Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helena
Har de ändrat allt på sin webbsida? Jag tycker att det är lite svårt att navigera där nu och jag hittar inte min favoritinstruktion till x-omslut rygg, den där med en Storchenwiege Anna.
Istället finns nu små videor, fast rätt bra också. Kolla på denna hur hon sätter upp barnet på ryggen, och så får barnet nästan sitta själv en stund medan hon fixar med tyget. Fast just ja, man måste vara registrerad för att kunna kolla på den.

http://www.mamatoto.org/videos/BWCCBeltToddlerBlue.mpg
Användarens profilbild
Av Ester
wow!

så där skulle man vilja kunna göra....en annan har svårt att få till en vanlig x-omslut 2

men vad ärd et för sjal hon använder? Är det en trikåsjal?
Användarens profilbild
Av Helena
Blue linen wrap står det, det kanske är något hemmasytt.
Här är något ännu svårare.

http://www.mamatoto.org/videos/BWCC2FWCC.mpg

Det här skulle jag nog inte fixa.
Användarens profilbild
Av Ester
:shock:
helt otroligt...och vad de snackar samtidigt som de vingar och håller på...över huvet...!!!!

Man undrar ju hur många barn de har övat på innan de kan göra så där

Har de ett helt fotbollslag hemma eller?
Användarens profilbild
Av Helena
Elin skrev::shock:
helt otroligt...och vad de snackar samtidigt som de vingar och håller på...över huvet...!!!!

Man undrar ju hur många barn de har övat på innan de kan göra så där

Har de ett helt fotbollslag hemma eller?
Undras varför de höll till ute i blåsten, kanske för att göra det hela lite extra svårt, så de fick tänka på vindriktningen också, samtidigt som de knyter och pratar och håller i barnet och och och.
Användarens profilbild
Av April
Ja, man blir verkligen IMPONERAD!!! Man ser att barnen är "riktiga"
sjalbarn... de har nog blivit "jonglerade" med ända sedan dag nr. 1 :-D
Deras ben har liksom sjalposition och de klämmer sig fast vid kroppen -
häftigt :-)

Kram
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Ja det blåser ju verkligen jättemycket. "Viktigt att stå med ansiktet mot vinden säger hon :D . Och Barnen vet verkligen vad de ska göra! Ligga stilla och hålla i sig! Fast det var ju en fiffig övergån från rygg til höft där.

Jag är imponerad. Men jag undrar en sak. Är det verkligen bra för barnet att hålla det i armarna sådär som hon gör?
Användarens profilbild
Av Helena
Fiffi75 skrev:Ja det blåser ju verkligen jättemycket. "Viktigt att stå med ansiktet mot vinden säger hon :D . Och Barnen vet verkligen vad de ska göra! Ligga stilla och hålla i sig! Fast det var ju en fiffig övergån från rygg til höft där.

Jag är imponerad. Men jag undrar en sak. Är det verkligen bra för barnet att hålla det i armarna sådär som hon gör?
Jag minns inte riktigt hur hon gjorde, ska kolla igen, fast den minsta var väl sex månader, tror att barn är mer tåliga än man tror.
Nu får du öva ordentligt Pia, så kanske du kan visa mig det där när vi ses på sjalträffen. :lol:
Fast ett större barn tar man ju kanske hellre ner på marken när man växlar från rygg till en annan knytning. Men för ett litet barn verkar det ju smart.
Av Alexandra
Jag kan inte se filmerna! :cry:
Har registrerat mig och loggat in, men när jag klickar på länkarna till filmerna blir bara skärmen vit efter att datorn har hållt på och hämtat hem i fem minuter...
Filerna borde inte vara för stora, vi har ju bredband.

Vad gör jag för fel?????

*korkad* :wink:
Användarens profilbild
Av Madde
Alexandra skrev:Jag kan inte se filmerna! :cry:
Har registrerat mig och loggat in, men när jag klickar på länkarna till filmerna blir bara skärmen vit efter att datorn har hållt på och hämtat hem i fem minuter...
Filerna borde inte vara för stora, vi har ju bredband.

Vad gör jag för fel?????

*korkad* :wink:
Har du något program att titta på filmerna med? För mej funkar Windiws mediaplayer!
Av Alexandra
Madde skrev: Har du något program att titta på filmerna med? För mej funkar Windiws mediaplayer!
Japp, den har vi, + både realplayer och quicktime .
Skumt att det inte funkar! :?:
Användarens profilbild
Av sus
Helena skrev:Undras varför de höll till ute i blåsten, kanske för att göra det hela lite extra svårt, så de fick tänka på vindriktningen också, samtidigt som de knyter och pratar och håller i barnet och och och.
Tror du inte att det helt enkelt är enklare når vinden hjälper till att få tyget över axeln? Fast det gäller ju att tänka på att stå åt rätt håll förståss.
Användarens profilbild
Av Louise
Helena skrev: http://www.mamatoto.org/videos/BWCC2FWCC.mpg
Jag blev lite inspirerad när jag såg filmen ovan så jag var ju tvungen att testa. Amanda tyckte att det var hur kul som helst, sjalbarn som hon är :D

När jag testat med sjalen kom jag dock på att det är ursmidigt att använda samma sätt för att placera barnet på ryggen i Patapumen. Jag spännde på midjebältet med knäppningen fram. slängde upp Amanda på ryggen och drog upp axelbanden, gick supersnabbt. Borde funka lika bra med Ergo.
Användarens profilbild
Av Louise
Glömde skriva att fördelen som jag såg med att göra så med långsjal är ju att man inte behöver sätta ner barnet på marken/golvet utan kan slänga upp barnet på ryggen, fixa till sjalen och sen knyta. Är man hemma så går det ju egentligen lika smidigt att sätta barnet i sjalen på golvet och kasta upp på ryggen.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?