Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
När jag knyter omslutet på ryggen gör jag en knut fram innan jag börjar krångla med att få sjalen över axlar osv. Problemet är att knuten hamnar så himla högt upp, det känns nästan som om den ska strypa mig, och så trycker den och gör ont. Kan man få den att hålla sig stilla längre ner, eller måste man lära sig att knyta med bara ett kryss fram?
Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
Fast då har man fortfarande kvar momentet "göra ett snabbt omslut utan att ens vilda barn får upp armarna", det är det som är problemet. Om hon bara höll sig lugn och slutade slita i mitt hår så fort hon fick chansen skulle det gå bättre. :roll:
Användarens profilbild
Av jag71
Gå på en sjalträff och få hjälp! Hur mycket böjd framåt står du? Står ajg för mycket framåt böjd så är det enkalare att vara en vilding för det är "säkert" att röra sig jämfört med om jag står mer rakt , då måste skrutt (eller dem två snuttorna) hålla sig mer lugna för att inte ramla av. Ramla av skulle dem ju aldrig göra men i och med att jag står rakre så blir känslan för dem att dem skulle kunna. FÅr skylla på att klockan är mycket och jag är trött om jag bara svamalr
Användarens profilbild
Av LillaG
marlene skrev:jag brukar knyta utan varken knut eller kors fram och avslutar tibetanskt istället
Marlene - har du ingen bra bild på där du knutit tibetan??
Jag har sökt med ljus och lykta efter det... jag fattar inte hur man får till fästandet av änden på sjalen.

Med nål och tråd?? :hmm:
Användarens profilbild
Av sacha42
hur blir det om du gör en tvist istället med en knut då??
alternativt att du får vara snabb :lol:
Användarens profilbild
Av marlene
LillaG skrev:
marlene skrev:jag brukar knyta utan varken knut eller kors fram och avslutar tibetanskt istället
Jag har sökt med ljus och lykta efter det... jag fattar inte hur man får till fästandet av änden på sjalen.

nä jag tror inte det men det ska väl finnas nån tibetansk knytvisning på nätet :roll:
Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
Panakeia skrev:testa att knyta wiggleproof istället....
Que? :?: :roll: :oops:
Användarens profilbild
Av jag71
LillaG skrev:

Man petar in ändarna under sjalen. Man knyter inte alls. Tror det ligger en bra beskrivning på sjalbarns knytgalleri där Lin visar hur hon gör.
Användarens profilbild
Av Isanna
jag71 skrev:
LillaG skrev:

Man petar in ändarna under sjalen. Man knyter inte alls. Tror det ligger en bra beskrivning på sjalbarns knytgalleri där Lin visar hur hon gör.
Precis, det är ingen knut i egentlig mening, bara ett avslut där du stoppar sjaländarna under sjalen.

Eller så kan du strunta i knuten fram och korsa istället, och när du gjort det så nyper du fast ändarna med knäna, det funkar också bra!
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tycker också att det är hemskt obekvämt med knut, jag brukar bara korsa fram istället. som isanna säger så kan man klämma fast sjaländarna mellan knäna så sitter de fast medan man knyter.
Användarens profilbild
Av sanna73
Tväråna skrev:
Mary_Cherry skrev:
Panakeia skrev:testa att knyta wiggleproof istället....
Que? :?: :roll: :oops:
Precis, vad menas? (Jag följer diskussionen med intresse eftersom jag också har armviftningsproblem.)
Ställer mig till de förvirrades skara :?
Användarens profilbild
Av sanna73
Frida med Mea skrev:Man börjar som ryggsäck, alltså tyget över dina axlar. Korsar eller gör något annat valfritt fram, går bak och upp mellan barnets ben och över motsatta axeln.
Alltså som en omsluten ryggsäck. Man får två axelband på vardera sidan.
Låter spännande, måste pröva detta. Hur avslutar jag? Korsa fram och knyta bak?
Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
Frida med Mea skrev:Man börjar som ryggsäck, alltså tyget över dina axlar. Korsar eller gör något annat valfritt fram, går bak och upp mellan barnets ben och över motsatta axeln.
Alltså som en omsluten ryggsäck. Man får två axelband på vardera sidan.
Det där har jag hört talas om förut, faktiskt testat också, men jag tror jag behöver lite assistans. Jag tror man avslutar tibetanskt.

Ang korsa och knipa fast sjalen med knäna så; nej. Grejen med knuten är ju att jag bara behöver koncentrera mig på en grej i taget och inte behöva fundera på om smokingbältet blir lösare och lösare tills hon trillar ner.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?