Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Nickis
Har någon (hemska tanke) varit med om att barnet ramlat ur sjalen? Eller något annat allvarligt? Har inte riktigt vågat mig på ryggknyt än, just nu slänger sig sonen ofta bakåt när jag har honom på magen. Han tycker det är jättekul. Trots att jag har honom i omslut delar sig ju sjalen och även om jag försöker knyta hårt kan han slänga sig rätt långt bak. På magen går det väl an, där har man ju händerna att skydda honom med. Men på ryggen kan han ju slå skallen i något., eller skada nacke eller rygg. Kan de ramla ur?
Användarens profilbild
Av jag71
Jag knyter ryggsäck på ryggen och visst sjalen har åkt upp en bit på ryggen om jag knutit slarvigt eller skrutt har spänt ut bena eller nåt. Jag känner när han inte sitter bra. OCh trillar ner gör han ju inte han har ju ett kryss under gumpen. Så om han nu skulle trilla så sitter ju bena fast vilket gör att han inte skulle slå i marken.
Användarens profilbild
Av Crappy
Ingen olycka än så länge.
Dock har det väl blivit mindre bra knytningar.
Användarens profilbild
Av ericah
Mamasamueli skrev:Annars är väl den största risken att bäraren själv ska halka/ramla. Jag såg en tråd för ett tag sen om nån som ramlat i trappan, lyckligtvis gick det bra för barnet men mamman fick en spricka i foten tror jag... (vem var det??)
Var det inte Kajsa Kavat???
Av Aelia
Nää, aldrig
Användarens profilbild
Av Suskiv
Nej barnen har inte fallit ur sjalen, men däremot har jag fallit med sjalen två gånger.
Användarens profilbild
Av Tiz
Nä, om sjalen varit vansinnigt dåligt knuten har det hänt att barnet kasat men man känner ju direkt att det händer. Däremot har jag ramlat en gång.. Det var snö och jag skulle hjälpa Maja upp i rutschkanan, tog ett steg bakåt och snubblade på en snökocka... Men det gick bra.
Användarens profilbild
Av vovvemor
Inga olyckor alls för oss! :D *peppar peppar* Gör man ett omslut på ryggen och ser till att det innersta tyget är ordentligt uppdraget över barnets rygg och tajtar åt det så tycker jag att de sitter rätt säkert även om de som min dotter vägrar att ha armarna innanför krysset. :wink:
Användarens profilbild
Av Helena
Jag gjorde något dumt igår, jag snärtade till Saga med en sjalända i ansiktet på henne, när jag gjorde x-omslut rygg. :oops: :oops:
Skulle bara larva mig och knyta lite snabbt. Det var liksom när jag drog åt den första knuten över bröstet, så svepte sjaländarna över henne och det var nog rätt hårt för hon blev riktigt ledsen, jag hörde hur det ven också.
Användarens profilbild
Av Sarai
Jag har aldrig tappat barnet, det känns snabbt om han börjar glida lite, eller ramlat. *peppar peppar* Men jag skulle knyta omslut på ryggen och lyckades sätta armbågen i barnets ansikte. Det måste gjort ont, för han var ledsen länge. Var lite stressad, han var inte glad till att börja med, jag var ännu inte så bra på omslut och det var på stranden med rätt så mycket publik. Då kände jag mig inte som en särskilt bra sjalambassadör :(
Användarens profilbild
Av amöba
Att tyget glider upp över ryggen på barnet när jag knutit ryggsäck har hänt några gånger, men man känner det ganska snabbt. Fördelen när man knyter upp ett lite större barn på ryggen är att det själv kan säga till om något sådant händer. I ramlade ner från min rygg en gång när jag skulle knyta. Hon föll framlänges över min axel. Vet inte hur det gick till egentligen, men hon föll rakt i mina armar. Jag kunde inte fånga henne, men dämpa fallet så hon slog sig inte även om hon förstås blev tillfälligt skrämd.

Sonen kanske inte är så road av att slänga sig bakåt om han sitter på ryggen och får bättre utsikt över vad som händer. Knyter du ryggsäck kan ha dessutom sitta så högt att han ser över din axel. Knyt när han sitter så högt att han kan ha armarna om din hals, så sjunker han ner lite lagom när du rätar på dig.
Användarens profilbild
Av dunderdonnan
Inget har hänt, men jag är rädd för att halka så att V hamnar underst och skadar ryggen och.... :shock:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?