Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Vida
Inte ngn riktigt dålig affär, men en ganska dålig:

Jag köpte en Hav, fastän jag ville ha en Eld. Jag ville mest ha en Easy - snabbt, och sedan, typ två veckor efter att Havet hade landat i brevlådan så fick jag fatt på cecilias Eld, och en gosigare sjal får man leta efter - så Havet blev utlånat till _alla_ vi känner (med barn) och där i raden av alla människor så hamnade den i ett katthem, och jag är allergisk mot katt, så nu får den inte komma hem till mig igen... förrän jag orkar ta tag i den stora katthårsborttagningsproceduren (tvättmaskin räcker inte)

Det var ett dåligt sjalköp...

(Hej förresten, Naggie! Hoppas allt är väl med er!)
Av MammaTess
Jag köpte en ringsjal, hemmasydd, som jag inte använt alls...den ligger på hatthyllan och ser allmänt fin ut bara...
Användarens profilbild
Av naggie
Skönt att det inte bara är jag som gör finfina affärer :wink:
NeaVida skrev:(Hej förresten, Naggie! Hoppas allt är väl med er!)
:hello: Det var länge sen!
Vi är assjuka som vanligt men lyckliga. Jag tycker att ni ska komma till sthlm och fika med oss när vi blivit friska :this:
Användarens profilbild
Av Asereht
jag tycker inte jag gjort något dåligt sjalköp, däremot har jag köpt och upptäckt att det inte passade mig men det kan ju vara svårt att veta innan om man inte kunnat prova.

däremot ahr jag en tendens att köpa på mig mer än jag använder för att jag blir så "kär". :oops:

Vagnaffärer har jag dessvärre gjort ett par dåliga (två st) men äntligen är jag av med hatobjektet. Ingen bra affär för mig men köparen var nöjd och jag slipper se skrället. :evil:
Användarens profilbild
Av Lumlum
Egentligen var det inget dåligt sjalköp, men min havanna köpte jag för att den var snygg, och sedan använde jag den aldrig. Sonen ville INTE bäras i sjal, så efter att ha agerat hyllvärmare länge nog fick den flytta. :roll:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Elin skrev:håller med Bina - för mig är det alla easycare som kommit och gått i rasande fart- har gått back ca 400:-/sjal :roll:
Min första vävda sjal :heart: köpte jag av dig, och bytte den mot en annan som startat hos dig :lol:

Jag har nog inte gjort någon riktigt dålig affär. Den efterlängtade rosa Didyn fick jag bara ont av så det var väl inte ett helt lyckat köp. Sämst är nog ändå alla ringsjalar jag försökt med. Den första var värst. Gud vad jag kämpade med en snajdig solfjädersvikning. Vek fel och förbannade projektet tusen gånger om. När Albert kom upptäckte jag att den var helt omöjlig att få till och väldigt oskön. Sen har jag försökt mig på två ringsjalar efter det men vi blir bara inte vänner ringisarna och jag
:hello: mian
:hello: fantasiflicka
Användarens profilbild
Av mian
Knyttet & K skrev:Jag har nog inte gjort någon riktigt dålig affär. Den efterlängtade rosa Didyn fick jag bara ont av så det var väl inte ett helt lyckat köp. Sämst är nog ändå alla ringsjalar jag försökt med. Den första var värst. Gud vad jag kämpade med en snajdig solfjädersvikning. Vek fel och förbannade projektet tusen gånger om. När Albert kom upptäckte jag att den var helt omöjlig att få till och väldigt oskön. Sen har jag försökt mig på två ringsjalar efter det men vi blir bara inte vänner ringisarna och jag
:hello: mian
:hello: fantasiflicka
Min fina gröna ringsjal :heart: Den tänker jag aldrig sälja. Den skall jag bära mina barnbarn i när de är hemma hos mig och vi skall laga mat och baka kakor :heart:

Den som blev fantasiflickas härrör från mitt sämsta köp. En ny hemsk Osaka som fick mig att börja gråta på parkeringen på väg till tandläkaren. Det var mig ett sant nöje att sätta saxen i den och klippa :twisted:
Användarens profilbild
Av Marina
en bärabarn kortsjal :( men den blev en okej ringsjal - men nu är den bara reservsjal..

