- lör mar 31, 2007 00:34
Var på bvc i måndags för föräldragruppsmöte. Trist och tråkigt, många mammor saknades och infon var kass... men men.. hursomhelst så hade jag lilla Mo i min fina blommiga långsjal och en av de andra mammorna frågade mig hur tusan jag hann knyta allt det där när barnet skrek för full hals... inga problem tyckte jag, visade och berättade hur ruskigt bra jag tycker att det är med sjal. Sen erbjöd jag mig att ta med mina sjalar och visa nästa gång.. Gissa vad de svarade!?
- Nej tack, jag har en baby björn.
SUCK!
För att väga upp denna trista historia måste jag berätta om gårdagens storhandel på maxi, iförd samma fina sjal... massa människor tittade och log och när jag stod och packade mina varor kom det fram en liten dam:
-Åh vad tryggt och nöjt ditt barn är!
-Eh, ja jo, hon funkar bra i sjal, tyckte jag.
-Ja den närheten är oslagbar, fler borde bära så, sa damen och jag höll med.
-Jag arbetar som taktil massör och det där är det bästa som kan hända ett barn, avslutade damen, log och gick.
Jag log också, hela kvällen!
- Nej tack, jag har en baby björn.
SUCK!
För att väga upp denna trista historia måste jag berätta om gårdagens storhandel på maxi, iförd samma fina sjal... massa människor tittade och log och när jag stod och packade mina varor kom det fram en liten dam:
-Åh vad tryggt och nöjt ditt barn är!
-Eh, ja jo, hon funkar bra i sjal, tyckte jag.
-Ja den närheten är oslagbar, fler borde bära så, sa damen och jag höll med.
-Jag arbetar som taktil massör och det där är det bästa som kan hända ett barn, avslutade damen, log och gick.
Jag log också, hela kvällen!