Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mimmis
Jag har äntligen blivit ägare till en underbart vacker Kozy Carrier (efter 1½ månads väntan :roll: ) och jag har gillar inte axelbanden :cry: Jag har testat några olika modeller av Mei Tai, både köpta och hemmasydda och tycker bäst om breda axelbanden. Gör jag nåt fel med dom som har vadderade eller finns det nåt tips på hur jag ska "lära" mej att använda den? Eller är det bara att acceptera att vadderade axelband inte är nåt för mej?

Råd tas tacksamt emot
Användarens profilbild
Av Alven
Om du bär på ryggen, har du testat att avsluta med att knyta de långa banden som en tibetansk ryggsäck? Det gör jag när jag vill ha ut maxiaml avlastning av min babyhawk. Jag hade Ida i den på flera timmar idag, hon väger 10 kg. Det var helt OK faktiskt.
Användarens profilbild
Av diddeldi
det är nog lite en smaksak skulle jag tro, själv gillar jag min kozy :D
Användarens profilbild
Av mimmis
Alven skrev:Om du bär på ryggen, har du testat att avsluta med att knyta de långa banden som en tibetansk ryggsäck? Det gör jag när jag vill ha ut maxiaml avlastning av min babyhawk. Jag hade Ida i den på flera timmar idag, hon väger 10 kg. Det var helt OK faktiskt.
Ja, så gör jag faktiskt jämt men jag får ont i axlarna ändå... :cry:
Användarens profilbild
Av mimmis
diddeldi skrev:det är nog lite en smaksak skulle jag tro, själv gillar jag min kozy :D
Den är ju såå snygg så jag tänker inte ge upp än... jag vänjer mej kanske... :D hoppas jag ialla fall... :roll:
Användarens profilbild
Av jag71
mimmis skrev:
diddeldi skrev:det är nog lite en smaksak skulle jag tro, själv gillar jag min kozy :D
Den är ju såå snygg så jag tänker inte ge upp än... jag vänjer mej kanske... :D hoppas jag ialla fall... :roll:
Du kan inte sy om den på nåt sätt s¨den blir som du vill ha den? Kanske absolut inte går men jag vet ju att du kan sy så jag måste bara kolla om du tänkt tanken. :lol:
Användarens profilbild
Av pejgan
Jag funderar på om det inte borde gå att sy någon form av avlastare att ha till... Typ som axelskydden som finns på tex bilbarnstolar fast bredare
Användarens profilbild
Av mimmis
pejgan skrev:Jag funderar på om det inte borde gå att sy någon form av avlastare att ha till... Typ som axelskydden som finns på tex bilbarnstolar fast bredare
Jo det går kanske... men det blir kanske otympligt... :roll: och så känns det synd att göra så om den fungerar på nån annan som den är... Jag har verkligen provat att knyta den på olika sätt nu i några dagar men nej... det är inget för mej... Den får nog flytta :(
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag gillar min mei tai med vadderade axelband till att bära på ryggen med. Och så har jag insett vilken skillnad det blir om man knyter så att man "trycker in" barnet mot ryggen, det blir ju liksom lättare att bära desto närmare barnet sitter - så jag gör en twist över rumpan på Karin. Å andra sidan är hon en lättviktare, och nu var det nog vid närmare eftertanke rätt länge sen jag använde meitaien... :oops:
Användarens profilbild
Av mimmis
Kaffemoster skrev:Jag gillar min mei tai med vadderade axelband till att bära på ryggen med. Och så har jag insett vilken skillnad det blir om man knyter så att man "trycker in" barnet mot ryggen, det blir ju liksom lättare att bära desto närmare barnet sitter - så jag gör en twist över rumpan på Karin. Å andra sidan är hon en lättviktare, och nu var det nog vid närmare eftertanke rätt länge sen jag använde meitaien... :oops:
Jättebra tips :) när jag gjorde en "twist" över rumpan på Lovisa så blev det mycket bättre... nu är det bara midjebandet som är för långt för att knyta ett varv, det blir massor av tyg över, och för kort för att få runt två varv... Det avlastar ju bättre om man får runt det ett varv extra... kan kanske banta en 20 kg eller nå :lol: ...
Användarens profilbild
Av Bello
mimmis skrev:
Kaffemoster skrev:Jag gillar min mei tai med vadderade axelband till att bära på ryggen med. Och så har jag insett vilken skillnad det blir om man knyter så att man "trycker in" barnet mot ryggen, det blir ju liksom lättare att bära desto närmare barnet sitter - så jag gör en twist över rumpan på Karin. Å andra sidan är hon en lättviktare, och nu var det nog vid närmare eftertanke rätt länge sen jag använde meitaien... :oops:
Jättebra tips :) när jag gjorde en "twist" över rumpan på Lovisa så blev det mycket bättre... nu är det bara midjebandet som är för långt för att knyta ett varv, det blir massor av tyg över, och för kort för att få runt två varv... Det avlastar ju bättre om man får runt det ett varv extra... kan kanske banta en 20 kg eller nå :lol: ...
Jag gör också en twist över rumpan och tycker att det funkar jätte bra, dessutom har jag så långa band att jag kan vira dem 3ggr runt, jätte skönt :)
Du kan inte förlänga banden på något smart sätt? :?
(jag vet ju inte exakt hur Kozyn ser ut, men något smart borde man väl kunna göra?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?