Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ja just det !
Visst finns det väl en massa användningsområden för en sjal ?
(så vi kan motivera dess fördel gentemot andra selar tex. :wink: )

Jag är ju inte så gammal i gemet här, men gick och funderade på detta när jag använde sjalen som säkerhetsbälte i kundvagnen sist vi handlade.

.....tänkte ännu mera när den sedan fick fungera "stötdämpare" för mitt ostadigt sittande barn när jag var borta....

osv.osv....

Så vad använder du din sjal till när du inte bär i den ?

.....dammsamlare i hyllan räknas inte!!!!!! :nono:
Användarens profilbild
Av Gullan
* "stötdämpare" när barnet lärde sig sitta. Nu kan hon själv, men nu vill hon resa sig upp istället, så den får nog ligga kvar 8)
* Gossig filt i vagnen när hon sover inne, sjalen känner hon igen och sover mycket bättre - särskilt om den inte är nytvättad utan luktar lite av oss båda.
* Snurrar den och har i kundvagnen så att hon inte ska sitta och bita lite här och där...
* Allmän mysfilt!
Användarens profilbild
Av Blixa
Filt, solskydd, stötdämpare och liggunderlag var nog det vanligaste när H var liten.
Nu har vi utökat med gunga, sittunderlag till mig (det är kallt på bänkana i parkleken och jag har ingen varm och gosig overall), kudde i bilen när vi åkte långt. Den har även varit perfekt att ha i väskan flera gånger när jag velat ta hem något ömtåligt från jobbet.
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Använde ringsjalen i somras som 'kjol' att byta till badkläder under :)
Användarens profilbild
Av dunderdonnan
Matstol, filt, busredskap (V älskar när jag kittlar honom i ansiktet med sjalfransarna) :eld:
Användarens profilbild
Av sacha42
ringsjalarna och kortsjalarn används till mkt. Nu senast idag då lillan ville åka spark och vi inte har en sparklåda :D
Bild
Av T med L o D
Gunga och lian till stora killen! :D Han och hans kompisar klänger jämt i sjalen. Problemet är bara att jag inte får ta ner den och bära i :lol: den.
Av Aelia
Solskydd, matstol, filt, skitbra när man fryser, i vagnen...
Användarens profilbild
Av jag71
Den används till mycket. :lol:
Förutom att bäras i så
*vagntäcke
*mystäcke i soffan på vintern
*snortrasa
*handduk
*kudde
* "kofta" till mamma kalla sommarkvällar
*kläning (tösen har haft den som kläning då hennes kläder blev blöta
*hängmatta
*gunga
*extratyg till babysittern
*bordsduk
*kasse till att bäta hem mat från affären
*säkerhetsbälte på stolar
*spjälskydd till spjälsängen
*snuttefilt

och en hel del mer saker som just nu inte komms på. :lol:
Användarens profilbild
Av Måsen
När jag skulle sätta upp en ny kökslampa och var tvungen att skruva ihop sladdarna uppe i taket så la jag själva lampan i Ringon så jag fick båda händerna fria. :lol:
Användarens profilbild
Av Annika80
Ringsjalen använde jag sist som täcke i vagnen när vi gick ner till stranden och det blåste hemskt kallt.
Och en gång när sonens trampa lossnade på cykeln på väg till dagis användes den till att dra cykeln med.
Och jo när bromsen behövde spännas för annars åkte pinnen ner i kugghjulen, så band jag upp den med ringsjalen :wink:
Användarens profilbild
Av Jason
Vad mycket roligt ni använder sjalen till! Här ligger den för det mesta i en hög i soffan... Men Hannes tycker det är jätteskoj att busa i/med den :D Sen använder vi den ibland när han vill spela piano. Han kommer för högt i matstolen och bara slår på tangenterna så då får han sitta på vanlig stol och så binder vi fast honom i sjalen på stolen.

Jag skulle vilja använda den som gunga inomhus men jag vet inte hur man ska få det bra så han inte ramlar ur... Några tips??
Användarens profilbild
Av Bello
:tumsup:
Det är ju helt underbart vad mycket man kan använda sjalarna till.

snortrasa..... 8) :lol: ..he he räcker ju länge då ialla fall.... :lol: :wink:

och som "omklädningskjol" på stranden 8), gunga och lian... ..det ska jag komma ihåg i sommar :D

Jag kom även på att den här även använts för dragkamp, i och för sig för att få den längre, men kul var det också.
och som avaraten visar så kan man ju även "bunta ihop ungarna" med den... :wink:

ser fram emot fler roliga och bra tips......
Användarens profilbild
Av jag71
Frida med Mea skrev:Är ni inte rädda för att smutsa ner den? Jag skulle aldrig kunna tänka mig att använda en 1000 kr sjal som sittunderlag tex. Används bara när det är smutsfri användning
Om den blir smutsig finns det tvättmaskin! :lol: När jag var liten fick jag lära mig att om jag nu köte en tröja för 300 kronor och sen använde den två gånger då var den dyr. Använde jag den däremot 100 gånger så var den billig. Det är inte priset som avgör om en vara är dyr utan hur mycket eller lite den används. Så en sjal som används till måååånga olika saker är bättre/billigare än en som bara fin används. :lol:
Måste fråga hur du gör när du är ute och ska sätta upp ett barn? Mina sjalar åker då och då i marken när jag knyter upp skrutt på ryggen, är det smutsigt och blött så är det det och det struntar jag (oftast) i.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?