Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej!

Efter att ha läst lite här har jag bestämt mig för att skaffa en trikåsjal till lill*n som ska komma om några månader. Men kan jag verkligen inte bestämma vilken jag ska ha. Har förstått att t.ex. Moby och Sino verkar vara två vanliga märken men det är ju rätt stor prisskillnad mellan de två. Varför är Sino'n så mycket dyrare och kommer man ångra sig och känna sig dumsnål om jag går på någon annan?

:lol:
Användarens profilbild
Av jag71
Sinon är svensk. och så var det något mer men jag är alldellens för trött för att komma ihåg det just nu.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Kan det ha med att det inte enbart är bomull i Sinon? :mitvit:

Minimundus-trikåsjal är ju även den tillverkad i Sverige, men ligger ju i samma (eller aningens lägre tillockmed?) prisklass som Mobyn...
Användarens profilbild
Av Koalan
Jag tänkte också köpa en trikåsjal och prövade SINO på mässan men priset på 745:- känns liite maffigt.
Sen tycker jag att det är svårt att veta skillnaden mellan de olika trikåsjalarna.
Nån som har nåt tips?
Moby Wrap mot Sino, fördelar/nackdelar?
Användarens profilbild
Av Nova
Sinon är gjord av bomull och modal och är supertunn.
Hur den är att bära i har jag ingen erfarenhet av, men den sägs vara sval och skön.
Moby Wrap är ordentligt tjock i jämförelse och skapligt varm på sommaren. Sinon ska också vara stadigare och därmed ha längre användningstid.
Användarens profilbild
Av tinaw
Svarar generellt som tillverkare och försäljare nu (men inte av någon av dessa två trikåsjalar), eftersom jag tror att frågan är av allmänt intresse. Vad en trikåsjal kostar beror i första hand på tillverkningsland, i andra hand på materialet, och på volymen. Vissa material är lite dyrare än andra, det är sant, men på en sjal är den kostnaden inte den stora biten, utan arbetskostnaden överväger. Mobyn görs och tillverkas i Thailand. Sinon i Norra Europa, minns inte exakt i vilket land. Ni har säkert en hum om lönenivån och den allmäna prisnivån i Thailand? Det är den stora förklaringen. Jag gissar att de som tillverkar Mobyn nästan tjänar mer (i % räknat) per sjal än Looma gör på Sino, men det är bara min gissning.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?