Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Pétronille
Nån som är bra på meitaier och kan rådgöra om vilken typ av tyg man ska ta, hur tunt tjockt, etc, (måste det vara vävt som en långsjal, dvs i kypert eller liknande, eller går det med vanligt vävt tyg)?
Hur mycket tyg behövs? 2 meter läste jag någonstans, men på vilken bredd är det? 150 cm? Eller smalare?
Användarens profilbild
Av surfgirl
Undrar också. Har lovat mannen att sy en till honom så han kan bära Lukas :D. Han tycker långsjalen är lite krånglig att knyta.
Användarens profilbild
Av tinaw
Kolla på min eller knyttets beskrivning så ser du tygåtgången, det är längden på axelbanden på 150 cm bredd. Mellanvikt funkar bäst tycker jag, tunna tyger skär lätt in, tjocka blir lite bylsiga att knyta. Tänk Indisk bomull i mellanvikt, tunnare jeanstyg, manchester, lin i mellantjocklek etc.
Av Pétronille
Hade funderat på nån av de fina tyger dom säljer på afro art i stockholm, men de är inte så breda tror jag. Snarare kring 110 (har inte kollat än). Använder man verkligen en full bredd på 150?
Användarens profilbild
Av tinaw
Beror på. Inte om man gör lite smalare axelband. Men 110 känns lite smalt. Jag leker lite med tanken utan att rita. 2 axelband a 20 cm bredvid varandra, full längd. 40 cm av bredden taget. Ett midjeband a 20 cm, full längd. 60 cm taget. In- o utsida bakstycke 40 cm bredd 100 cm höjd totalt, 100 cm taget. Jodå det räcker med 110 cm bredd, klipp axelbanden sist eller midjebandet sist beroende på var du vill ha den sista bredden som ev blir kvar (beror på hur mycket tyget krymper, inte säkert att det blir 110 cm kvar).
Av Pétronille
tinaw skrev:Beror på. Inte om man gör lite smalare axelband. Men 110 känns lite smalt. Jag leker lite med tanken utan att rita. 2 axelband a 20 cm bredvid varandra, full längd. 40 cm av bredden taget. Ett midjeband a 20 cm, full längd. 60 cm taget. In- o utsida bakstycke 40 cm bredd 100 cm höjd totalt, 100 cm taget. Jodå det räcker med 110 cm bredd, klipp axelbanden sist eller midjebandet sist beroende på var du vill ha den sista bredden som ev blir kvar (beror på hur mycket tyget krymper, inte säkert att det blir 110 cm kvar).
Tack tina! Det är så svårt att avgöra när man aldrig gjort en sån här grej. (Tror jag ska testsy i nåt gammalt lakan först för övrigt.)
Men jag trodde inte tyger brukade krympa på bredden? Fast man vet kanske aldrig. Ska gå till affärn och mäta, vet ju inte ens bredden på tygerna utan drog till med 110. Det är definitivt inte 150 på dem. :D

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?