Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helma
Nu har vårt lilla sjalbarn kommit och allt är bra. Jag har längtat efter att få bära henne den fina elastiska sjalen, men nu är jag rädd att det ska bli fel. Jag har ju aldrig burit sjal förut, och långt ifrån knutit någon, så jag är så rädd att det ska bli fel :oops:

Hur fel kan det bli de första gångerna? Har tänkt att prova bära i dag, men jag är lite nervös att det ska bli för hårt eller vad som nu skulle kunna hända. Behöver väl egentlgen bara lite uppmuntran...

Tack för tips och uppmuntran. Det visade sig att lilltjejan trivdes ypperligt i sjal, och det var inte så svårt att få till det. Om det fina vädret fortsätter går vi på promenad imorgon.
Bild finns att beskåda på Lisas sida:http://www.maaninka.com/lisa
sitter inte vid den datorn där bilden finns för att kunna ladda upp den just nu.
Senast redigerad av Helma den mån mar 12, 2007 22:28, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av 4ungar
knappas för hårt blir det i en trikå snarare att man knyter för löst...
öva o prova är mitt bästa tips :wink: lycka till o grattis till bebben. :tutte:
Användarens profilbild
Av sanna73
Hade precis samma oro som du i början. Men så himla fel kan det inte bli. För löst knutet är jobbigare för dig än barnet. För hårt kan det i stort sett inte bli med trikåsjal - knyt hårt, det blir bekvämare för både dig och barnet i längden. Var noga med grodpossitionen. Njut :D
Användarens profilbild
Av sanna73
Glömde ju, grattis till bäbisen :vågen:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Grattis! :D
Håller med föregående talare - så himla fel kan det inte bli, det är bara att knyta. Man knyter oftast för löst i början så knyt lite hårdare än du tror att du ska göra så blir det nog bra. Eller kontakta npgon i din stad så kan du säkert få hjälp att knyta rätt. Kolla under bärsjalsambassadörer.
Användarens profilbild
Av Lycke
Åh, om du visste vilket mys du har framför dig!
Håller med övriga, för hårt är nog en liten risk!
Av Christer Romson Lande
Grattis!

Vad är det du är rädd för? Att du ska knyta så hårt att bebisen skadas? Det är nog ingen som helst risk. Om hon tycker att det är obekvämt så kommer hon att tala om det för dig. Men troligare är att hon tycker att det är ovant, och kanske konstrar lite. Prova nån gång när det kan vara dags att sova (för bebisen alltså (om du har fått koll på det än)) och ta en långpromenad. Att somna, sova och vakna i sjalen kan vara ett perfekt sätt att vänka sig vid den.
Användarens profilbild
Av Scilla
Min dotter är drygt två veckor nu och naturligtvis sjalad från dag ett :-)

Jag har precis börjat ta ur hennes ben ur krysset, innan så lät jag henne sitta med typ korsade ben i sjalen. Ibland när hon hade sovit i sjalen i timmar så var jag rädd att hon skulle ha ont i benen efter den hopknölade ställningen - men så kom jag på att så har hon ju legat konstant de senaste månaderna, i magen... :roll: Och för övrigt skulle hon väl inte ha sovit så gott om det var obekvämt.

Däremot kan jag ibland bli lite nojig för om det blir för instängt i sjalen när jag har ytterkläder utanpå också. Jag har ju inte sjalat en nyfödd på det sättet förut. Det är så himla svårt att höra/känna om hon andas också, jag måste stanna och stå blickstilla för att känna efter :lol: Jag får liksom för mig att hon ska tro att hon är i magen igen och sluta andas när det är så trångt och varmt - men det är väl förmodligen inte så befogat :wink:
Användarens profilbild
Av jazoo
Jag har egentligen inte så mycket att tillägga, mer än grattis och prova dig fram.

Det värsta som kan hända är att bebis tycker att det är lite ovant och obekvämt, och tro mig då kommer hon att säga ifrån.

Åh vad mysigt med bebis och trikåsjal, jag blir nästan nästan lite avis!

Så, skynda dig nu att prova, och berätta sen hur det går!
Användarens profilbild
Av korell
Grattis till bebis, och lycka till!

Jag hade en trikåsjal när z föddes. Var dock också lite osäker på bärandet eftersom det inte fanns ngn runt om mig som liksom visade att det inte var ngra konstigheter att knyta och bära i en sjal. Det tog flera veckor innan vi kom igång med bärandet ordentligt, och det ångrar jag :), med nästa blir det sjal från BB.
Vill bara säga att det är VÄRT att ta mod till sig och försöka, nu, inte sen :) :wink: . Ni kommer inte ångra Er!
Användarens profilbild
Av jag71
Grattis till bebisen! Prova dig fram. Tror inte heller det går att knyta för hårt, snarare gör man misstaget att knyta för löst.
Användarens profilbild
Av jag71
Såg så gosigt ut. :D
Användarens profilbild
Av sanna73
Mysigt :heart: :heart:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?