Annars skulle jag nog säga att de tre senaste inköpen var rätt onödiga, en didymos, en gauze och en pärla... använder ju bara min fina MT ändå :lol:
Användarens profilbild
Av aneeha
jag har ett par dåliga erfarenheter

när jag var alldeles ny på sjalar köpte jag en Amazonas Brazil Troipcal på tyska ebay- skitnöjd med hur billig den var tills jag fick hem den och såg hur grov den var. Fungerade som sjalgunga ett tag tills den med en smula dåligt samvete såldes vidare på tradera för en bråkdel av vad jag betalade... (men jag ljög inte om kvalitén)

Köpte även en BB-sling grafitgrå, snygg, men kom aldrig överens med vikningen. Den fick vandra vidare med storförlust

Och köpte solarveil-tyg och sydde en babysim/duschringsjal men har aldrig använt solskyddsfunktionen plus att den är både sträv och alldeles för töjbar. Jag tror vanligt sånt där håltyg hade varit bättre att sy vattensjal av med tanke på hur lite den använts...

Sen har jag lyckats få småhål på både min trikåsjal och min första vävda, en Hoppediz London, mitt på "bältet", så de lär jag aldrig kunna sälja vidare utan storförlust. Hoppedizen tycker jag är lite grov för magknytningar, men den ska få bli kortad till ryggsjal så blir den nog funktionell till nästa bebis...

Ja, det var mina förlustaffärer...

vilket är ungefär hälften av allt jag köpt! Helt nöjd med köpen är jag bara med Easycare, rebozo robust och colibrin.
Användarens profilbild
Av korell
Min rebozo blev inte långvarig här, hua för materialet :?
Användarens profilbild
Av naggie
Måste bara klargöra att jag älskar allt vad bärpåsar heter. Jag hade dock gärna inte betalat dubbla priset för min. I övrigt har jag faktiskt varit jättenöjd med alla mina sjalar men den turkosa easyn har ju helt stulit mitt hjärta :heart: Nu längtar jag dock efter en IRIS :love:
Användarens profilbild
Av solanna
Mitt sämsta köp är nog min Bärabarn originalringsjal Salsa som jag köpte begagnat här på SB. Den gick ju sönder i tvätten om ni minns den tråden och eftersom den var köpt begagnad så har man ju ingen självklar reklamationsrätt då. Som tur var så var Bärabarn snälla och skickade mig en ny sjal, så nu är jag mer än nöjd, men den gamla ringsjalen var ju fortfarande ett dåligt köp.

Och jag antar att det finns fler därute som har Bärabarnsjalar med sträva ringar och om ni får problem med dem tycker jag att ni ska klaga! Det är ju ett känt fel uppenbarligen.
Av FiaLisa
Jag har gjort ett riktigt dåligt köp. Det var inget fel på sjalen mer än att den var ful. :roll: Jag såg en jättesnygg (trodde jag) sjal på Didymos web och slog till. När den kom visade det sig att den inte alls såg ut som på bilden och den hade sämsta möjliga färger för mig. Jag sålde den vidare utan att ens ha provknutit den. Jag packade bara upp den för att kolla att det inte var något fel på den.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
naggie skrev:Måste bara klargöra att jag älskar allt vad bärpåsar heter. Jag hade dock gärna inte betalat dubbla priset för min. I övrigt har jag faktiskt varit jättenöjd med alla mina sjalar men den turkosa easyn har ju helt stulit mitt hjärta :heart: Nu längtar jag dock efter en IRIS :love:
I know, Iris är helt sanslöst fin :love: Jag gjorde några fruktlösa försök att få tag i en innan Albert blev en sjalvägrare :hopmad: Jag gillar inte Didy så mycket, men en Iris s k a jag bara ha någon gång. Det blir till att sprätta och fålla, men vad gör man inte för en sån skönhet! :D
Användarens profilbild
Av naggie
Knyttet & K skrev:
naggie skrev:Måste bara klargöra att jag älskar allt vad bärpåsar heter. Jag hade dock gärna inte betalat dubbla priset för min. I övrigt har jag faktiskt varit jättenöjd med alla mina sjalar men den turkosa easyn har ju helt stulit mitt hjärta :heart: Nu längtar jag dock efter en IRIS :love:
I know, Iris är helt sanslöst fin :love: Jag gjorde några fruktlösa försök att få tag i en innan Albert blev en sjalvägrare :hopmad: Jag gillar inte Didy så mycket, men en Iris s k a jag bara ha någon gång. Det blir till att sprätta och fålla, men vad gör man inte för en sån skönhet! :D
Vaddå sjalvägrare :shock: :shock: :shock:
Kanske kan en Iris kan få honom på andra tankar 8)
Sen undrar jag vad du menar med sprätta och fålla? Jag är inte så bekant med didys :hide:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?