Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Edith
Sjalnovis som jag är blir jag helt faschinerad (konfunderad) av mängderna sjalar alla verkar ha. Och de är ju inte billiga, inte ens de begagnade egentligen, även om allt förstås är relativt.

Själv har jag ingen sjal alls ännu, bara ett låneexemplar, men i slutet av veckan ska min egen äntligen komma! Har förstått att man lätt blir drabbad av sjal :twisted: , men ändå...

Så - handen på hjärtat: hur många sjalar/bärdon har ni? Och använder ni alla?
Av anna m
Jag har 6 långsjalar och 3 MT och jag använder ALLA sjalar!! De är ju som klädesplagg. Man behöver variera det man bär på sig och det ska passa det övriga.
Användarens profilbild
Av Totte
Jag har:

2 trikåsjalar (den ena utlånad, och den andra inköpt i väntan på bebisen :D )
1 bärpåse (också inköpt i väntan på bebis :oops: )
2 långsjalar
1 hemmasydd MT
3 ringsjalar (2 hemsydda, varav den ena alltid ligger i bilen och den andra alltid i dagisväskan)
1 Ergo

Just nu används framförallt Ergon när vi är ute på äventyr och ringsjalen när N är trött vid dagishämtning. Längtar efter att få bära mera igen :heart:

Behöver kanske också uppdatera min avatar :roll:
Användarens profilbild
Av diddeldi
så många så jag nästan skäms :wink: . och jag använder inte alla nu för atlas är så stor och bärs inte så mycket. men jag har ju ett till litet sjalbarn på väg 8)
Användarens profilbild
Av marlene
just nu har jag nästan inga känns det som :roll:

En babybundler, en bärabarn, och en kort girasol hänger i garderoben. Men då har jag en MT, Amazonas antiqua och en ERGO utlånad.

Dom används inte alls just nu, men kanske vi får lufta ERGOn nångång i sommar :lol:
Användarens profilbild
Av korell
Jag har bytt ganska mkt, men har aldrig ägt spec många samtidigt.

Eftersom vi väntar sjalbarn så äger jag nu en sino, elastisk, och ett elastiskt hemmabygge.
Till stora tjejen har vi Ergo och 1 :!: 4,7 m långsjal. Vi brukar ha ngn ringsjal också men det är tomt just nu. Jag har nog aldrig haft fler än 2 vävda långsjalar samtidigt :roll:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag har två trikåsjalar, två vävda, en Patapum, en MT och en hemmasydd kortsjal. Just nu används i princip bara Patapumen, men när jag hade ett barn som ville bli buret användes alla (och då hade jag många fler sjalar också :D ). Jag har sparat favoriterna som jag vill ha kvar till nästa barn och sålt resten.
Användarens profilbild
Av Crappy
1 vävdlångsjal
1 trikå
3 MT
1 ringsjal
1 patapum
1 bärstol
Användarens profilbild
Av ZaZi
Jag har just nu (för det kan variera lite från vecka till vecka :lol: ):

Tre vävda långsjalar (en Didy, en Hoppe, en El Comal)
En kortsjal (Didy)
Två hemsydda MTs
En bärpåse i fleece (hemsydd)
Två hemsydda ringsjalar
En ergo NG
Användarens profilbild
Av sanna73
Det varierar från vecka till vecka :oops: men just nu är det

6 vävda sjalar i olika längder (5.4-4.1m)
2 ringsjalar
1 ergo
1 trikåsjal

Alla används :lol:
Användarens profilbild
Av Dafe
Jag har:

Didymos Iris 5,2
BB-slen Papaya 4,9 (till salu)
Ergo denim
Bära barn knyt svartpeppar
Hemmasydd röd Ringo"kopia"
(två hemmasydda MT som jag inte använder)
Av mrsjling
Jag har:

En vävd (Easycare 3,7m)
En Ringsjal (Rockin Baby Sling)
En bärpåse (New Native)
En Mei Tai (Babyhawk)

Har haft en Cuddlywrap trikåsjal men den är såld. Hade en PeanutShell påse men den är också såld.

Jag äääääälskar alla mina sjalar och använder dom allihop dagligen.
Av Pétronille
Jag klarade mig länge på bara en vävd långsjal. Men sen när vintern kom ville jag ha en längre så jag skulle kunna knyta ovanpå alla kläderna. Och nu när våren kommit har jag fått en sommarsjal, och dessutom började jag längta efter en till vävd sjal, helt enkelt eftersom jag burit så mycket i den första och känner lite för förändring -- det blir ju liksom det enda plagg man har som syns! Och den jag köpte till vintern är för lång utan alla vinterkläderna. Så nu håller jag på och köper en till vävd sjal begagnat. Och sen funderar jag på att skaffa en mei tai för att mommo och pappa ska kunna bära. :D
Visst är sjalarna ganska dyra men det blir ju i stället för kläder. 8) Och sen kan man ju sälja dem vidare.
Användarens profilbild
Av naimiez
4 vävda
1 ergo
1 bärpåse
1 ringsjal
1 vattensjal
Användarens profilbild
Av annemi
Vår "garderob" består just nu av;

4 vävda (varav 2 är lite längre så att maken kan ha dem :? nångång)
2 ringsjalar
1 utlånad trikåsjal
1 hemsydd MT
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?