Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jag71
Jag bar skrutt nästan bara i antiguan första sommaren. gjorde några mt i augusti men det var mest till sambon. Jag bar skrutt över 12 timmar vissa dagar. Men den ger inte optimal avlastning. Den måste knytas rätt för att vara skön osv osv. Jag trivdes/trivs med den. Det är ingen sjal jag skulle välja om jag ville ha en för snabba ryggknyt tex för då tycker jag att den är lite för stum för det.
Av Pétronille
Uttryckte mig lite konstigt kanske: hur stora barn kan man bära?
Tycker det vore skönt med nåt som inte blir så svettigt som en vanlig vävd långsjal...
Användarens profilbild
Av sacha42
Alva 18mån och 11kg kan jag bära 1-2h innomhus nu :D
Användarens profilbild
Av Siena
jag bär sonen på nästan 13 kg i en amazonas carry sling minst lika länge som en tjockare. Tyvärr kan jag inte svara på antiguan eftersom jag sålt min (jag gillade inte vävtekniken alls tyvärr :cry: )
Av Pétronille
Siena skrev:jag bär sonen på nästan 13 kg i en amazonas carry sling minst lika länge som en tjockare. Tyvärr kan jag inte svara på antiguan eftersom jag sålt min (jag gillade inte vävtekniken alls tyvärr :cry: )
Vad var det du inte gillade med den? Blev den svår att knyta, obekväm eller nåt annat?
Användarens profilbild
Av Siena
Pétronille skrev:
Siena skrev:jag bär sonen på nästan 13 kg i en amazonas carry sling minst lika länge som en tjockare. Tyvärr kan jag inte svara på antiguan eftersom jag sålt min (jag gillade inte vävtekniken alls tyvärr :cry: )
Vad var det du inte gillade med den? Blev den svår att knyta, obekväm eller nåt annat?
Nej det var världens mest lättknutna sjal. Jag tyckte bara den var för stum när sonen blev större. Fast jag ska ju tillägga att jag bar bara på magen i den. Den är säkert bättre om man kan bära på rygg, men jag hann liksom aldrig med det ordentligt. Nu ångrar jag mig att jag sålde den måste jag erkänna!
Användarens profilbild
Av Helena
Jag tycker att spralliga barn som trycker sig bort mycket från bäraren, är jobbiga att bära i sådana tunna sjalar. Det blir inte någon skön fjädring för axlarna, när de håller på så.
Men så tungt tyckte jag inte att det var, jag bar Miles tills han var ett år, men sedan blev det vinter och mysigare med en diagonalvävd.

Den där amazonas carry sling, ska inte den också vara tunn och bra och diagonalvävd. Den funderar jag på istället.
Av Pétronille
Ja jag tvekar ju lite mellan en sån där carry sling eller en antigua. Kanske bättre med den förra för en liten sprallis som min fia? Hon blir ju snart ett år oxå, så hon blir kanske för stor för antiguan, det var det jag var orolig för... Hon väger i och för sig bara kring 8.5 kg, men ändå.
Användarens profilbild
Av Siena
Pétronille skrev:Ja jag tvekar ju lite mellan en sån där carry sling eller en antigua. Kanske bättre med den förra för en liten sprallis som min fia? Hon blir ju snart ett år oxå, så hon blir kanske för stor för antiguan, det var det jag var orolig för... Hon väger i och för sig bara kring 8.5 kg, men ändå.
Jag måste ju då säga att carry slingen är mycket bättre, man får mer sjal för pengarna!
Användarens profilbild
Av Olamanola
Jag röstar på carryslingen! :D
I och för sig har jag inte provat Antiguan, men carrysling är så himla lättknuten och smidig för att inte säga snygg (lollipop har jag)
och så är den diagonalvävd i motsats till antiguan
Av Pétronille
Jaha! Jo lollipopen tyckte jag var fin! (Jag gillar färger!)
Tack för alla råd! :D
Användarens profilbild
Av sacha42
Pétronille skrev:Jaha! Jo lollipopen tyckte jag var fin! (Jag gillar färger!)
Tack för alla råd! :D
mm lollipopen är fin , en sånn vill jag prova och jämföra med min antigua :D
Av Pétronille
Men ni som gillar carryslingen, hur tunn är den egentligen? Helen på babyheaven tycker inte den är så mycket tunnare än BB-slen, och den är ju ganska rejält varm på sommaren! (Även om den är lite tunnare än Hoppis-tjockisen).
Användarens profilbild
Av naggie
Albert väger närmare 13 kilo och jag bär honom fortfarande i vår gås, som ju är en supertunn sjal, och det går alldeles utmärkt :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?