Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av aspen
Jag har lovat 4 st att sy mt till dem efter att de sett min i användning. men mitt bomullstyg som liknar canvas var inte bra, nästen lite för stanilt. Jag tänkte köpa ett enfärgat tyg till banden och färgat till sittdelen. Svart eller/och beiget till banden men eftersom jag syt många vill jag ha ett relativt billigt oxå. Var ska jag leta? gardinavdelningen, klädtyger? vilket material, hur ska det kännas, tjocklek?

Tack på förhand till alla braiga sjalbarnare :D
Av corona
Myrorna :)
Man kan verkligen göra fynd där; tygstycken, gardiner...

Dock vet jag inget om hur tyget ska vara.
Användarens profilbild
Av aspen
corona skrev:Myrorna :)
Man kan verkligen göra fynd där; tygstycken, gardiner...

Dock vet jag inget om hur tyget ska vara.
ja, jag brukar hitta på erikshjälpen i skene men oxå skroten :)
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Ett lite kraftigare bomullstyg. Mitt favorittyg kommer från Åhlens och heter... Hanna? Det är som en canvas, men mjukt. Lagom stretch på diagonalen. Det finns inte i så många färger dock, vitt, natur (?), beige och brun tror jag. Har sytt i typ Indisk bomull också, den blir lite stretchigare. Både i Ikeas "Lenda" och sån jag köpt på Ohlsons. Annars är ju twill också populärt.
Användarens profilbild
Av aspen
Knyttet & K skrev:Ett lite kraftigare bomullstyg. Mitt favorittyg kommer från Åhlens och heter... Hanna? Det är som en canvas, men mjukt. Lagom stretch på diagonalen. Det finns inte i så många färger dock, vitt, natur (?), beige och brun tror jag. Har sytt i typ Indisk bomull också, den blir lite stretchigare. Både i Ikeas "Lenda" och sån jag köpt på Ohlsons. Annars är ju twill också populärt.
tack! :D Hoppades på svar från dig :wink:

men vad ät twill :oops: ? Är det sån engelskt byx/kostym-tyg?
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
annelie skrev:
Knyttet & K skrev:Ett lite kraftigare bomullstyg. Mitt favorittyg kommer från Åhlens och heter... Hanna? Det är som en canvas, men mjukt. Lagom stretch på diagonalen. Det finns inte i så många färger dock, vitt, natur (?), beige och brun tror jag. Har sytt i typ Indisk bomull också, den blir lite stretchigare. Både i Ikeas "Lenda" och sån jag köpt på Ohlsons. Annars är ju twill också populärt.

Jag vet inte om twill används så mycket i kostymer (du kanske tänker på tweed) men det är nog rätt vanligt i byxor. Det är liksom randigt på diagonalen, som denim. Babyhawk har twill i sina axelband, tror Nova och BäraNära syr i twill också.
Användarens profilbild
Av aspen
Knyttet & K skrev:
annelie skrev:

Jag vet inte om twill används så mycket i kostymer (du kanske tänker på tweed) men det är nog rätt vanligt i byxor. Det är liksom randigt på diagonalen, som denim. Babyhawk har twill i sina axelband, tror Nova och BäraNära syr i twill också.
Jahaja, jo, det var nog tweed jag tänkte på. Tack så mycket. Var inne på ikeas hemsida och såg tyget gunnel för 19 kr metern, skulle vara snyggt som panel/sittdel tycker jag. är det för tunnt får jag väl fodra den :)
Användarens profilbild
Av Jiny
Får man flika in en fråga? Hur mycket tyg går det åt till en MT? Ska sy en åt min syster och tänkte ha enfärgat till axel- och midjeband och så nåt mönstrat till panelen. Men hur mycket tyg ska jag köpa?
Användarens profilbild
Av aspen
axelbanden bör väl vara runt 1.90 eller så och sittdelen är väl 40 X 50 så om allt ska vara samma färg räcker det att köpa 2 meters tyg och om sittdelen ska vara en annan färg får du köpa den biten bara kanske

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?