Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mirjam
Jag undrar hur ett baskryss (på magen alltså) ska se ut i ryggen, tycker det ser väldigt tillsnott ut när jag provar :? Någon som har en bild kanske?

Sedan undrar jag om ni tycker baskrysset har några fördelar jämfört med dubbelt kryss?

/långsjalsnovisen
Användarens profilbild
Av naggie
Här är du ju :D
Jag har aldrig knutit baskryss, tycker inte att jag får till det. När jag bär på magen tycker jag att omslutet kryss är skönast och mysigast och ska jag ha nån kryssvariant så kör jag dubbelt kryss i så fall.
Kolla under knyta på första sidan, alltså 3 ifrån där du klickar dig vidare till forumet, där finns det bra bilder på hur man knyter. Annars tycker jag att babyboden har riktigt bra instruktioner. De hittar du Här

Lycka till! Jag väntar ivrig på att få se er i sjalen snart :eld:
Användarens profilbild
Av Gullan
Fördelen är väl att det går snabbt, men det avlastar sämre än dubbeltx... Sjalen blir hopdragen på ryggen och det är inte speciellt bekvämt.
bild finns på www.didymos.de under babys tragen, gå till Trageweisen och klicka på Kreuztrage. I Hoppediz häfte finns jättebra bilder på hur det ser ut, men har tyvärr ingen scanner :(
Användarens profilbild
Av Mirjam
Tack! för era snabba svar :D

Hjälp vad mycket bilder de hade på babyboden... ska användas flitigt. Det verkar som att jag gjort rätt och det ska vara sådär knyckligt i ryggen då... då går den knytningen faktiskt bort, för obekvämt 8)

:hello: Naggie, testar mig igenom allt för att hitta favvoknytningen, just nu lutar det år omslutet kryss när vi ska ut (men jag måste öva mer, känns som det blir lite för löst allt som oftast, har du nåt tips?) och dubbelt kryss hemma för nattning och sånt. Idag har maken testat sjalen också, de var så fiina mina pojkar i blått :heart:

Ska se till att få upp de där bilderna, jag lovar!
Användarens profilbild
Av naggie
Mirjam skrev:Tack! för era snabba svar :D

Hjälp vad mycket bilder de hade på babyboden... ska användas flitigt. Det verkar som att jag gjort rätt och det ska vara sådär knyckligt i ryggen då... då går den knytningen faktiskt bort, för obekvämt 8)

:hello: Naggie, testar mig igenom allt för att hitta favvoknytningen, just nu lutar det år omslutet kryss när vi ska ut (men jag måste öva mer, känns som det blir lite för löst allt som oftast, har du nåt tips?) och dubbelt kryss hemma för nattning och sånt. Idag har maken testat sjalen också, de var så fiina mina pojkar i blått :heart:

Ska se till att få upp de där bilderna, jag lovar!
Det kommer att lossna, jag lovar. Se bara till att spänna sjalen ordentligt. När du knuter omslutetX och har stoppat ner bebben i bältet ska du se till att spänna åt genom att dra i tyget som hänger vid sidorna. Du ska dra båder över- och underkant och sen lägga tyget under bebbens ben. Förstår du hur jag menar?
Hur gick det förretsen på sjalträffen? Fick du några braiga tips där?
Prova och säg till om det fortfarande inte blir bra.
Lycka till!
Användarens profilbild
Av Key
Mirjam skrev:... testar mig igenom allt för att hitta favvoknytningen, just nu lutar det år omslutet kryss när vi ska ut (men jag måste öva mer, känns som det blir lite för löst allt som oftast, har du nåt tips?)
Lägger mig i ;)

Vilken variant gör du? Smokingbältet innerst eller ytterst? Om du kör "omslutet 2" med smokingbältet innerst kan du efter att du satt ner barnet (bild 4 på Sjalbarns knytinstruktion), hålla i axelbanden och dra till lite så att själva smokingbältet blir tajt innan du fortsätter.

Det är lite svårt att förklara, men jag tror att jag dyker upp på onsdag, så då kan jag visa hur jag menar :D
Användarens profilbild
Av Mirjam
Naggie: Jag tror jag förstår, det är bara att jag blir lite stressad när jag står där med knyttet "ofastknuten" på magen... :roll:

Key: Det är precis den med bältet innerst jag vill göra! Att tajta till det låter bra, då kanske det känns säkrare innan man är klar. Vad bra att du vill visa, vi kommer också på onsdag.

Vad skönt att man kan få så mycket tips och stöd här :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?