Älskar mina amningskuddar!!!! De används flitigt både som amningskuddar och sitt- och leksaksstöd och vanlig kudde. Har två, en egengjord och en som en kompis sydde åt mig. Min kudde är stoppad med vanlig kuddstoppning och kompisens med frigolitkulor. Hennes är rund till formen, medan min är v-formad. Visar bilder nedan.
Kompisens kudde med kulstoppning var mer användbar som amningskudde i början när jag hade en liten bebis. Idag snvänds den mest som leksaksstöd (när han klinkar på sitt lilla piano eller läser en bok exempelvis). Sonen använde den mycket när han lärde sig sitta - perfekt! Min kudde används som amningskudde eller vanlig kudde och fungerar utmärkt även nu när sonen är ett år. Skulle inte klara mig utan dem!!!!

Har haft dem med lite överallt.
Ska försöka beskriva hur jag gjorde min egen amningskudde, men har även hittat en annan beskrivning:
http://www.sleepingbaby.net/jan/Baby/pillow.html
Min egen kudde är sydd som ett v med rundade hörn. Den är 70 cm lång åt vardera hållet och bredden är 30 cm.
Hörnen rundade jag med snöre på 15 cm, spik och penna. Mätte ut en punkt 15 cm från kanterna längst ut på kudden och vid v-et och använde mig av spiken vid den punkten och sedan ritade jag en halvcirkel där jag ville ha rundningarna. Lade till lite på insidan så att bebisen skulle få lite mer stöd där. Förståeligt? Bilden kanske förklarar. Skriv gärna och fråga annars så ska jag försöka ge lite tydligare instruktioner.
Min egensydda amningskudde:
Kompisens kudde: