Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zmurfan
Jag har burit barn, väskor med kläder, soppåsar samt filtar och gosedjur i mina sjalar.
Har använt dem som matta när jag haft vagnen ståendes i köket.
Har använt den som "kälke" och dragit barnen på den.
Snortrasa har varit givet när jag burit barnen och de varit snoriga. Då torkade man näsan med änden. Eller kräktrasa. De är ju så smidiga att slänga i tvätten. :)

Filt och liggunderlag har vi också haft det som.
Vi har knutit de som hängmattor i köket. Har inte provat gunga pga att vi inte har nån krok i taket.
Har knutit de som barnmatsstol när vi varit borta och inte haft tillgång till någon med bygel.

Sen tror jag inte det har varit fler användningsområden på våra sjalar i vilket fall.
Av Dharma
T med L o D skrev:Gunga och lian till stora killen! :D Han och hans kompisar klänger jämt i sjalen. Problemet är bara att jag inte får ta ner den och bära i :lol: den.
Då måste man ju köpa en till! :roll: :wink: :lol:
Av Dharma
jag71 skrev:
Frida med Mea skrev:Är ni inte rädda för att smutsa ner den? Jag skulle aldrig kunna tänka mig att använda en 1000 kr sjal som sittunderlag tex. Används bara när det är smutsfri användning
Om den blir smutsig finns det tvättmaskin! :lol: När jag var liten fick jag lära mig att om jag nu köte en tröja för 300 kronor och sen använde den två gånger då var den dyr. Använde jag den däremot 100 gånger så var den billig. Det är inte priset som avgör om en vara är dyr utan hur mycket eller lite den används. Så en sjal som används till måååånga olika saker är bättre/billigare än en som bara fin används. :lol:
Måste fråga hur du gör när du är ute och ska sätta upp ett barn? Mina sjalar åker då och då i marken när jag knyter upp skrutt på ryggen, är det smutsigt och blött så är det det och det struntar jag (oftast) i.
Jag har hört att det är bra om saker kostar mindre än 10 kr gången man använder det. Så om sjalen kostar 1000 kr bör man använda den minst 100 gånger för att inköpet ska löna sig. :roll: :this:

Men jag håller med Frida, jag kan inte heller riktigt smutsa ner den så. I alla fall inte än, fick min vävda förra veckan.. :wink: Har inte börjat vara ute och knyta än. Har inte kommit på det. Är ju sjalnovis! :wink: :D [/b]
Av T med L o D
Dharma skrev:
T med L o D skrev:Gunga och lian till stora killen! :D Han och hans kompisar klänger jämt i sjalen. Problemet är bara att jag inte får ta ner den och bära i :lol: den.
Då måste man ju köpa en till! :roll: :wink: :lol:
JA, visst är det så!!! Maken har inte riktigt förstått det ännu bara. :D
Användarens profilbild
Av svas
Kan någon fixa en bild när ni använder sjalen som matstol, för ni menar väl att ni "knyter fast" barnet på en vanlig stol? Det låter himla praktiskt om man är på ett ställe där det inte finns barnstolar.
Användarens profilbild
Av Kaja
Picknickfilt (räcker till hela släkten)
Rymnings-skydd på tripp-trappstolen eller även annan stol om barnstol saknas
Filt i vagnen
Underlag när man byter blöja

Till sonen används den som:
dockteater-skynke
fiskelina när han låtsasfiskar kuddar från soffan
draghjälp för trehjuling när han inte orkar cykla längre.
Koja

//Kaja
Användarens profilbild
Av sanna73
Wow, här får man ju massa bra idér :lol:

Än så länge har vi använt sjalen till
Hängmatta, ryggstöd i förstol barnstol, liggunderlag, sittunderlag, filt - både till mig och för Alfred :) , koppel till hund (hittade en rymling), stängsel för baby som börjat krypa, kräkduk och snortrasa.

