- ons apr 04, 2007 09:24
Och har några bra knep? För i knytinstruktioner ser det alltid så lätt ut, gör ett kryss, stoppa i barnet. Klart.
Jag gör ju t o m den speciella knuten (halvslag om egen part eller vad den nu heter), så att jag kan göra krysset större ifall hon sitter för tajt.
Men övre kanten blir oftast för spänd och skär in i halsen, då lossar jag på sjalen, men då sitter hon ju för slappt liksom. Jag läste i Hoppediz-häftet att man genom den där knuten, så ska man kunna justera kanterna individuellt
men det tycker jag inte funkar så bra alls. Jag kan bara lossa på sjalen ifall jag vill, men inte justera övre kanten. Att flippa sjalkanten är inget alternativ, så löst är det ju inte.
Jag gör ju t o m den speciella knuten (halvslag om egen part eller vad den nu heter), så att jag kan göra krysset större ifall hon sitter för tajt.
Men övre kanten blir oftast för spänd och skär in i halsen, då lossar jag på sjalen, men då sitter hon ju för slappt liksom. Jag läste i Hoppediz-häftet att man genom den där knuten, så ska man kunna justera kanterna individuellt

Helena med Marek (13 år) och Miles (10 år) och Saga (7 år)