Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av diddeldi
jag är väldigt glad att vi skaffade sjal innan atlas kom, och blir lite lätt trött på mig själv som inte riktigt vågade vänta med vagn utan köpte den också innan han kom. den användes inte första året kan jag säga. numera använder vi i och för sig den på dagis för de sover ute i vagn där. så det var ju kul att den kom till användning till sist :wink: . jag tycker också att det är konstigt att det ses som ett så självklart behov med vagn, det är ju faktiskt många barn som inte trivs i dem.
Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
Jag köpte tre sjalar redan innan Clara föddes, att hon inte skulle vilja bli buren fanns inte i min värld. :wink: Vagn köpte vi, eller snarare min mamma, begagnat, att lägga ut 7000:- på en ny vagn kändes lite utanför vår budget.
Clara var tre dagar första gången hon satt i sjalen, den användes mycket i början, när man var på stan, åkte och handlade och så, medans vagnen användes på promenader. Hon har alltid sovit jättebra i vagnen, utom första gången vi skulle till affären, på vägen hem började hon gråta och innan vi var hemma igen grät jag också.
Användarens profilbild
Av JeanneDArc
får man lov att vara så fräck att säga att jag hade inte klarat mig utan min vagn? :?

Tösen sover gott i den och det är jätteskönt när man handlar och slipper bära både barn och kassar och varma ytterkläder.. fast jag gillar sjalarna OCKSÅ.

Båda delar har sina födelar. Vi borde bara se till att sjalarna får lite mer uppmärksamhet så att folk tänker på att köpa dem.
Användarens profilbild
Av JeanneDArc
hehe va skööönt... skönt att ni kan vara sjaltokiga utan att vara vagnhatare! Brukar lätt bli så när folk snöar in på något... då är allt annat skräp.

Fast jag tycker också att det är konstigt att vagnen är en självklarhet medans folk stirrar förvånat på mig när vi sjalar.
Användarens profilbild
Av JeanneDArc
haha där ser man! döljer sig saker under sjalytan..
Användarens profilbild
Av Helen
Här införskaffades beg vagn + en rejäl sele.. gissa vilken :lol: Den köpte vi ny.
Hade vi skaffat barn i dag med det jag vet om mig själv som förälder nu så hade jag väntat med vagnen. Kanske skaffat en sittvagn med fullt liggläge?
Våra barn har gillat vagn så det har varit helt ok. Den användes mycket till storebror som åkte bärsele, men inte fullt så mycket till lillasyster som åkt mycket sjal. Vi har använt både vagn och sjal. De kompleterar varandra tycker jag. Dessutom har jag haft dottern på ryggen och alla bärmojänger och annat i vagnen när vi gick på sjalträffar. Vad skulle jag gjort utan vagnen då?

LIN.. jag har en känsla av att du inte kommer att stå utan varken sjalar eller vagnar :app: .. inte kan jag väl ha fel? :roll:
Användarens profilbild
Av Candela
Fast jag upplever att många ÄVEN känner ett krav att köpa en bärsele innan förlossningen. Jag hade nästan panik på slutet, ville få tag i en begagnad sele men hittade ingen billig. Fick till slut tag i en Babybjörn och kände mig väldigt nöjd.. :roll: Tills vi testade den... :roll:
Användarens profilbild
Av solanna
Jag kan bara instämma i vad många skrivit innan mig - vi lever verkligen i en vagnskultur. Vi hade förstås gått på det stenhårt och köpte som alla andra en barnvagn innan första barnet kom för många tusen kronor. Sedan blev vi förstås förvånade när Viggo inte alls ville ligga i den och beundrade avundsjukt alla andras "vagnsbebisar". Viggo fick åka BB-sele istället för det var det enda vi hade då och den hade vi fått låna av min bror.

Senare gick Viggo med på att åka vagn och vi har använt den massor under alla dessa år, mest som sittvagn då. Nu har Dante den och Viggo åker ståbräda så även om den kostade en del som ny så har vi verkligen använt den. Men tillbaka till sjalarna, i våras när Dante skulle komma så var jag helt inställd på att han skulle bäras sgs uteslutande och vi köpte en trikåsjal. Under hela sommaren åkte han bara vagn någon enstaka gång, men framåt höstkanten så testade vi och han gillade den faktiskt! Sedan dess har vi varvat vagn och bärande lite beroende på Dantes humör och situationen i övrigt. När jag ska ut med båda barnen och måste ha med en viss packning är det faktiskt skönt med en lastvagn för att slippa bära allt. Viggo orkar ju gå rätt långt numera, men det går ju raskare och känns mer trafiksäkert i stan att han står på ståbrädan de längre sträckorna. Dante gillar dessutom att prata med storebror när vi åker så. :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?