Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av bellisbella
Hej på er! har fått en liten sjalbebis, verkligen! ofta är sjalen det enda som duger... Provade den redan första dagen hemma från BB när han var ledsen o bara skrek ett tag, då var det bökigt att få på den, och först provade vi grodposition, det gillade han inte, knöt om och lade han i vagga - toppen, blev tyst direkt!
Nu är han tre veckor och vill helst vara i grodposition i sjalen, de första två veckorna var det vagga som gällde. han tycker verkligen att det är supermysigt. Ibland när han bara skriker tar jag på mig sjalen o då ligger han vaken o nöjd i den jättelänge innan han somnar. Men rackarns om jag tar av mig sjalen...
I helgen blev den hårdtestad dessutom. Vi var på bröllop, så på festen hade jag han i sjalen mest hela tiden. (appropå det, kan man bära i sjalen för länge??? nu blev det ju många timmar, men jag bytte ju ställning på han varje gång jag plockade upp han för blöjbyte etc..) Jag fick exprimentera mig fram litegrann också, provade att amma i sjalen (skönt när det inte fanns några bra sittplatser förrutom hårda trästolar...) och när han ville vara vaken och med satte jag han med rumpan i sjalen så fick han sitta o titta en stund. Det andra paret där med bebis blev lite nyfikna på sjalen (de fick kånka runt på sin lilla hela tiden utan sjal...)
Fick många kommentarer om hur mysigt det såg ut "som i magen för han ju" "önskar nästan att jag var en bebis..." o alla skulle ta kort på han i sjalen. Om någon där skaffar barn (eller får barnbarn) så köper de nog en sjal som det lät, hehe... För lillen var det nog tryggt med sjalen när det blev så många nya ansikten på en gång, vi har ju mest varit hemma o myst de först veckorna...
I början tyckte jag det var svårt att knyta men nu går det lätt. Funderar på att köpa en till sjal, en vävd tänkte jag prova men är orolig att det kommer att kännas svårt att knyta igen då. (men å andra sidan lärde jag mig rätt så fort ändå att knyta denna)
Min man har förresten också burit i sjalen, då passade han på att jobba lite i pannrummet :P
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
Vad roligt! Och grattis till bebben! Låter ju helt underbart att han tycker om att vara i sjalen mest hela tiden =) Tror inte man kan bära för länge, om det är obekvämt eller gör ont skriker de nog så man måste ta ut dem =) Lycka till i fortsättningen med!
Användarens profilbild
Av Cinnamon
Vad mysigt det låter!
Användarens profilbild
Av annemi
Vad härligt :D
Av Christer Romson Lande
Vad roligt! Och välkommen hit, förstås!

Bära för länge? Näe, det är nog ingen risk. Det är nog den som bär som faller ihop först…
Användarens profilbild
Av bellisbella
ja det förståss, jag var rätt så slut innan kvällen var slut...

men det blir kriiis när sjalen är i tvätten, han är en riktig liten kräkis...
Användarens profilbild
Av ZaZi
bellisbella skrev: men det blir kriiis när sjalen är i tvätten, han är en riktig liten kräkis...
Se där, en anledning så god som någon att skaffa ytterligare en sjal... 8)

Och det verkar ju som om du gjorde god reklam för sjalbärandet! Va kul med så positiva kommentarer :D .
Användarens profilbild
Av bellisbella
Jo :D och nu är han i sjalen för tredje gången idag....
Min syster var här tidigare idag och tittate på kort från bröllopet och då provade hon att ha lillen i sjalen, tyckte det var supermysigt, så hon kommer nog att göra en hel del reklam när hon får jobb som barnmorska :vågen:
Hon tyckte det var synd att jag inte visste om sjalar till mina andra barn, särskilt näst äldsta som skrek mycket o särskilt i vagnen...
Användarens profilbild
Av jag71
vad mysigt det låter. hoppas du hittar en till sjal som du trivs med. (trodde att jag bara behövde en och idag har jag en bunt sjalar, fast jag har ju tre sjalbarn så jag försvarar mig med det. :lol: :lol: )
Användarens profilbild
Av korell
Grattis till ett litet sjalbarn :D

Jag tror absolut att du kommer lära dig att knyta vävd snabbt, och ni kommer troligtvis att gilla det båda två!
Av Aelia
Vad mysigt det låter 8)
Användarens profilbild
Av Helma
Härligt att din lille kille trivs så bra i sjalen.
Min lilla tjeja är bara 4 dagar gammal och blev sjalad första gången i dag. Hon njöt som bara den. Vagga var inget för henne, det blev en liten groda, men åh så gott hon hade det.
Användarens profilbild
Av sacha42
så mysigt :heart:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?