- ons mar 14, 2007 22:06
Jag är alldeles grön på sjalområdet och behöver råd från er vana! Provade en långsjal (?) när sonen var liten men att hålla på med 5 meter tyg var/är inget för mig. Fick i present en BB som vi använde lite men sonen var för liten för den ända tills han blev halvåret och nu är han för stor i a f med overall och allt. Plus att den inte är riktigt bekväm... Nu är han 11 mån och jag måste ha en bärsjal eller bärsele för användning ibland, alltså inte jämt. Jag har vagn
men å andra sidan kanske jag kommer att gilla sjal/sele så mkt att vagnen ryker...
Kan man använda en tri-cotti till min son som är ca 70 cm lång och väger ca 8.5 kg? Tyckte att den såg så smidig ut att ta på sig och tar liten plats (?) i resväskan. Eller är han för lång?
Funderar också på en Ergo bärsele, de ser bekväma ut med det där höftbandet och tror att det kan vara något för oss. Bör man slå till på båda med en gång eller om man köper en av dem, vilken skulle ni välja?
Måste också säga att det är ett mycket fint och trevligt forum det här!

Kan man använda en tri-cotti till min son som är ca 70 cm lång och väger ca 8.5 kg? Tyckte att den såg så smidig ut att ta på sig och tar liten plats (?) i resväskan. Eller är han för lång?
Funderar också på en Ergo bärsele, de ser bekväma ut med det där höftbandet och tror att det kan vara något för oss. Bör man slå till på båda med en gång eller om man köper en av dem, vilken skulle ni välja?
Måste också säga att det är ett mycket fint och trevligt forum det här!