Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Nova
Hur länge kan man knyta barnet fram på sin mage? Förstår ju inte att det inte går att ange exakt ålder...
Men när ungefär bytte ni till ryggknytningar?

Ser med lite bävan fram mot att göra ryggknytning framöver.
Dessutom är det så mysigt att kunna pussa bebben när man har den på lagom pussavstånd... :roll:
Användarens profilbild
Av Cayenne
JAg satte dottern på ryggen första gången när hon var 4 månader. Ibland kan det vara bra att ha henne på ryggen. Nu är hon 6 månader och när jag går promenader, har jag henne på ryggen, men oftast har jag henne fram. Det beror ju på vad man sak göra. JAg kan inte ha henne fram om jag lagar mat t ex.
Användarens profilbild
Av Sjalotta
Jag knyter Alvin bara på magen, eller på höften, han vill INTE sitta på ryggen, i alla fall vill han inte vara med om själva knytningen. Han är 14 månader.
Användarens profilbild
Av Helena
Jag började inte med ryggknytningar med sjal förrän Miles var ett år. Men jag bar honom på ryggen i sutemin tidigare. När han var sådär 16 månader, så slutade jag helt med att ha honom på magen, han var för stor och så trivdes han inte längre så bra på magen. Jag slutade inte direkt bära honom på magen för att det var tungt, mer för att jag inte såg någonting när jag gick.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Jag knyter helst Tova på ryggen pga vikten (14½ kg), men kortare stunde rkan hon sitta på magen. Mannen tar henne ofta på magen i ergo. Hon är 2 år.
Användarens profilbild
Av Alex
Carlos åker oftast fram, då kan jag pussa honom!! Fast han väger bara 10 kg, så det är inte så tugnt...Men Felix väger 20 kg, så han får allt sitta bak!!
Användarens profilbild
Av trollmamma
Jag börja ha Tor på magen vid 6mån o då jag burit honom på ryggen ett tag klarade jag klart längre tid på magen senare !

Axel börja åka bak vid 2-3mån men han åker gärna fram oxå det är vid olika tillfällen o det är klart skönt att kunna variera bärningen
Användarens profilbild
Av Zandra
Aniara, 21 mån, sitter oftast på magen men ibland på ryggen (sedan för 2-3 månader sedan). Magen är mysigast. :D
Användarens profilbild
Av Tabby
Jag knyter Lillan 13 mån på magen.
Användarens profilbild
Av Lingling
Snarare hur länge i storlek på barnet än i tid; Lillan växer fort och det är ofta lite besvärligt med var hon ska göra av fötterna! Sitta ner med sjalen tycker hon inte om.
Användarens profilbild
Av Panakeia
jag har joar, 11 kg mestadels fram. nån enstaka gång bak. precis som andra säger är det mycket mysigare, men också lättare att knyta...börjar så sakteliga gå över till rygg dock....
Användarens profilbild
Av Zandra
Lingling skrev:
Snarare hur länge i storlek på barnet än i tid; Lillan växer fort och det är ofta lite besvärligt med var hon ska göra av fötterna! Sitta ner med sjalen tycker hon inte om.
Nä, precis, det är ju mycket storleken det hänger på men även en del mognaden (för att sitta på rygg alltså) men kanske främst förälderns. :wink:
Långa dinglande ben är knepigt ibland och även Aniara undanber sig att vi sitter ner när hon sitter fram i sjalen.
Användarens profilbild
Av jag71
Vår skrutt är snart 7 månader och väger lite över 7,5 kilo och jag bär honom mest på ryggen nu. Jag får ont i ryggen när jag bär honom mer än 30-40 minuter på mage så det känns som bästa lösningen. Sambon som har en helt fungerande rygg (han har inte haft foglossningar och sånt så... :lol: ) bär helst på magen. Det är en träningssak att få upp barnet på ryggen men nu när jag lärt mig går det hur smidigt som helst.
Och skrutt stormtrivs där bak! :lol: Drar mig i håret och tittar över axel på mig!
Användarens profilbild
Av Nova
Alex skrev:Carlos åker oftast fram, då kan jag pussa honom!! Fast han väger bara 10 kg, så det är inte så tugnt...
He he. Det är fler än jag som går och småpussas ser jag... :lol:

Verkar hoppfullt iallafall.
Orkar man bära fram kan man således göra det ett bra tag till! :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?