Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag satte ju upp en infolapp på jobbet (affär) om sjalbarn samt att jag skrev mitt namn om de ville undra nåt. Nu har en tjej med en 2-månaders ringt och undrat lite om ringsjal, men hon tycker det är dyrt så hon ska få prova min innan hon bestämmer sig.

Hon har en bb så jag ska försöka vara snäll mot den;-) och peppa på sjal när hon blir för tung för bb (förutom ringisen som hon vill ha för snabba stunder)

Finns det nån "billig" ringsjal? Hon undrade och jag har aldrig gillat snedbelastningen så jag är inte så haj på dem :)

Vad ska jag berätta? Menar om det är nåt speciellt jag ska tänka på bara. Hon ska komma hem till mig så hon kan ju testa allt från ringis, bärpåse, långsjal till meitai :D

En på jobbet gratulerade mig för att jag frälst en sjalare :lol: men det återstår hehe

Jag gick verkligen och småfnissade för att jag tyckte det var så kul.
Senast redigerad av aspen den tor mar 08, 2007 15:17, redigerad totalt 1 gånger.
Av Aelia
Hemmasydda ringsjalar brukar va billiga :lol:
Användarens profilbild
Av Linnea
till en pyttebebis tycker jag att en omsydd långsjal är bekvämt, det strechar ju en aning, när barnet blir tyngre (över 10 kg för mig) så vart det tungt och jag hittade ringon som är lite stum :)
Användarens profilbild
Av sacha42
Linnea skrev:till en pyttebebis tycker jag att en omsydd långsjal är bekvämt, det strechar ju en aning, när barnet blir tyngre (över 10 kg för mig) så vart det tungt och jag hittade ringon som är lite stum :)
:iagree: så var det för mig med :D
Användarens profilbild
Av annemi
Tipsar om BBslingen då, Jättebekväm och inte så dyr heller.
Användarens profilbild
Av amöba
Min favoritringsjal är Rebozon. Lite minus för att den inte är helt i naturmaterial, men den är smidig att justera och bekväm att bära i. Inte så dyr heller, men man får sy i ringar själv vill jag minnas.
Användarens profilbild
Av aspen
jag visade henne eera svar och hon provade min ringis, i vagga samt på höften. en sån skulle hon försöka sy. sen tyckte hon jag skulle sy en meitai till henne oxå :D

först ska jag sy till 3 kompisar sen står hon på tur.

vad tycker ni man kan ta betalt? tänkte ta tygkostnad + 50 kr eller är det dumt (är jag för snäll?) :roll:
Användarens profilbild
Av Clifford
annelie - jag träffade din mormor idag igen. Den här gången satt Alva i ergon, men din mormor blev lika glad för det ;) OT, jag vet, men jag ville bara berätta! :D
Användarens profilbild
Av jag71
annelie skrev:vad tycker ni man kan ta betalt? tänkte ta tygkostnad + 50 kr eller är det dumt (är jag för snäll?) :roll:
Det tycker jag är för snällt. Du gör ett jobb när du syr den åt henne, hade du haft en gammal som du inte använde så kanske men inte när du syr på beställning.
Användarens profilbild
Av annemi
jag71 skrev:
annelie skrev:vad tycker ni man kan ta betalt? tänkte ta tygkostnad + 50 kr eller är det dumt (är jag för snäll?) :roll:
Det tycker jag är för snällt. Du gör ett jobb när du syr den åt henne, hade du haft en gammal som du inte använde så kanske men inte när du syr på beställning.
Håller med, det är för snällt
Användarens profilbild
Av aspen
Pernilla J skrev:annelie - jag träffade din mormor idag igen. Den här gången satt Alva i ergon, men din mormor blev lika glad för det ;) OT, jag vet, men jag ville bara berätta! :D
haha, vad kul. Ni känner snart varandra (eller med tanke på hur hon babblar på;-) så känner du snart henne haha)
Användarens profilbild
Av aspen
annemi skrev:
jag71 skrev:
Hur mycket "ska" man lägga på då...? Jag är bra på att nedvärdera mina egna egenskaper så jag tänker ; äsch, det var väl inget du får den...;-)
Användarens profilbild
Av jag71
annelie skrev:
annemi skrev:
jag71 skrev:
Hur mycket "ska" man lägga på då...? Jag är bra på att nedvärdera mina egna egenskaper så jag tänker ; äsch, det var väl inget du får den...;-)
Om du hade jobbat med att sy så hade du varit tvungen att ta nånting mellan 400-600 kr/timmen (om jag inte missminner från det jag läst från dem som säljer sjalar och sånt) Så tyg plus några hundra är ju inte för lite. Tror att mimmis syr upp på beställning, kolla vad dem kostar där och sen lägger du dig rnt det priset.
Användarens profilbild
Av aspen
jag71 skrev:
annelie skrev:
annemi skrev:
jag71 skrev:
Om du hade jobbat med att sy så hade du varit tvungen att ta nånting mellan 400-600 kr/timmen (om jag inte missminner från det jag läst från dem som säljer sjalar och sånt) Så tyg plus några hundra är ju inte för lite. Tror att mimmis syr upp på beställning, kolla vad dem kostar där och sen lägger du dig rnt det priset.
Ok, ska kolla där, tack för hjälpen. och känner jag mig själv rätt så kommer det kosta olika beroende på om jag känner dem eller inte (om jag prackat på eller blivit ombedd så att säga) så jag får skynda mig att sy denna sista beställning innan jag lär känna henne;-)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?