Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Anso
Mamasamueli skrev:I ordet exklusiv lägger jag nog lite annat... då tänker jag på material som siden, lyx och flärd. :D Jag ser en meitai i siden, broderat med guldtråd... handgjord i ett exemplar typ :lol:
JAAA TACK till en sån Mei Tai!! :D
Användarens profilbild
Av Droppen
Lin skrev:Absolut easycare! :heart:
:iagree:
Av Pétronille
Jag har nog inte testat tillräckligt många sjalar. Men jag associerar nog inte heller exklusivitet till bekvämlighet, utan snarare just lyx och skönhet, något för fest. En sån sjal har jag faktiskt: eller rättare en sari, fantastiskt vacker i silke (med guldtrådar faktiskt) som jag köpte skamligt billigt i de indiska kvarteren i Paris... Men lika bekväm att bra som specialsjalarna är den naturligt nog inte! :lol:
Användarens profilbild
Av thanisa
Pétronille skrev:Jag har nog inte testat tillräckligt många sjalar. Men jag associerar nog inte heller exklusivitet till bekvämlighet, utan snarare just lyx och skönhet, något för fest. En sån sjal har jag faktiskt: eller rättare en sari, fantastiskt vacker i silke (med guldtrådar faktiskt) som jag köpte skamligt billigt i de indiska kvarteren i Paris... Men lika bekväm att bra som specialsjalarna är den naturligt nog inte! :lol:
Känns lite konstigt att erkänna att komfort faktiskt kommer i andra hand när det gäller saker som känns lyxiga. Dock så måste den kännas användbar ändå. Nu är det ju ingen sjal men gucci bärsele kanske för vissa känns exklusiv med skinnremar osv. För mig känns den dock alltför obekväm för att en lyxig känsla skulle kunna väga upp obekvämheten.

En sjal i fint vävd siden är lyxig för min del, men kanske inte något man använder dagligdags. Av de sjalar jag haft möjlighet att känna på så har just siden och ull känns lyxigare än bomullsvarianterna. Linne har jag inte testat så det kan jag inte ha en åsikt om.
Användarens profilbild
Av elisabet
thanisa skrev:Jag vet inte vad du egentligen menar med exklusiv. När jag tänker på exklusiv så tänker jag på vilken sjal jag skulle välja vid festliga tillfällen. Den mest exklusiva är en sjal jag fått av mina svärföräldrar, den är i 50 % siden och 50 % pashmina. Otroligt mjuk och len. Den 70 cm breda sjalen och 2,5 meter långa väger 118 gram. Den är fint vävs och till fest något jag mycket väl skulle kunna välja. Trots sin tunnhet känns tyget mycket hållbart då varpen är mycket tät och den är vävd i jaquardstil tror jag. Detta är dock inte en sjal jag skulle använda till vardags! Denna är vävd i rött och blå tråd så resultatet blir lilaskimrande.
Åh, den låter fantastisk - har du någon bild på underverket :?:

Vad det befräffar "exklusiv sjal" så har ju alla personliga tolkningar och jag tycker att det är roligt att höra allas åsikter.

Jag håller med dig mycket vad jag tycker är exklusivt: välgjord så att den ger en hög komfort, material av hög kvalité ylle, siden Gärna en blandning ull/siden eller linne men ärven fin bommul tänker jag mig. Färgmässigt håller jag med om "neutralt kanske två färger på varp/inslag eller lite mönster i vävningen." Och JA :love: "de får gärna ha ett skimmer om sig" - men för mig behöver inte det betyda broderat siden utan det kan skimra mer diskret av vackra material av hög kvalité.

En sådan sjal vore drömmen :love: men jag vet inte vart jag ska hitta den :mitvit:

Själv har jag ju inte kännt på så många sjalar ännu jag har haft en didy Julian och nu har jag en didy Elisa och personligen tyckte jag mycket mer om kvalitén i Julian - skiljer det så mycket mellen olika färger :?:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?