Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sarah
Som gör att man bara vill ha mer och mer?
fattar ingenting!

Har precis insett att storkisen inte är min grej och att jag vill ha en ergo, när jag dessutom blir kär i ringon!
Två Dyra sjala/selen dessutom.
Vad gör man?
Jag kan inte släppa tanken på att jag vill ha dem!

Vill inte slänga bort massa pengar i onödan, tänk om jag inte använder dem?
Tjejen börjar bli stor nu (10 mån) tänk om hon inte alls vill bli buren?

*suck*

Har köpt en ny dyr vagn också som vi båda tycker mkt om, kanske behövs ingen ERGO?

När ni städar hemma, funkar det att ha barnet i en ringsjal? Har ju tänkt att Ergon bl.a skulle vara ämnad åt städning (barn på rygg).

Jag har inte burit så där jätte mkt då jag inte trivts med min storkis. Men min pouch har jag tyckt om även om den inte avlastar så bra. Gillar liksom att ha den som komplement till vagnen.
Användarens profilbild
Av Kristina
Till städning använder jag helst ergo, med en ringsjal sitter ju barnet på magen/höften = i vägen (gillar inte ringsjal på ryggen) och när jag har långsjal knuten på ryggen kan jag inte lyfta armarna så högt utan att det blir obekvämt, alltså är ergon bäst. :)
sarah skrev:

När ni städar hemma, funkar det att ha barnet i en ringsjal? Har ju tänkt att Ergon bl.a skulle vara ämnad åt städning (barn på rygg).
När jag städar och lagar mat har jag alltid Ergon om jag inte knyter med långsjalen på ryggen. Tycker Tindra är i vägen annars.
Användarens profilbild
Av April
Tror nog att du har mer nytta av en Ergo än en ringsjal nu när din
dotter är så stor. Jag hade aldrig bytt min Erog mot en ringsjal
(om valet står mellan dessa två).

Kram
Användarens profilbild
Av sarah
Hmmm okej.. man kanske ska ha två då...

Saken är ju den att jag är lite halvsjalare so to speake. Jag använder först och främst vagn och vi trivs med det båda två (alla tre). Men jag vågar inte gå ut utan min kortsjal då lillskutt ibland vill mysa i mamma famn. Kortsjalen är också bra när vi är hos bekanta, går en kortis till affär, bvs mm

Jag vill tro att jag kommer använda ergon massor under tex sommaren när vi ska på semster och när jag städar här hemma. Men ska jag va helt ärlig så kommer vi inte åka på semester utan vagn och här hemma städar oftast min man medan jag och lilltjejen myser i soffan....

Kanskebehöver jag ingen ergo....
Kanske först behöver den sen när bebis nr.2 kommer. Vill inte ha syskon vagn.
Användarens profilbild
Av Kristina
Men till nästa bebis kommer du ju behöva en elastisk sjal så det blir riktigt mysigt. ;) Och ergon är faktiskt också himla bra att ha med under vagnen, den tar inte stor plats, går lika snabbt att ta på sig som en ringsjal och avlastar mer.
Användarens profilbild
Av sarah
Kristina:
Ja du ser, det är egentligen Ett helt dröööös med sjalar som man faktiskt bara MÅSTE ha. Kan inte du skicka det skriftligt till min man! :wink:

En elastiskt kommer jag köpa till bebis 2. (grattis själv föresten!)
kanske redan nu kan få lite tips på en bra?
Tror jag väljer lite mellan Moby, BaBu och UBW.
Användarens profilbild
Av Anna
om du nu inte är så överens med storken så kanske en UBW? då slipepr ju knut och allt.
Användarens profilbild
Av sarah
Ja jag har tänkt på en sån, har sett några sånda på mammor ute på stan men hur "knyts" dem egentligen?
Användarens profilbild
Av Anna
vet inte hur den finkar riktigt, men gå på någon av träffarna i kulturhuset när det blir igen och komma om inte louise kan ta med en och vis dig ordentligt.
Användarens profilbild
Av Alven
Jag har sett en UBW i verkligheten, på Louise i somras, och det verkade vara så att man knäppte den som en ringsjal och drog åt bara.
Användarens profilbild
Av April
Jag tittade på Stellaris hemsida http://www.stellaris.se/ och
där ser man hur man knäpper den. Knäppningen ser som sagt ut som
en ringsjal...

Kram
Användarens profilbild
Av Louise
sarah skrev:Ja jag har tänkt på en sån, har sett några sånda på mammor ute på stan men hur "knyts" dem egentligen?
Hej,

Precis som någon skrev ovan så fäster du UBW med två ringar, precis som en ringsjal. Jag använde min UBW jättemycket under sommarmånaderna eftersom den är relativt tunn och därmed förhållandevis sval jämfört med andra långa sjalar. Jämfört med Mobyn så tyckte jag att det var en avsevärd skillnad, för att inte tala om i jämförelse med en vävd sjal.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?