Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Itis
Jag har lånat en patapum-sele att bära min dotter i, och hon satt bra och var jättenöjd med läget när jag testade den. Men på internet när man kollar upp dessa selar så står det att den kan användas från ca 5 månaders ålder då barnet kan hålla upp huvudet själv och sitta med stöd.

Hur ska man göra egentligen? Är det skadligt för dottern att sitta i den nu eller? Hon satt som sagt rätt bra i grodställning mot min mage. Har en långsjal som hon bestämt vägrar sitta i och bara skriker när jag försöker...men detta accepterade hon väldigt snabbt, även Mei Tai-"sele" accepterar hon.
Användarens profilbild
Av jag71
då skulle jag bära så. min första bvc sköterska sa att lyssna på alla goda råd och sen göra det som kändes bäst för mig och mitt barn. k'nner du att selen fungerar så fungerar den. bebisar och barn säger ifrån om det inte passar dem - du vet som hon gör med sjalen :wink: .
Användarens profilbild
Av Itis
jag71 skrev:då skulle jag bära så. min första bvc sköterska sa att lyssna på alla goda råd och sen göra det som kändes bäst för mig och mitt barn. k'nner du att selen fungerar så fungerar den. bebisar och barn säger ifrån om det inte passar dem - du vet som hon gör med sjalen :wink: .
Förstår bara inte varför hon totalvägrar sjalen så...några tips? ;)
Användarens profilbild
Av jag71
Itis skrev:Förstår bara inte varför hon totalvägrar sjalen så...några tips? ;)
prova med en mätt och pigg bebis! eller en mätt och trött bebis. Knyt sjalen och bara sätt ner henne OCH SEN FORT SOM DEN (jag har skriv hjälp) ut genom dörren och gå en sväng. Prova med selen på och sjalen utan för så hon förstår att det är ungefär detsamma. HAr du olika positioner på henne i sjal och sele eller är det samma? Måste nog fundera lite mer på varför. Har inget minne av att någon av våra tre små sjalbarn protesterat mot vare sig sjal eller sele men det kanske beror på att minnet är gott men kort! :lol: :lol: :lol:
Hoppas det löser sig med sjalen för det är ju så bekvämt
Användarens profilbild
Av sacha42
jag71 skrev:då skulle jag bära så. min första bvc sköterska sa att lyssna på alla goda råd och sen göra det som kändes bäst för mig och mitt barn. k'nner du att selen fungerar så fungerar den. bebisar och barn säger ifrån om det inte passar dem - du vet som hon gör med sjalen :wink: .
:iagree: lyssna på barnet. Är det nöjt så är det bra :D
Användarens profilbild
Av Alven
Ang sjaltips är jag inne på samma spår som jag71. Mätt, trött bebis i sjalen, på med jackan över så det blir varmt och gosigt, och ge er ut snabbt som ögat! Gå en rask promenad, låt henne titta på allt och plötsligt sover hon... :D Öva så några gånger!
Användarens profilbild
Av joise
Min tjej vägrade oxå sjal til att börja med så jag köpte oxå en patapum när hon var liten plutt men sen när hon blev så där tre mån ca kunde hon inte sitta i selen längre för hon var liksom för stor för att sitta groda inne i selen men för liten för att sitta med benen ut på sidorna, så den las på hyllan och fick sen flytta.

Jag använde trikåsjal också och jag tyckte att hon var nöjdare när benen fick vara utanför sjalen och när jag bar henne högt uppe på bröstet, trikåsjalar har liksom en förmåga att töja sig så barnet halkar ner på magen. Och så förstås ut på en gång och promenera raskt som tidigare talare sa, då somnade oftast pluttan utan protest. :)

Nu är hon 7 mån och gillar sjalar som apor gillar bananer! Lycka till och hoppas mina erfarenheter är till lite hjälp.
Användarens profilbild
Av Itis
Tack för alla tips! Ska kolla imorgon hur tiden och orken ser ut, kanske får ner hennei sjalen och springer ut en vända ;)

Var faktiskt i Karlstad idag och sprang runt mellan affärer med lillan i patapumen och jackan runt oss båda (den skitsnygga gamla jackan jag snott av gubben, den enda som gick runt mig som gravid och enda som går runt lillan och mig nu, hehe). Vad folk tittade, log och hälsade! :)

Och Lillan låg självklart och snosade så sött så sött!
Användarens profilbild
Av joise
Metropolen högboda city! :D :D :D

Är själv från karlstad och hade/har bekanta i högboda om de bor kvar, fast det tror jag inte....
Användarens profilbild
Av Itis
joise skrev:Metropolen högboda city! :D :D :D

Är själv från karlstad och hade/har bekanta i högboda om de bor kvar, fast det tror jag inte....
*Skrattar* Metrolpol är nog helt rätt ord ja :lol:

Lite ensamt här ute ärligt talat, vi känner ingen...drar mig rätt ofta mot Karlstadhållet! :wink:
Användarens profilbild
Av Itis
Imorse fanns det ett STORT paket i postlådan, och jajjamensan, det var vår nya Ergo! Så nu är jag ägare av en Moby-sjal, en Ergo-sele och snart en Mei Tai...jag samlar :wink:

Lillan ligger för övrigt just nu och sover i nya selen...den funkar alldeles UTMÄRKT för en liten 5,5 veckor gammal bebis. Syrrans teori på att det funkar så bra för mig men en så liten bebis i en Ergo är att jag har så stora tuttar som klämmer fast ungen *skrattar*.
Användarens profilbild
Av Sporttjejen
Åh, vilken underbar BVC-sköterska! :)
Användarens profilbild
Av jag71
Sporttjejen skrev:
Åh, vilken underbar BVC-sköterska! :)
Hon var helt enkelt underbar. Ibland har man tur!
Användarens profilbild
Av jag71
Itis skrev:Imorse fanns det ett STORT paket i postlådan, och jajjamensan, det var vår nya Ergo! Så nu är jag ägare av en Moby-sjal, en Ergo-sele och snart en Mei Tai...jag samlar :wink:

Lillan ligger för övrigt just nu och sover i nya selen...den funkar alldeles UTMÄRKT för en liten 5,5 veckor gammal bebis. Syrrans teori på att det funkar så bra för mig men en så liten bebis i en Ergo är att jag har så stora tuttar som klämmer fast ungen *skrattar*.
TYcker om din syrras teori! :lol: :lol: OCh visst är det så underbart med stora paket med braiga saker i! Tror det kommer komma många bärmojänger i ert hem om tösen bara är 5,5 veckor och du redan har börjat samla! :lol: :lol: :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?