Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av amöba
Jag knyter ryggsäck dagligen och då blir det oftast tibetan. Det blir dock lite tungt för axlarna ganska snabbt så ska jag bära lite längre stund korsar jag hellre över bröstet (sprider ut tyget så att tyngden fördelas jämt över brösten) och knyter runt midjan så att jag får lite avbärning där. Och går jag ut med K på ryggen gör jag alltid omslut för att inte riskera att påsen glider upp över ryggen. Det avlastar bäst också, tycker jag, men tar mest tid att knyta. Så allt beror på situationen. :D

Ryggsäck med twist måste testas! Det är just det där med att få påsen att stanna under barnets rumpa jag tycker är svårast med ryggsäckarna.
Av Pétronille
Förstår inte heller exakt korvmojen? Är det den de visar i handboken till BB-slen och som kallas tibetansk knytning där? :hmm:

Men det var en bra instruktion zmurfan, jag lärde mig på så vis att få upp bebis på ryggen på ett annat sätt, har nämligen börjat fundera på det oxå: hon börjar ju bli lite stor för att ta upp som jag gjort hittills, insvept i sjalen à la storken. :wink:
Användarens profilbild
Av vovvemor
Mamasamueli skrev:
Frida med Mea skrev:
Pétronille skrev:
Olamanola skrev:Är det någon som brukar göra så här?:
http://www.youtube.com/watch?v=dtOUR6EJuNA
Ryggsäcksknytning med twist
Vilken fiffig grej! Måste testa sen! Ser ut som om det gör att barnet kommer närmare o inte hänger så löst...
Frida med Mea: Hur gör man en knöl då? :hmm:
Ja knöl var ju en bra liknelse :roll: .

Bred inte ut tyget utan ha det som en korv, sätt det under armarna på banret, kasta upp på ryggen, korsa fram och över barnets ben, och knyt fram på magen
Ligger alltså tyget i två korvar, en under barnets armar och över ryggen, en i knävecken? :hmm:
Kika på easycares hemsida, där finns det bild under "quick-fix"!
Användarens profilbild
Av Lindan
Vad gör jag för knytning egentligen???

Har E-S på ryggen drar tyget under mina armar och sedan upp över axlarna. Korsar över E-S rygg och under hennes ben. Drar igenom vänster ände under höger sida vid axeln och samma fast tvärtom på andra sidan och sedan åt motsatta hållet.

Är det tibetanskt avslut??
Vad kallas egentligen knytningen??
Användarens profilbild
Av amöba
Korsar du tyget över bröstet eller drar du runt axeln med en gång? Är det bekvämt??
Användarens profilbild
Av Helena
zmurfan skrev:Jag har burit Linnea (3,5 år och 22 kg tung) 3 timmar i ryggsäck med tibetanavslut. Vi traskade runt på stan så. Utan någon paus.
Men du är ju urstark. :D Jag tycker att tunga barn kan jag inte bära i tibetanen. Det är något psykologiskt också, jag saknar sjalen som stöd runt magen, tycker att det blir lite vingligt. Men åtta kilo borde ju gå bra.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Frida med Mea skrev:
Pétronille skrev:Frida med Mea: Hur gör man en knöl då? :hmm:
Ja knöl var ju en bra liknelse :roll: .

Bred inte ut tyget utan ha det som en korv, sätt det under armarna på banret, kasta upp på ryggen, korsa fram och över barnets ben, och knyt fram på magen
Här finns en bildserie hur man knyter backstrap:
http://www.babyboden.nu/Mias/Websidor/backstrap.htm
Snabbt och lätt sätt att få upp barnet på ryggen 8)
Användarens profilbild
Av amöba
Har ni provat ryggsäck med twist ännu? Jag har testat, men tycker att det är svårt dels att korsa sjalen så högt upp på barnets rygg (gillar att bära så att K kan se över min axel när jag bär i ryggsäck), dels att få det krysset att ligga kvar när jag twistar. Någon som har kommit på något knep för att få till det bra?
Användarens profilbild
Av Lindan
Lin skrev:
Lindan skrev:Vad gör jag för knytning egentligen???

Har E-S på ryggen drar tyget under mina armar och sedan upp över axlarna. Korsar över E-S rygg och under hennes ben. Drar igenom vänster ände under höger sida vid axeln och samma fast tvärtom på andra sidan och sedan åt motsatta hållet.

Är det tibetanskt avslut??
Vad kallas egentligen knytningen??
Då gör du ett x-omslut på ryggen, med tibetansk avslutning. Den brukar jag också använda ibland, och jag gillar den starkt! Superbra knytning! :D

Det kan ju vara bra att veta vad man gör för något :D
Det är bara den knytningen som jag kan utantill så det blir den för jämnan. Men det konstiga är att oftast blir det inte så jättebra första gången utan jag är tvungen att rätta till knytningen lite för att E-S bara lutar sig åt alla möjliga håll för att se vad jag håller på med när jag knyter upp henne. Men när jag har rättat till allting så tycker jag att den fungerar superbra och enkel att knyta :D (bortsett från tillrättningarna då :roll: )
Av Pétronille
amöba skrev:Har ni provat ryggsäck med twist ännu? Jag har testat, men tycker att det är svårt dels att korsa sjalen så högt upp på barnets rygg (gillar att bära så att K kan se över min axel när jag bär i ryggsäck), dels att få det krysset att ligga kvar när jag twistar. Någon som har kommit på något knep för att få till det bra?
Jag håller oxå på och bökar med det. Första gångerna hamnade tvisten under rumpan hur jag än gjorde! Har inte kommit på nåt bra knep ännu dock. Tycker ryggsäcken i allmänhet är svår att få bekväm över axlarna, men gissar att det är en träningssak.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?