Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av norah
Korkad fråga - inte skratta!
Hur stora barn kan man bära i bärsjal eller liknande?

Har inte burit min nu 2 1/2 åriga dotter (på väg mot 3) på ett tag pga ryggskada.
Vilken typ av bärverktyg?
Användarens profilbild
Av Anso
Min granne bar sin 4-åriga tjej i en Ergosele på ryggen och det gick utmärkt.

Min dotter Hanna 2½ bar jag i ringsjal på magen en vecka innan David föddes, trångt men det gick. :)

Det är ju så olika vad man orkar och vad som passar en själv och barnet. Har man något problem med rygg/axlar/nacke så är det bästa att hitta ett bärverktyg som belastar jämt fördelat över bägge axlarna, dvs en sele eller en lång, vävd sjal.
En Ergo, Patapum eller BECO kanske kan passa er? Eller ett mellanting mellan sjal och sele, en Mei Tai?
Användarens profilbild
Av naimiez
Bär min 3åring (14 kg) i vävd långsjal, ringsjal, bärpåse och Ergo......Ergon är ju upp till 18 kg och vävda är ju trycktestade till 800 kg tror jag.....tror gränsen går vad du orkar bära ;-)
Användarens profilbild
Av zmurfan
Har en son på 2 år och 14 kg och en dotter på 3,5 år och 20 kg.
Nu för tiden får jag mest bära för mys eller om vi ska gå någon längre sträcka. Dottern har jag burit 4h oavbrutet i sjal utan att få ont i ryggen. Ont i fötterna av allt traskande fick jag kanske men det är ju en annan femma. :)
Användarens profilbild
Av norah
Zmurfan:
Vilka sjalar bär du dem i?
Eller enklare:
Har du ett dunder tips med tanke på att jag, visserligen är superstark :roll: :wink: , men kanske ännu bör vara lite försiktig med min rygg.(Ländryggen)
Av anna m
norah skrev:Zmurfan:
Vilka sjalar bär du dem i?
Eller enklare:
Har du ett dunder tips med tanke på att jag, visserligen är superstark :roll: :wink: , men kanske ännu bör vara lite försiktig med min rygg.(Ländryggen)
Mitt tips om du har ont i ländryggen är att du bär riktigt högt upp. Om barnet hasar ner kommer mer belastning på ländryggen.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag bär helst i ergon, Linus är 2 år och 4 månader och jag kan bära hela dagar om vi är ute, det är mkt sällan jag har vagnen. Jag har problem längst ner i ryggen och tycker det är skönast om han hamnar långt nere, jag har ergon långt ner på höfterna och då är det som att han sitter där jag har ont.
Användarens profilbild
Av Crappy
Dag 15 kg och 2,5 år åker MT, patapum och vävdlångsjal dock bara på ryggen.
Användarens profilbild
Av Jenny m. liten
norah skrev:Korkad fråga - inte skratta!
Hur stora barn kan man bära i bärsjal eller liknande?
Tja, jag skulle inte vilja gå så en hel dag, men det funkar även på stora barn...
Bild
Hon blir 9 i år och är nästan lika lång som jag. :)
Användarens profilbild
Av sagogrynet
En vävd sjal ska väl tåla i princip hur tungt som helst, det är väl snarare en fråga om hur tungt man själv orkar bära? :D
När det är tungt får man knyta tajtare, det avlastar bättre.
Jag har själv ryggproblem och jag tycker att vävd sjal, tajt knuten, avlastar bättre än ergon (ergonomisk sele) och MTn.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?