig vacker sjal.

Hoppediz oslo - används inte mycket, funderar på att göra om den till en ringsjal eller göra den kortare och ha som en ryggsäckssjal. Testade den igen igår och för ryggbärning är den okej, men för magen gillar jag den inte alls.

Jag bär mycket och då mest utomhus, väljer för det mesta mellan katjan och zimt/kobalt. Bär både på rygg och mage och mellan dem kan jag inte säga att det är någon skillnad i vad jag har för användningsområden.

Korallen, blir mer makens nattningsjal eller om han ska ut med lilla gubben. Bär jag dottern så blir det den sjal som hon väljer och då blir det för det mesta korallen då den är enligt henne mest flickig.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?