Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av vildunge
Jag behöver tips å råd angående en resa som vi gör nu om tre veckor till Asien och nu så här i sista stund kom vi på att vi kanske blir nödgade att ta med oss bilbarnstolen till vår son som är 8 mån, jäklans slit och släp....hur har ni andra gjort när ni rest utomlands? för ibland så måste man ju åka bil där nere, har hört att man kan knyta fast bebben i sjalen på sig och spänna fast sig själv och att det visst ska funka ganska bra....någon som vet och kanske har erfarenhet av det så vore jag tacksam om råd från er.

Tjingeling!
Användarens profilbild
Av jag71
Det var en tråd om det för ett tag sen mend en är väl ganska svår att hitta just nu då forumet är nyflyttat och sökfunktionen inte fukar helt.
Det var i alla fall någon som (jobbade med krockade bilar??? ) som beskrev vad som kunde hända om barnet satt i sjal och åkte bil. Visst är det bättre än inget (i mina ögon) men bra är det ju inte. Denna någon beskrev ganska bra vad som kan hända med barn som sitter i sjal och man krockar och efter det ska jag alltid försöka ha med mig bilbarnstol (det hade jag i och för sig innan också).
Av vildunge
Du har alltså haft med dig sitsen när du rest runt? och det har funkat bra? ja det blir så att vi tar med oss den....
Användarens profilbild
Av korell
Vi har bara rest en gång med barn. Thailand. Jag vet inte om vi skulle förlåtit oss själva om ngt hade hänt, men vi valde att strunta i bilstol. Vi åkte bil istortsett varje dag och hade aldrig bilstol och faktiskt inte ens Z i sjal eller sele.
Skulle aldrig!!!, någonsin köra så här hemma. Men jag vet inte, det föll sig naturligt där, trots riskerna.

Menar inte att ni ska göra så!, vill bara säga att det kan nog vara bra att bestämma sig hemma för hur man vill göra, för väl där är det nog lätt hänt att rubba på sina principer.

Trevlig resa :D
Användarens profilbild
Av jag71
Jag har inte rest runt med barnen när dem varit små. När vi rest någonstans så har vi kunnat fixa bilstolar innan vi åkt och sett till att dem fanns där och väntade på oss. Jag är ju så löjlig att jag hellre går en mil i regn med barnvagn och barnet i sjal än att sätter mig i en taxi utan bilbarnstol. Och nej jag har åkt en gång utan bilbarnstol men jag mådde illa av det så det gör jag helst inte om. Fast som Korell säger så kanske det blir naturligt. Jag menar jag åker ju buss utan att ha bilbarnstol så...
Åh! det är så svårt
Användarens profilbild
Av diddeldi
vi gjorde som korell när vi var i thailand, dvs åkte med atlas utan bilstol. så mycket det gick hade jag honom i ergon när vi åkte bil, men han tyckte inte det var bekvämt längre sträckor när jag satt ner :roll: . jag hade säkert inte kunnat förlåta mig själv om något hade hänt, men för oss var det inte ett alternativ att släpa med en bilstol eftersom vi backpackade.
Användarens profilbild
Av korell
Ursäkta ts, trådkapning

Wow diddeli :shock: , har inte sett det tidigare. Sjalguru :urule:
Användarens profilbild
Av diddeldi
korell skrev:Ursäkta ts, trådkapning

Wow diddeli :shock: , har inte sett det tidigare. Sjalguru :urule:
:lol: coolt va 8)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?