- fre mar 30, 2007 22:15
Jag har värsta beslutsångesten! Min (mormors) gamla trotjänare Husqkvarna Automatic börjar ha tjänat ut. Trots oljad och skött åtmionstone nästan enligt boken i alla år så är den påtagligt fladdrig i gången och nu klarar den inte mitt frottéblöjsprojekt öht. Plus att jag börjar bli sugen på att sy kläder till Tyra och bebben som kommer i stretchigare tyger, och sånt klarar den ju knappt alls (ja den har trestegssicksack, men det tycker jag inte räcker)
Men vad ska jag välja? Jag vill ha en basmaskin med 12-20+ sömmar och gärna knapphålsautomatik. Inget broderitjafs och jag har knappt behov av några dekorsömmar alls, men jag vill som sagt ha stretch-sömmar. Jag vill helst inte betala mer är 5000, gärna mindre om det räcker.
Jag har ingen aning om hur olika märken är och hittar inte några tester på nätet på maskiner i mitt intresseområde. Har ni några tips?
Ska man ha en mekanisk eller en elektronisk?
Jag hittade en Hugin på Coop Forum för 1500 med de funktioner jag vill ha, men den verkade lite plastig och vek, kan de göra symaskiner alls kan man ju undra??? *** kollade upp lite och det verkar vara Janome som gör dem...***
Men vad ska jag välja? Jag vill ha en basmaskin med 12-20+ sömmar och gärna knapphålsautomatik. Inget broderitjafs och jag har knappt behov av några dekorsömmar alls, men jag vill som sagt ha stretch-sömmar. Jag vill helst inte betala mer är 5000, gärna mindre om det räcker.
Jag har ingen aning om hur olika märken är och hittar inte några tester på nätet på maskiner i mitt intresseområde. Har ni några tips?
Ska man ha en mekanisk eller en elektronisk?
Jag hittade en Hugin på Coop Forum för 1500 med de funktioner jag vill ha, men den verkade lite plastig och vek, kan de göra symaskiner alls kan man ju undra??? *** kollade upp lite och det verkar vara Janome som gör dem...***
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
TYRA, nov 05 ELLA, juli 07
aneeha är för närvarande inte så aktiv pga jobb och studier
TYRA, nov 05 ELLA, juli 07
aneeha är för närvarande inte så aktiv pga jobb och studier