Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av diddeldi
jag är 170 cm och 38. min didy 4,2 meter som egentligen är knappt fyra meter räcker precis för x-omslut om jag knyter allra allra ytterst på ändarna på ryggen eller sidan. de är ju ganska små i storlekarna.
Användarens profilbild
Av maimiti
Jag mätte igår och min storl. 6 (4,7m) är, otvättad, 4,86m medräknat en av ändarna. Ska tvätta den idag så då får jag se vad den har för längd efteråt. Jag brukar å andra sidan skaka ur och dra sjalarna rätt bra när jag tvättat dem så att de inte ska dra ihop sig för mycket (låter som att jag tvättar dem jätteofta... ;))
Användarens profilbild
Av maimiti
Nu var jag för snabb på knappen där...
På mig i varierad storlek, typ 44/46 upptill och ca 40 (nåt) nertill, räcker den precis att knyta på magen med ändarna. Om den drar ihop sig efter tvätt så blir jag nog tvungen att bara knyta på ryggen, eller höften om jag lyckas med det.
Användarens profilbild
Av naimiez
maimiti skrev:Jag mätte igår och min storl. 6 (4,7m) är, otvättad, 4,86m medräknat en av ändarna. Ska tvätta den idag så då får jag se vad den har för längd efteråt. Jag brukar å andra sidan skaka ur och dra sjalarna rätt bra när jag tvättat dem så att de inte ska dra ihop sig för mycket (låter som att jag tvättar dem jätteofta... ;))
Kan inte du meddela mig imorgon när du tvättat din. Bäst om jag får svar innan 17.00 :-D
Användarens profilbild
Av diddeldi
naimiez skrev:
maimiti skrev:Jag mätte igår och min storl. 6 (4,7m) är, otvättad, 4,86m medräknat en av ändarna. Ska tvätta den idag så då får jag se vad den har för längd efteråt. Jag brukar å andra sidan skaka ur och dra sjalarna rätt bra när jag tvättat dem så att de inte ska dra ihop sig för mycket (låter som att jag tvättar dem jätteofta... ;))
Kan inte du meddela mig imorgon när du tvättat din. Bäst om jag får svar innan 17.00 :-D
som sagt, min krympte från 435 cm till 395 cm efter första tvätten... hur som helst så är de i alla fall kortare än de flesta andra sjalar i "samma" längd.
Användarens profilbild
Av maimiti
diddeldi skrev:som sagt, min krympte från 435 cm till 395 cm efter första tvätten... hur som helst så är de i alla fall kortare än de flesta andra sjalar i "samma" längd.
Tycker det låter väldigt mycket. Borde du inte reklamera den då?
Pratade med Cecilia på Active Babycar igår och hon sa att längden som anges är den de ska ha efter tvätt. Så en 4,2 ska ju vara det, inte 3,95. Det är ju en skillnad på 25cm!!!
Användarens profilbild
Av diddeldi
maimiti skrev:
diddeldi skrev:som sagt, min krympte från 435 cm till 395 cm efter första tvätten... hur som helst så är de i alla fall kortare än de flesta andra sjalar i "samma" längd.
Tycker det låter väldigt mycket. Borde du inte reklamera den då?
Pratade med Cecilia på Active Babycar igår och hon sa att längden som anges är den de ska ha efter tvätt. Så en 4,2 ska ju vara det, inte 3,95. Det är ju en skillnad på 25cm!!!
det var från dem jag köpte den. men jag funderar på om den inte har intagit den rätta längden för ryggknytningar, så kan jag ju lättare motivera ett inköp av en 4,7meters sjal också :wink:
Användarens profilbild
Av maimiti
diddeldi skrev:det var från dem jag köpte den. men jag funderar på om den inte har intagit den rätta längden för ryggknytningar, så kan jag ju lättare motivera ett inköp av en 4,7meters sjal också :wink:
Så klart! Vad dum jag är :D
Användarens profilbild
Av maimiti
Nu är den tvättad och struken och nu mäter den 4,60m. Jag mätte två gånger och första gången var den 4,57m så jag sträckte tyget lite till nästa mätning. Om man drar lite till går det säkert att få fram ytterligare någon centimeter.
Så, lite för kort är den helt klart. Nu har jag inte knutit på mig den (dagen är lite för ung) så jag vet inte om den räcker om magen nu, men jag skulle inte tro det.
Användarens profilbild
Av Anso
Didymos räknar in en av spetsarna i längden-4,2 meter är inklusive en av spetsarna efter tvätt.
Användarens profilbild
Av maimiti
Anso skrev:Didymos räknar in en av spetsarna i längden-4,2 meter är inklusive en av spetsarna efter tvätt.
Det var så jag mätte...
Användarens profilbild
Av Anso
maimiti skrev:
Anso skrev:Didymos räknar in en av spetsarna i längden-4,2 meter är inklusive en av spetsarna efter tvätt.
Det var så jag mätte...
HMMM, kort rackare :?
Användarens profilbild
Av diddeldi
Anso skrev:
maimiti skrev:
Det var så jag mätte...
HMMM, kort rackare :?
samma här, min 4,2-meters är 3,95 m inklusive en ände.. dvs mindre än 4,2 inklusive båda! (andra änden är 21 cm)
Användarens profilbild
Av maimiti
Hmm, vad skumt. Jag funderar dock på om jag ska gå ner till den gemensamma tvättstuga vi aldrig utnyttjar, eftersom vi har egen maskin, och mangla sjalarna efter tvätt. Vet inte om vanlig strykning hjälper tillräckligt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?