Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Effi
Bhöver akut hjälp..
Har köpt en ringsjal då min lilla 2 veckors dotter vill vara nära hela tiden. Men jag får inte till det :( När jag väl får i henne så ser det såååå obekvämt ut att jag inte kan ha henne där. Tycker hennes haka ligger för hårt mot bröstkorgen.

Hur jag än försöker så hamnar hon på samma sätt. :? Försöker mig på "vagga" så hon får ligga ner + att jag då kan amma..

Finns det någon själv här som kan tänkas veta vad jag gör för typiskt "nybörjar fel"????
Användarens profilbild
Av annemi
Hmm svårt att säga utan bild.

Men ringsjalen ska ju fr början vara som en påse och sjalens kanter skall ligga ytterst vid ringarna så att du lätt kan justera den.

Åt vilket håll har du hennes huvud, -mot ringarna eller från ringarna?

Jag tycker det är lättast med huvudet FRÅN ringarna. Håll henne liggandes med armen som är från ringarna och stoppa in henne med fötterna först. Dra sedan/justera sjalen runt omkring och sluta med huvuddelen så att säga. Sitter den för hårt så släpp lite på den sidan av sjalen. OJ gick det att fatta nåt av det där :roll:
Av Effi
annemi skrev:Hmm svårt att säga utan bild.

Men ringsjalen ska ju fr början vara som en påse och sjalens kanter skall ligga ytterst vid ringarna så att du lätt kan justera den.

Jag tycker det är lättast med huvudet FRÅN ringarna. Håll henne liggandes med armen som är från ringarna och stoppa in henne med fötterna först. Dra sedan/justera sjalen runt omkring och sluta med huvuddelen så att säga. Sitter den för hårt så släpp lite på den sidan av sjalen. OJ gick det att fatta nåt av det där :roll:
Jag har försökt med huvudet från ringarna.. men stödet vid huvudet blir alltid fel.. :?
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tänkte på att du tycker att det ser obekvämt ut. det är inte säkert att det är obekvämt för henne ändå. barn brukar protestera om de inte trivs, och de tål att vara mer "ihopknölade" än vuxna.
Användarens profilbild
Av annemi
Effi skrev:
annemi skrev:Hmm svårt att säga utan bild.

Jag har försökt med huvudet från ringarna.. men stödet vid huvudet blir alltid fel.. :?
Hur blir det fel? Kan du kanske ta en bild eller förklara lite mer?
Du kanske måste spänna tyget under henne lite mer :roll:
Av Effi
diddeldi skrev:jag tänkte på att du tycker att det ser obekvämt ut. det är inte säkert att det är obekvämt för henne ändå. barn brukar protestera om de inte trivs, och de tål att vara mer "ihopknölade" än vuxna.
Jo, det står till och med i instruktionsboken. :D Men ja, det inte bara ser obekvämt ut det kan inte ens vara nyttigt att ligga så.. hon ligger för hårt med hakan mot bröstkorgen. Stödet runt huvudet blir aldrig bra.. :?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?