Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av johan
Hej!
Är det någon som har erfarenhet av att bära tvillingar i sjal ? och som har tips på lämplig sjal ?

Nybliven 3 barnsmamma
Användarens profilbild
Av jag71
vad vill du veta? :lol: det går nämligen utmärkt att bära två. När dem var alldellens nya så bar jag dem i trikåsjal (finns knytinfo på www.babyheaven.se under knytinstruktioner och där står det tvillingar i x-omslut2eller nåt liknande). Tror dem är runt två veckor på dem bilderna. Nu när dem börjar bli lite större, runt 8 kilo styck, så tar jag en på ryggen och en på magen. Ska försöka komma på något sätt att ha dem båda på ryggen men det kommer senare :lol: :lol: :lol:
jag föredrar vävda sjalar. Tar en och knyter xomsut2 och så hivar jag upp en av dem på ryggen och när hon sitter som hon ska sätter jag enr den andra på magen. Bar ett tag med trikåsjal på magen och vävd på ryggen. har även en ergo (sambons egentligen) som jag använder på ryggen lite nu och då.
Användarens profilbild
Av Summer
Har en vän som fick tvillingar och när dom blev lite större hade hon två bärabarn-knytsjalar som hon satte en på vardera höften. Blev ju jämvikt!
Användarens profilbild
Av jag71
Summer skrev:Har en vän som fick tvillingar och när dom blev lite större hade hon två bärabarn-knytsjalar som hon satte en på vardera höften. Blev ju jämvikt!
Men jag tycker inte att jag får armarna fria då! Det är bra för kortare transporter men lite längre sträckor funkar det inte hos mig i alla fall. Fast det kasnek beror på att om jag bär båda små snuttorna så sitter skrutt i vagn eller går själv vilket gör att jag behöver ha fullrörlighet. Har man inga barn som springer eller sitter i barnvagn så kasnek det varit bra.
Användarens profilbild
Av Summer
jag71 skrev:
Summer skrev:Har en vän som fick tvillingar och när dom blev lite större hade hon två bärabarn-knytsjalar som hon satte en på vardera höften. Blev ju jämvikt!
Men jag tycker inte att jag får armarna fria då! Det är bra för kortare transporter men lite längre sträckor funkar det inte hos mig i alla fall. Fast det kasnek beror på att om jag bär båda små snuttorna så sitter skrutt i vagn eller går själv vilket gör att jag behöver ha fullrörlighet. Har man inga barn som springer eller sitter i barnvagn så kasnek det varit bra.
Verkade rätt smidigt. Hon sa att hon kunde knuffa bak båda på ryggen. Men jag var nog inte fullt uppmärksam... Väntade ju bara ett barn ;). Jag gillar också båda händerna fria och är nästan rädd för att få tvillingar... Är ju så smidigt att "gömma" barnet på ryggen. Fick i alla fall uppfattningen att hon tyckte det var väldigt bra och smidigt, själv så känner jag att bara ett barn på framsida/höft är i vägen :D (Jag kan ju förhöra henne bättre nästa gång vi träffas, var ett tag sedan nu)
Användarens profilbild
Av jag71
Mamasamueli skrev:[Åh, jag tror jag fattar! *lägger mig i* Jag brukar tycka att det är bekvämast att bära på höften med kortsjal/ringsjal när bebis sitter liksom bakom min arm. Visst borde man kunna ha en bakom varje arm! Ballt! :D :rock:
Klart du ska lägga dig i! :lol: Det som jag inte riktigt trivs med när dem sitter så är att jag tycker dem dels kommer för lågt ner och så sitter dem inte tillräckligt fast. Jag vet att det egentligen inte är så men jag vill ha krysset under gumpen så ska dem kunna se över axeln. Fast som jag brukar säga till alla andra - det blir bättre bara man tränar! Så jag kanske ska ta och lyssna på mina egna råd och träna lite mer. :lol: :lol: :oops: :lol:
Användarens profilbild
Av annalys
jag71 skrev:vad vill du veta? :lol: det går nämligen utmärkt att bära två. När dem var alldellens nya så bar jag dem i trikåsjal (finns knytinfo på www.babyheaven.se under knytinstruktioner och där står det tvillingar i x-omslut2eller nåt liknande). Tror dem är runt två veckor på dem bilderna.
Måste bara säga att GUD VAD SÖTT! Jag har inte sett bilden förut. Tokmysigt ser det ut.

Själv har jag faktiskt testat att bära ett barn på ryggen i Ergo och ett på magen i Patapum. Det vara bara ett test eftersom de väger bortåt 15 kilo var, jag orkade bara fem minuter, men funktionen var ok.
Användarens profilbild
Av jag71
annalys skrev:Måste bara säga att GUD VAD SÖTT! Jag har inte sett bilden förut. Tokmysigt ser det ut.

Själv har jag faktiskt testat att bära ett barn på ryggen i Ergo och ett på magen i Patapum. Det vara bara ett test eftersom de väger bortåt 15 kilo var, jag orkade bara fem minuter, men funktionen var ok.
det var mysigt att bära dem så (tyvärr blev det ju lite lite pga komplikationerna efter snittet)

Det braiga med tvillingar är ju att om man bär dem så orkar man ju för man tränar ju upp kroppen på samma sätt som med en förutom att det blir tyngre snabbare. :lol: :lol: så börja när dem väger 15 kilo var måste vara tungt. jag började ju när dem inte ens vägde tre kilo styck (minsta damen vägde inte ens 2,5kg)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?