Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av nicegirl
Min första rygg knytning (oj så modig jag känner mig nu)
Bild
Bild
Bild

Det verkar som om det funkar som det ska, förutom såg jag sen att den snodde sig lite på ena sidan, där pojken envisades med att slänga tillbaka den ( :roll: ) varje gång jag slängde den över axeln som det så fint står i Didy brochyren.

Jag skulle vilja pröva utomhus nu, men vill ha expert uppfattningen först. Ar det säkert såhär? det kändes väldigt stadigt.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Förutom att sjalen är tokvriden på ena sidan så ser det jättefint ut!
Grattis till ett lyckat ryggknyt!
Användarens profilbild
Av Elina
Ser jättebra ut förutom snurret, men det är du ju medveten om...

Grattis!
Användarens profilbild
Av nicegirl
Strålande. Tack för hjälpen. Då får vi gå ut och se vad grannarna tycker (fniss)
Användarens profilbild
Av sarahlc
det ser ju stadigt och fint ut! :tumsup: snyggt jobbat för att vara första ryggknytet, verkligen!
sånt där snurr fick jag till ofta när jag var lite för stressad och hastade med knytningen. :roll: funkar en kortare stund men ska man bära lite längre är det att rekommendera att reda ut snurret.:lol:
Användarens profilbild
Av Mia
Tjusig sjal!

Svart att saga nar man inte kanner pa knytningen men..
Jag tror det kan bli annu battre om du far upp tyget lite hogre pa hans rygg.

Smokingbaltet anda upp i armhalorna och sa tight du kan men mest tyg fran knaveck till knaveck och under rumpan, det ar det som gor att han sitter ratt.
Kryssa sa hogt upp du kan (han kan ha armarna som nu eller sa kan du korsa tyget anda upp i nacken pa honom och vill han sa kan han stracka ut armarna i halen som blir pa sidorna.) Nar du kryssar, forsok att breda ut sjalen men samla overbliven vidd upptill och dra at dar sa mycket du kan forst och alltsa ingen extra "tygrulle" i knavecken. Detta ger basta tankbara support sa att han inte lutar sig bakat.

Ni kommer bli proffs pa nolltid!! :D
Användarens profilbild
Av nicegirl
Ok, jag ska pröva det nästa gång. Ju säkrare desto bättre med ormig pojke i sjalen.

Mia, jag har också engelskt keyboard och sitter och trycker ALT och diverse nummer kombinationer för att få till de svenska bokstäverna.

Kram
Användarens profilbild
Av Mia
nicegirl skrev:Ok, jag ska pröva det nästa gång. Ju säkrare desto bättre med ormig pojke i sjalen.

Mia, jag har också engelskt keyboard och sitter och trycker ALT och diverse nummer kombinationer för att få till de svenska bokstäverna.

Kram
Du far garna forklara hur!
Jag ar verkligen inte haj pa datorer... Och jag skulle fakriskt behova det da jag maste fa ivag ett mer formellt brev pa svenska.
Användarens profilbild
Av nicegirl
Pojken somnade efter bara ett par minuter i "ryggsäck" :lol: Efter allt det här så fick han inte uppleva det.
Jag gillade i alla fall det.
Tack för alla tips.
Användarens profilbild
Av Summer
Jag lägger mig i lite om det där med svenska tecken...
Jag använder uteslutande amerikanska tangentbord och här hemma har jag inte orkat programmera om tangentbordet som jag brukar ha det, men det funkar bra i alla fall. Jag har ställt in att jag har "United states - International" som tangentbord och får då åäö om jag trycker alt + wqp. Men den amerikanska layouten kanske inte funkar bra med engelskt tangentbord?
Användarens profilbild
Av nicegirl
jasså summer det låter ju lättare än vad jag måste göra. Funderar nog på att skaffa svenskt keyboard en vacker dag i alla fall, det verkar lättare.
Användarens profilbild
Av Mia
Tack summer. Jag fattar inte hur man staller in det bara?
Användarens profilbild
Av Jenny m. liten
Mia skrev:
nicegirl skrev:Ok, jag ska pröva det nästa gång. Ju säkrare desto bättre med ormig pojke i sjalen.

Kram
Du far garna forklara hur!
Jag ar verkligen inte haj pa datorer... Och jag skulle fakriskt behova det da jag maste fa ivag ett mer formellt brev pa svenska.
Prova att hålla inne Alt-knappen samtidigt som du i följd trycker ner följande bokstavskombinationer (på siffertangentbordet, siffrorna ovanför bokstäverna fungerar inte:
ALT+143 (=Å)
ALT+142 (=Ä)
ALT+153 (=Ö)

ALT+134 (=å)
ALT+132 (=ä)
ALT+148 (=ö)
släpp upp alt-knappen när du tryckt in kombinationen och då kommer bokstaven fram, inte medan du trycker.
Användarens profilbild
Av Mia
Hander inget alls tyvarr.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Mia - Control Panel -> Regional and Language Options

Där finns en flik som heter Languages, trycker man på knappen Details så får man upp en dialog där man kan välja vilket språk som tangentbordet ska ha vid uppstart. Man kan också under det lägga till vilka tangentbordslayouter som ska finnas tillgängliga.

Tror att det är i den dialogen som du kan fixa till detta :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?