Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av JozephineEriksson
Hur sitter eran ergo? Själv sitter den så jag får ont över axlarna. Jag får anstränga dom mkt. Böja mej fram... Jag har inte nån bra balans/jämnvikt alls.
Användarens profilbild
Av naimiez
Dra åt barnet tight.....skaka ner barnet så barnet sitter längst ner i ergon.....

Bilder på oss:

Bild
Användarens profilbild
Av JozephineEriksson
hur sitter höftbältet(var mer exakt, på bild helst) och var sitter bältet mellan axelremmarna?
Användarens profilbild
Av naimiez
Höftbältet sitter rakt på/över höftknölarna.....ser du inga bra bilder i galleriet? Bröstbandet sitter mitt emellan bröstet och nyckelbenet......
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag hittar väl direkt ingen bra bild heller men jag brukar inte alls känna av axelbanden, är rätt känslig för det annars.

Bild

Här är när han var liten och jag bar honom på magen i patapumen, då har jag "bröstbandet" ganska högt upp.

Bild

Här syns det nog inget alls :roll:

Bild

Eller här, det var SÅÅÅ varmt vi höll på att bryta ihop.

Bild

Bild

Bild

Linus hade "ergobränna" i somras..jättebruna ben men vit på halva låren och upp :D
Användarens profilbild
Av diddeldi
det allra viktigaste är att dra åt den riktigt tajt, annars blir det tungt för axlarna. höftbältet sätter jag på höftknölarna och bröstspännet har jag så högt upp som möjligt. och så måste barnet ner ordentligt i påsen som bildas för rumpan.
Användarens profilbild
Av JozephineEriksson
Ska bältet vara över höften.. ? Så man spänner det över höftbenen. Eller ska det vara ovanför, så det vilar mot höftknölarna? Så ergons underkant vilat mot höftens överkant? Svårt att förklara.. :lol:
Användarens profilbild
Av diddeldi
JozephineEriksson skrev:Ska bältet vara över höften.. ? Så man spänner det över höftbenen. Eller ska det vara ovanför, så det vilar mot höftknölarna? Så ergons underkant vilat mot höftens överkant? Svårt att förklara.. :lol:
jag sätter det nog på höften, inte ovanför. men testa båda och se vad som känns skönast :wink:
Användarens profilbild
Av JozephineEriksson
Nej jag testade den idag med. Men jag får gå framåtlutad och all tyngd är på axlarna känns det som. :evil: Jag känner just ingenting på bäcknet/höfterna...?! Testade hoppa ner henne mer också men det blev inge bättre. Testade att ha den långt nere och sen lite högre upp. Lite högre upp känder bättre, men ändå är det jättemkt tyngd uppåt, vid axlarna. Vad ska jag göra? Det måste ju bara vara fel, för 10 minuter klarar jag att bära, sen går det bara inte mer. Det känns fel... :cry:
Användarens profilbild
Av melon
Har du en kort överkropp? Jag får ont av att bära i Ergon, jag är helt enkelt för kort för den, kan inte spänna banden så mycket som det behövs... Patapumen däremot sitter som en smäck! :wink:
Användarens profilbild
Av JozephineEriksson
Jag tror inte jag har sån kort kropp. När jag spänner allt vad som går får jag nätt och jämt på mej den. Och då blir den ännu svårare att gå och bära. Kanske hon hänger på axlarna istället för sitter ner?
Användarens profilbild
Av diddeldi
har du möjlighet att ta en bild så vi får se hur det ser ut?
Användarens profilbild
Av JozephineEriksson
Ja jag kan göra det imorgon. måste få rätsida på detta ! :lol:
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
:hmm:

Knepigt...
Fast jag måste säga att jag tycker jag med får ganska mycket tyngd över axlarna när jag bär i Ergon. Nu när jag har Becon att jämföra med har jag kommit fram till att det nog beror på att jag är för liten/har för kort överkropp för att Ergon ska vara riktigt optimal egentligen. Men sen handlar det faktiskt mycket om träning också. Första gången jag bar i ergon kändes det jätteobekvämt i jämförelse med sjal, men sen har det blivit bättre och bättre :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?