Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av aneeha
En fråga till er erfarna sömmerskor!

Jag hade tänkt sy om några gamla frottéhanddukar till formsydda bljor till bebisen på G. Men allt bara kärvar - jag är inne på tredje nålen och det fastnar hela tiden. Nu undrar jag om det är symaskinen som är dålig (den är gammal) eller om detär såhär omöjligt att sy i frotté. Nån som vet?
Användarens profilbild
Av annemi
Hmm konstigt :roll:

När jag syr i frotte så har jag vanlig nål och det brukar inte vara några probem.
Användarens profilbild
Av mama sara
är absolut inte erfaren, men när jag hade liknande problem hade jag varit o pillat på trådspänningen i tron om att jag justerat stygnlängden... :oops: sen skällde mamma på mig i telefonen, nu är maskinen på service.
Användarens profilbild
Av He.ma
Hmm jag sydde i froté med min gamla maskin och det fungerade utmärkt :? (hade vanlig nål) jag skulle börja med att kolla
till att maskinen är inställd som den ska (alla "rattarna") och sen spola om undertråden o trä maskinen igen
(inte för att felet kanske ligger där men då har man gjort nå iaf :roll: )
Lycka till! väntar på bilder på resultatet! :D
Användarens profilbild
Av florin
Jag har aldrig haft problem att sy i frotté...

Sätt i en ny nål och trä om maskinen. Är det en maskin som skall smörjas så gör det oxå... Jag brukar sy lite längre stygn och lätta på pressarfotstrycket...
Användarens profilbild
Av aneeha
Tack för alla svar. Smörjning, omträdning och lättat pressarfotstryck hade jag redan provat, så det är inte problemet iallafall.

Det verkar vara maskinen då, eller möjligen en nålfråga, hade bara lite udda storlekar kvar. Jag har lånat in en lite nyare maskin som jag ska fortsätta med, men den behöver också nya nålar så resultatet lär dröja någon dag.

abmis: det kan du säkert. Jag har själv måttat lite efter en bamboozle.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?