Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Bettan
Jag ska sy en våroverall till lillkillen (1år) och funderar på hur den ska se ut. Tyget är brun bävernylon och foder är svart bomullsflanell. Ska jag ha en eller två blixtlås, dvs. en som går ner på varje ben eller räcker det med en i mitten. Ska jag ha luva eller bara "skjortkrage"? Finns det annat som jag bör överväga. Modellen ska gärna vara lite pösig och vara att växa i... Och inte minst, vart hittar jag ett bra mönster? Någon som vet?
Användarens profilbild
Av funshine
hmm vi har en dragkedja som går ända ner i grensömmen och jag tycker det räcker den andra med två dragkedjor är bara jobbig att ta på.
Luva tycker jag om så man slipper blåst i nacken. oftast har vi en tunnare mössa under men ska vi bara åka och handla eller nåt är det skönt att slippa släpa på mössan. Om jag nte hade velat ha luva skulle jag nog istället ha tagit en liten ståkrage av muddväv så att det inte blåser eller flyger in en snöboll i nacken.
Användarens profilbild
Av surfgirl
marcy skrev:Vänta ska jag se om jag kan kirra foton på två av mina mönster. Brb.
Jaa :D Vill också se. Funderar också på att sy en till sonen.
Användarens profilbild
Av marcy
Tyvärr var det andra mönstret strl 110 så kanske lite stort, struntade i avrje fall att fota det, men gör det ändå senare om du vill?
Tog iaf bild på det andra som är storlek 77 och 91 (tror jag? :roll: )

Bild
Användarens profilbild
Av ernamalin
marcy skrev:Tyvärr var det andra mönstret strl 110 så kanske lite stort, struntade i avrje fall att fota det, men gör det ändå senare om du vill?

Bild
Har du testat att sy efter detta mönstret? jag har en del lite äldre mönster och jag tycker att de har en tendens att vara ganska små i storlekarna.
Användarens profilbild
Av marcy
Ska jag vara ärlig så har jag inte hunnit ännu. Hättan har jag dock sytt och den satt bra på min son (snart 2 år gammal.) :)
Användarens profilbild
Av Bettan
Åh det ser ju jättefint ut! Det är åt detta hållet jag är ute efter. Men jag har samma fråga som ernamalin.
Användarens profilbild
Av funshine
marcy skrev:Tyvärr var det andra mönstret strl 110 så kanske lite stort, struntade i avrje fall att fota det, men gör det ändå senare om du vill?

Bild
Det mönstret har jag också men har inte heller haft tid att testa det. eller ja tid har jag väl haft men vintern är ju slut nu liksom. Men en vattentät overall till sandlådan kanske skulle va nåt?
Användarens profilbild
Av Bettan
Jag tror att 91 blir i minsta laget. Han är så otroligt lång. Men jag har fått några bra ideer av bilderna på overallerna, så jag tror jag ritar om några byxmönster härhemma. Tack! Det blir en dragkedja, mudd i ärmslut och muddkrage där dragkedjan följer med upp. Desvärre hinner jag inte sy denna helg, men jag lägger ut bildbevis så snart jag är klar. :D
Användarens profilbild
Av Bettan
TAck för tipset! Det ska jag absolut ta och kolla upp innan projektet blir alltför stort med egen konstruktion osv.
Användarens profilbild
Av Gladalaxen
Hej, jag har också det mönstret fast i stl 77. Det står i mönstret hur lång och bred osv overallen blir, så du kanske kan mäta sötnosen och jämföra?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?