Ang priset. Min man har allid kört med att en vara får kosta ca 10kr/anv gång. Tycker det är en ganska bra tanke. Då är sjalarna inte så dyra egentligen :wink:
Användarens profilbild
Av amöba
sanna73 skrev:Ang priset. Min man har allid kört med att en vara får kosta ca 10kr/anv gång. Tycker det är en ganska bra tanke. Då är sjalarna inte så dyra egentligen :wink:
Tack för det argumentet! ;)
Av Pétronille
svas skrev:Kan någon fixa en bild när ni använder sjalen som matstol, för ni menar väl att ni "knyter fast" barnet på en vanlig stol? Det låter himla praktiskt om man är på ett ställe där det inte finns barnstolar.
Kolla den här tråden:
http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... 701#424701
Användarens profilbild
Av zmurfan
svas skrev:Kan någon fixa en bild när ni använder sjalen som matstol, för ni menar väl att ni "knyter fast" barnet på en vanlig stol? Det låter himla praktiskt om man är på ett ställe där det inte finns barnstolar.
Jag har sett en tråd om det nånstans här på SB. Hittar den naturligtvis inte nu efter flytten. Men då var det iaf någon som gjorde ett omslutet kryss på en vanlig stol med sjalen.

Jag har kört med att sno sjalen flera varv runt barnet och stolen och som avslutning har jag dragit något varv mellan benen med så att barnet inte ska kunna halka av stolen.
Användarens profilbild
Av svas
jag71 skrev:Den används till mycket. :lol:
Förutom att bäras i så
*vagntäcke
*mystäcke i soffan på vintern
*snortrasa
*handduk
*kudde
* "kofta" till mamma kalla sommarkvällar
*kläning (tösen har haft den som kläning då hennes kläder blev blöta
*hängmatta
*gunga
*extratyg till babysittern
*bordsduk
*kasse till att bäta hem mat från affären
*säkerhetsbälte på stolar
*spjälskydd till spjälsängen
*snuttefilt

och en hel del mer saker som just nu inte komms på. :lol:
Under SÄLJES står det ofta att sjalen är ingossad. Tror jag förstår vad det innebär nu. Snortrasa...
Användarens profilbild
Av Clifford
Nyss knöt jag fast Alva i barnstolen. Hon har alltid suttit i den, men nu är hon plötsligt en baddare på att klättra och då måste man ju bara klättra där det är faaaarligt... :lol:
Användarens profilbild
Av Bello
:Hahaa: :Hahaa: :Hahaa:

Det är ju underbart!!!!!!!!!
Jag bara njuter och ler över alla praktiska användningsområden...

Snart borde jag väl ha tillräckliga argument, för att även övertyga maken om sjalarnas förträfflighet.. :D
Användarens profilbild
Av lingonben
svas skrev: Under SÄLJES står det ofta att sjalen är ingossad. Tror jag förstår vad det innebär nu. Snortrasa...
:rofl:
Användarens profilbild
Av Bello
svas skrev:
jag71 skrev:Den används till mycket. :lol:
Förutom att bäras i så
*vagntäcke
*mystäcke i soffan på vintern
*snortrasa
*handduk
*kudde
* "kofta" till mamma kalla sommarkvällar
*kläning (tösen har haft den som kläning då hennes kläder blev blöta
*hängmatta
*gunga
*extratyg till babysittern
*bordsduk
*kasse till att bäta hem mat från affären
*säkerhetsbälte på stolar
*spjälskydd till spjälsängen
*snuttefilt

och en hel del mer saker som just nu inte komms på. :lol:
Under SÄLJES står det ofta att sjalen är ingossad. Tror jag förstår vad det innebär nu. Snortrasa...
:rofl:
Tänkte precis samma sak!
Kanske kan vi använda den här tråden i framtiden för att se vem vi vågar köpa av eller inte :Hahaa:

(det är väl tur att det finns bra tvättmedel :wink: )

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?