Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Hemmamamman
Hej!
Jag bär min 3 månaders tjej i 3 olika trikåsjalar och nu har jag köpt en ringsjal för att testa. Det är en hemmasydd och ganska tunn sjal. Jag har tittat på instruktionerna för hur man bär i den, men det känns så osäkert tycker jag. Det känns ju som om hon kan åka ur den när jag bär mage mot mage och att ringarna liksom är i vägen.

Tänkte ha denna som en extra sjal att ha med i skötväskan för kortare bärstunder, men jag vet inte hur jag ska få till det... Det känns som om ringsjalar är bäst till att bära på höften, eller?!

Snälla hjälp mig!
:?
kram Åsa
Användarens profilbild
Av Panakeia
om det känns som hon åker ur, funderar jag på om du har dragit åt tillräckligt? Känns det som hon åker ur neråt, sas, eller bakot/uppåt?

Ringsjal e lite lurigt tycker jag. det gäller att börja med ringanra tillräckligt högt upp så de hanmnar i bra possition när man justerat färdigt.
Får man ringarna för högt gör det int, och för lågt så e de ivägen... så försök att få dem lite högre, tror jag...

Det var väl vad jag kan komma på....
Användarens profilbild
Av jag71
Vart bor du? kan du gå på en sjalträff och få hjälp? Det brukar lösa det mesta. Jag bar skrutt en del i ringsajl när han var liten och jag minns att det var mycket bättre med långsjal men samtidigt så vet jag att jag ofta hade honom på magen i ringsjal när jag handlade.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Ringsjalar ÄR lite besvärliga att komma underfund med, tycker jag.

Jag tror dottern var 4-4,5 månader innan jag första gången kände att det kändes säkert. Det som jag tycker känns viktigt för att jag ska känna mig nöjd med säkerheten är att nederkanten är spänd, så att det verkligen blir en påse att sitta i (för det lät som att du bär henne upprätt) så att man inte oroar sig för att hon ska glida ur, liksom.
Användarens profilbild
Av mica
Tricket är också att få till påsen till bebisens rumpa. Så att rumpan kommer långt ner och knäna högre upp. Det mesta tyget ska vara korvat i knävecket.
Av Hemmamamman
Hej igen!
Jag har provat att bära henne upprätt mage mot mage...hon vill INTE ligga ner alls.
Jag bor söder om Stockholm så det kanske finns ngn träff här, eller ngn som kan hjälpa mig. Funderar också om det kan bero på att sjalen är så tunn, eller spelar det ingen roll tror ni?

Jag har ju tänkt att ha den tex när jag går och handlar...

Kram Åsa :D
Användarens profilbild
Av sacha42
finns garanterat nån som kan hjälpa dig!! Många duktiga sjalare i stockholm, iom det att din tje är så liten men börjar bli stadig så ska det inte vara några problem att bäöra i ringsjal. DEt gäller nog bara att få in den rätta tekniken :D
Användarens profilbild
Av Key
:hmm: Jag kommer inte riktigt ihåg, men jag började nog också med ringsjal ungefär när T var 3 mån. I början tyckte jag det var lite svårt att få till och det var nog en kombination av att jag inte fått påsen tillräcklig bra (se micas inlägg) och att han själv inte var så stabil än. Jag hade hemmasydd sjal av bomull inte alltför tjockt och inte alls diagonalstretchigt, så det ska nog gå bra även med tunnare tyg. Mage mot mage körde jag - han ville aldrig ligga ner... Öva hemma kortare stunder, så ger det sig efter hand. Ringsjal är supersmidigt - använde det MYCKET ett tag.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?