Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej!
Är nu less på min bärsele som vare sig jag eller dottern uppskattar.
Letar nu lite bland sjalarna men har gått vilse i "sjal-djungeln".
Kan ni erfarna sjalbärare komma med förslag på typ av sjal som passar en total novis inom sjalbärande. Dottern min är nu 3,5 månad gammal men ganska smal (ca 5 kilo) och själv är jag också rätt liten och späd.
Jag vill ha en sjal som är lätt att knyta och som känns behaglig för mig att bära samt för dottern att ligga i.

Jättetacksam för svar! :)
Användarens profilbild
Av jag71
Tar till mitt standardsvar. :lol: Har du möjlighet att gå på en sjalträff eller ta och pm:a någon bärsjalsambassadör så kan du få känna och klämma, prova och jämföra lite olika sjalar och selar. Plus att du får hjälp med knytningen direkt. Jag vet att mångas kulle rekomendera en trikåsjal och det är mysigt. Om jag vore dig skulle jag försöka prova både trikåsjalar och så lite tynnre sjalar tex, gause, mimmis krinklade, amazonas carry sling är väl några av dem tynnre.
Användarens profilbild
Av Panakeia
som jag71 säger, om du har möjlighet att gå på sjalträff är det jättebra!

Jag skulle rekomendera Amazonas Carrysling, enkel att knyta, asval till sommaren och mjuk å gossig!!
Av Miriam06
Vissa tipsar om "Moby wrap", vad säger ni om den?
Användarens profilbild
Av jag71
Jag har aldrig provat den så jag vet itne. :lol: Mycket hjälp du fick va?! Jag föredrar vävda sjalar men trikå är mysigt men dem har ju en kortare användningstid.
Användarens profilbild
Av Helen
Eftersom ditt barn är 3,5 månad och det börjar bli vår och går mot sommar så skulle jag välja en tunnare vävd sjal. Det är mest ekonomiskt.
Inget ont i trikåsjalarna, men de flesta använder dem mest de 6 första månaderna. I alla fall om man ska gå länge. Hemma sommyssjal kan man använda trikåsjalar länge.

Till att börja med fungerar amazonas Antigua utmärkt till ett litet barn, sen är amazonas carry sling, BB-slen... det finns många fler som är tunnare och passar bra på sommaren.
En tunnare vävd sjal kan du använda ute hela sommaren och inne resten av året.

Försök gå på sjalträff, träffa en säljare eller någon som har flera olika sjalar som du kan titta på så du själv bildar dig en uppfattning
Av Miriam06
Tack för svaren :)
Får nog försöka få kontakt med någon sjalkunnig här på orten så jag får lära mig lite om sjalar. Ni ger många bra råd, men för mig låter det som rena grekiskan :oops: :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?