Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helena
Har era barn, då ni har dem på ryggen, händerna ute eller inte? Miles vill helst ha händerna ute och då får jag ju klä honom varmare på överkroppen och med vantar. Jag har inte riktigt någon bra jacka till honom som han kan ha då, han bli så svettig i en täckjacka tycker jag.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Skulle inte en ull eller flecejacka/tröja och en vindtätjacka uppe på det kunna fungera. Ullen/Fleecen ger lagon värme och vindjackan gör att det inte blåser igenom kläderna. Blöri även lite smidigare än en täckjacka.
Tror att iaf Pop har 3 i 1 jackor som säkert skulle fungera (finns säkert nån annanstans om man nu inte gillar pop.)
Användarens profilbild
Av sillen
Nu bär jag ju Pytte på magen i ponchon, men problemet är detsamma: hon vill ha tassarna ute.

Vi har brottats hon och jag, och nu har det blivit så att hon FÅR det, en liten stund i alla fall. Efter att par minuter i kylan brukar hon vara mer medgörlig och snällt kura ihop sig och somna.

Hon brukar i alla fall ha fleecetröja med huva på sig, det brukar räcka bra.

Har du bägge blixtlåsen helöppna, förresten? Jag tycker (enda dåliga detaljen på ponchon) att blixtlåsen är både korta och klena och lixom vänder sig fult utåt...
Användarens profilbild
Av Helena
sillen skrev:Nu bär jag ju Pytte på magen i ponchon, men problemet är detsamma: hon vill ha tassarna ute.

Vi har brottats hon och jag, och nu har det blivit så att hon FÅR det, en liten stund i alla fall. Efter att par minuter i kylan brukar hon vara mer medgörlig och snällt kura ihop sig och somna.

Hon brukar i alla fall ha fleecetröja med huva på sig, det brukar räcka bra.

Har du bägge blixtlåsen helöppna, förresten? Jag tycker (enda dåliga detaljen på ponchon) att blixtlåsen är både korta och klena och lixom vänder sig fult utåt...
Samma här, när han somnar vill jag ju stoppa in honom, och då blir han svettig om han har för mycket på sig.
Ja, man är lite rädd också för att blixtlåsen ska gå sönder, det blir nog rätt dyrt att sätta dit nya, fast de kanske är starkare än man tror.
Användarens profilbild
Av Helena
Suskiv skrev:Skulle inte en ull eller flecejacka/tröja och en vindtätjacka uppe på det kunna fungera. Ullen/Fleecen ger lagon värme och vindjackan gör att det inte blåser igenom kläderna. Blöri även lite smidigare än en täckjacka.
Tror att iaf Pop har 3 i 1 jackor som säkert skulle fungera (finns säkert nån annanstans om man nu inte gillar pop.)
Ja, jag har tänkt på någon slags ulljacka, såg en på Stadsträdgårdsbutiken här i Örebro idag, fast det var en för liten storlek och rätt dyr var den ju förstås, fast väldigt fin.
På Minimundus har de ju bara ulloveraller eller hur, och det skulle bli för varmt, för om rumpan och benen fryser han ju inte, speciellt inte om han sitter i Storchenwiegen.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Helena skrev:Ja, jag har tänkt på någon slags ulljacka, såg en på Stadsträdgårdsbutiken här i Örebro idag, fast det var en för liten storlek och rätt dyr var den ju förstås, fast väldigt fin.
På Minimundus har de ju bara ulloveraller eller hur, och det skulle bli för varmt, för om rumpan och benen fryser han ju inte, speciellt inte om han sitter i Storchenwiegen.
Minmundus har även en ullkofta, men jag vet inte hur varm den är. Priset är iaf överkomligt.
Overallen blir nog för varm. Jag tycker den är lagom om man bär utanför jackan. Brukar även använda den i bilen och i vagnen.
Användarens profilbild
Av Helena
Suskiv skrev:
Helena skrev:Ja, jag har tänkt på någon slags ulljacka, såg en på Stadsträdgårdsbutiken här i Örebro idag, fast det var en för liten storlek och rätt dyr var den ju förstås, fast väldigt fin.
Minmundus har även en ullkofta, men jag vet inte hur varm den är. Priset är iaf överkomligt.
Overallen blir nog för varm. Jag tycker den är lagom om man bär utanför jackan. Brukar även använda den i bilen och i vagnen.
Jag tittade just på ullfleeceoverallen på Minimundus, den var ju inte så dyr som jag trodde faktiskt. Fast om han skulle kunna ha den utan vanliga byxor under, tror du då att den skulle bli lagom kanske?
Användarens profilbild
Av Suskiv
Helena skrev:Jag tittade just på ullfleeceoverallen på Minimundus, den var ju inte så dyr som jag trodde faktiskt. Fast om han skulle kunna ha den utan vanliga byxor under, tror du då att den skulle bli lagom kanske?
Kanske. Om du kan tänka dig att vänta till den 1-3/2 så kan jag ha med overallen när jag ska till univeritetet. Då kan du känna på den och se hur tjock den är.
Användarens profilbild
Av Helena
Fast i och för sig, den kanske inte är så praktisk för ett lite äldre barn, det är väl inget man är ute och leker i precis kanske, den är ju vit. Jag kanske bara skulle kunna använda den när jag bär honom och då är det kanske lite bortkastade pengar.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Helena skrev:Fast i och för sig, den kanske inte är så praktisk för ett lite äldre barn, det är väl inget man är ute och leker i precis kanske, den är ju vit. Jag kanske bara skulle kunna använda den när jag bär honom och då är det kanske lite bortkastade pengar.
Tovas har haft den ute och lekt i den. Trots att hon suttit i sandlåda mm så ser den fin ut. Den har fått lite mörka fläckar vid halsen/bröstet efter att Tova ätit pepparkakor och sen dreglat.
Ute i torrt väder funkar den utmärkt och eftersom den är smidig så funkar den även bar med galonisar över om det är blött. Fast jag skulle iaf tänka mig att en jacka skulle vara bättre än en overall.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?