Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Tessan81
Hej!
Är alldeles ny på det här med sjalar. Hade en BB-sele när lillan var mindre som jag använde 2ggr typ..det gick verkligen inte, jag fick fruktansvärt ont i axlarna/ryggen efter max 10 min.
Nu är min dotter 6mån och väger runt 8kg, och jag vill kunna bära henne lite längre stunder, promenader osv.

Jag har inte den blekaste om vilken sjal jag ska välja?! Vill någon vänlig själ hjälpa mig? Det finns ju så många att välja mellan.
Vad ska jag tänka på? Vet inte om det har ngn som helst betydelse men jag är rätt liten och svag :wink: :lol:

Mvh, Tessan
Användarens profilbild
Av Gullan
Tessan81 skrev: Nu är min dotter 6mån och väger runt 8kg, och jag vill kunna bära henne lite längre stunder, promenader osv.

Jag har inte den blekaste om vilken sjal jag ska välja?! Vill någon vänlig själ hjälpa mig? Det finns ju så många att välja mellan.
Vad ska jag tänka på? Vet inte om det har ngn som helst betydelse men jag är rätt liten och svag :wink: :lol:

Mvh, Tessan
Vilken som helst av Storchenwiege, Hoppediz och Didymos är bra, stadiga sjalar som man klarar av att bära länge i, även om man har ryggproblem (som jag har) och är lite svag (men det är bra träning, så snart är du inte svag ;) )

Sedan finns det ju lite tunnare, svalare sjalar som Calin bleu gauze, amazonas carry sling m.fl. som är sköna på sommaren. Storchenwiege, Hoppediz och Didymos är diagonalvävda, vilket gör att de stretchar lite på helsnedden. Jag tror att du skulle försöka hitta en sjalträff i närheten, och be dem som kommer att ta med lite olika så du får klämma och testa dig fram. Sedan när du vet vilket märke du vill ha är det bara att försöka bestämma sig för vilken färg man gillar bäst ;)
Användarens profilbild
Av jag71
mitt standard tips kommer här! gå på en sjalträff eller kontakta en bärsjalsambassadör. då kan du prova och känna och klämma. och få bra knythjälp också!!
Användarens profilbild
Av Droppen
jag71 skrev:mitt standard tips kommer här! gå på en sjalträff eller kontakta en bärsjalsambassadör. då kan du prova och känna och klämma. och få bra knythjälp också!!
:iagree:
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Jag vill hålla med alla ovanstående talare :lol: .

Det är jätteviktigt att sjalen avlastar bra!
Jag har också ryggproblem och jag bär bla. i Storchenwiege (stork) som jag tycker är en sjal som avlstar superbra till ett rimligt pris.
Lite dyrare är Didymossjalarna som också är jättebra och har många snygga färger...
Dessa är de sjalar som jag personligen tycker avlastar bäst, men det är ju individuellt och det är bara att prova sig fram! :D Så gå på sjalträff, det finns jättemånga trevliga sjalbärare i Malmö-Lundtrakten! :D
Användarens profilbild
Av korell
Håller med Frida :)
Vill också tillägga att Easycare är en grymt bra sjal, dock ganska dyr, men med bra andrahandsvärde precis som övriga sjalar.

Och även om jag personligen har easy som klar favorit så måste jag säga till alla som är nya i djungeln; Välj den sjal som du tycker är snyggast!!! Man kommer ändå inte använda en sjal som man inte trivs i då den blir som ett klädesplagg. Att hitta ett favvo märke kan man ägna sig åt när man är klar över om man vill bära i sjal eller inte.....

Lyccka till :D
Användarens profilbild
Av ernamalin
Måste få säga att det är mest en smaksak!

Det är viktigt med bra avlastning speciellt om du har problem med ryggen men ingen av de uppräknade sjalarna (easycare, didymos, hoppediz, storchenweige mfl) är dålig på avlastning så bland det viktigaste tycker jag är att man väljer en sjal som man tycker är vacker i färgerna!

Då är chansen större att man inte ger upp om inte det känns 100 från början.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?