Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Anso
Tisse skrev:Nu kan ju inte jag låta bli att börja drömma om den GRÖNA wellen som fanns på you tube -om du lyckas Anso så ska jag banne mig köpa en jag med och försöka mig på att göra en grön!
Jag biter redan på naglarna innan jag ens har en sjal att färga för jag aldrig färgat tidigare i mitt liv. :)

Klart att du ska färga en Wellen grön! Låter hur snyggt som helst.
Av Jenny
Anso skrev:
Tisse skrev:Nu kan ju inte jag låta bli att börja drömma om den GRÖNA wellen som fanns på you tube -om du lyckas Anso så ska jag banne mig köpa en jag med och försöka mig på att göra en grön!
Jag biter redan på naglarna innan jag ens har en sjal att färga för jag aldrig färgat tidigare i mitt liv. :)

Men du har bestämt dig för att testa iaf då?
Användarens profilbild
Av Anso
Tisse skrev:
Anso skrev:

Ja, jag ska ge mig ut på stan och titta på lite färger till veckan tänkte jag.
Av Jenny
Anso skrev:
Tisse skrev:
Anso skrev:

Ja, jag ska ge mig ut på stan och titta på lite färger till veckan tänkte jag.
Vad spännande!! Då kanske jag inte ens ska vänta utan leta färg i veckan jag också :twisted:
Användarens profilbild
Av aha
Undrar hur lång tid det tar innan vi får se en ROSA wellen :Hahaa: :floet2: :hide:
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
aha skrev:
Anso skrev:Bild
Det gick!
:heart: :heart: :loving: :hellu: Att inte Didymos fattar att de ska göra en så här vacker sjal! :this:
Ja, det såg ut som en riktig Ansosjal det minsann :lol:
Snygg.
:iagree:

Go for it!! :)
Användarens profilbild
Av sacha42
aha skrev:Undrar hur lång tid det tar innan vi får se en ROSA wellen :Hahaa: :floet2: :hide:
:twisted:
Av Jenny
sacha42 skrev:
aha skrev:Undrar hur lång tid det tar innan vi får se en ROSA wellen :Hahaa: :floet2: :hide:
:vågen:
Användarens profilbild
Av sacha42
kajsa kavat skrev:
aha skrev:
Anso skrev:Bild
Det gick!
:heart: :heart: :loving: :hellu: Att inte Didymos fattar att de ska göra en så här vacker sjal! :this:
Ja, det såg ut som en riktig Ansosjal det minsann :lol:
Snygg.
:iagree:

Go for it!! :)
superfin :P

Fråga sannasmamma om expertråd angående färgningen, hon är drottningarna av drottningarna på det :urule:
Användarens profilbild
Av sacha42
Tisse skrev:
sacha42 skrev:
:vågen:
inte sätta dumma ideèr i Åsas stackars huvud :purskis: :twisted: :purskis:
Användarens profilbild
Av Anso
sacha42 skrev:
Fråga sannasmamma om expertråd angående färgningen, hon är

drottningarna av drottningarna på det :urule:
Eh, jag låg och tänkte på henne i natt, att jag borde fråga henne om färgning! :D
Användarens profilbild
Av Anso
Hjäääälp!
Nu har jag köpt färg och fix.salt.
Nästa problem-för att få färgeffekten med olika partier på sjalen på bild ovan vilken färg tror ni att jag ska ta av Nitors "Allmogeblå" (lite ljusare gråblå) eller "Blåklint" (mer kornblå)?
Ska man ha ett helt paket av fix.salt oavsett vikt på tyget?
Färga i 40 eller 60 grader? Den är ju i bomull sjalen.
Kan man fega lite och ta lite färg och provfärga och sedan upprepa om man vill ha det mörkare?

:D :D

Bild
Användarens profilbild
Av Isanna
Det är ju jättesvårt att säga vilken färg som är använd för att det ska bli den färg som den färgade blå wellen har. :hmm: Du får nog istället titta på färgerna du har köpt och fundera på vilken av dom du helst vill ha. Om det är den lite dovare allmogeblå eller den lite skarpare blåklint. För exakt som på den sjal du har hittat kanske är svårt att göra?

Jag tror att det blir supersnygg vilket som :tumup: , men jag tror mer på blåklint just för att det är en grå sjal som du färgar och den redan har lite färg i sig.

Men jag är lång ifrån någon expert, bara spekulerar! Invänta råd från Sannasmamma!
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag lutar nog åt samma resonemang som Isanna, att ta den blåklintsblå - för jag undrar om inte det grå i sjalen i sig kan dova till färgen litegrann.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?