Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Bettan
Har äntligen börjat få till det med att bära i ryggsäck!!! Otroligt skönt, men nu har rackarn på ryggen börjat krångla ut sina armar. Dessutom sitter han gärna och hoppar så att tyget hoppar halvvägs ner för ryggen på honom och åker upp från rumpan. Plötsligt har han ett sjalband mitt på ryggen och ett kryss under benen, så när han då lutar sig bak blir det övervikt och han tippar. Det verkar dock inte som han kan tippa av, men det är obehagligt nog så här! Förstår ni vad det är som händer? Ännu värre är det när jag försöker med omslutet bak.... Kryssen delar sig och smokingbältet glider ner - även om jag tycker mig spänt till!
Användarens profilbild
Av Maerion
Jag brukar se till att peta ner Noras armar så de sitter under mina, i armhålorna alltså, innan jag knyter fast henne.
Användarens profilbild
Av Isanna
Maerion skrev:Jag brukar se till att peta ner Noras armar så de sitter under mina, i armhålorna alltså, innan jag knyter fast henne.
Det var smart! Skriver upp! :notes:
Användarens profilbild
Av jag71
nu funkar det inte på skrutt men när han var mindre så la han sina händer på mina axlar och då knöt jag sjalen över så han satt fast. Han trivdes och jag slapp bli dragen i håret.
nu när vi går korta bitar så tar jag sjalen lite tvinnat under skrutts armar och sen knyter jag en ryggsäck med tvinnad sjal. Känns jätte bra nu när skrutt sluttat skrika "jepp jepp inte fast!"(hjälp hjälp jag sitter inte fast)
Användarens profilbild
Av Bettan
Frida med Mea - jag förstår inte riktigt hur du menar. Kan du förklara igen? Jag lyckades tajta till armarna rejält idag med ryggsäcksknytet precis så som du Jag71 beskriver. Men han hoppar fortfarande lätt ut med rumpan. Vill gärna försöka få till det med omslutet. Verkar smartare och mer avlastande för längre bärperioder om jag kan lyckas...
Bettan skrev:Har äntligen börjat få till det med att bära i ryggsäck!!! Otroligt skönt, men nu har rackarn på ryggen börjat krångla ut sina armar. Dessutom sitter han gärna och hoppar så att tyget hoppar halvvägs ner för ryggen på honom och åker upp från rumpan. Plötsligt har han ett sjalband mitt på ryggen och ett kryss under benen, så när han då lutar sig bak blir det övervikt och han tippar. Det verkar dock inte som han kan tippa av, men det är obehagligt nog så här! Förstår ni vad det är som händer? Ännu värre är det när jag försöker med omslutet bak.... Kryssen delar sig och smokingbältet glider ner - även om jag tycker mig spänt till!
Skall se om jag kan bidra med några tips... 8)

- Se till att det är extra mycket tyg i knävecken (nästan som en liten "korv" av tyg :wink:)
- Så till att barnet verkligen kommer i grodposition, med knäna högre än rumpan. (Med de livliga sjalbarnen kan det vara en konst :lol: J brukade ibland sträcka på sig i detta läget och då gick det inte knyta utan sjalen gled upp ovanför rumpan och hamnade i armhålorna typ :roll:)
- Se till att kanterna är spända - både övre och undre - och att barnet sitter som i en påse. (Är den övre inte tillräckligt spänd kan barnet komma att luta för mkt bakåt. Är den undre inte tight nog kan rumpan glida ur.)

Lycka till med knytningarna! 8)

Bra knytinstruktioner/bildserier finns hos Babyboden :wink:
Ryggsäck: http://www.babyboden.nu/Mias/Websidor/ryggsack.htm
X-omslut rygg: http://www.babyboden.nu/Mias/Websidor/x-omslut_rygg.htm
Användarens profilbild
Av Bettan
Tack Lottie! Bra tips med en "korv" i knävecken. Det är väl det gamla mottot övning ger färdighet som gäller. Och ja! Det vore underbart med bilder!
Av droneboy)))
Nu har jag nästan uteslutande burit omslutetX och är själv nybörjare på ryggsäck men ändå: är det så viktigt att armarna är innanför? När jag knyter X vill jag helst ha minst en arm utanför för annars tänker jag att Henry kommer lessna mycket fortare. Vet som sagt inte hur jag kommer göra med ryggsäck. Bara som förslag på alternativtänk! :hmm:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?